استانی 16:28 - 03 اسفند 1396
رئیس سازمان برنامه و بودجه مازندران:
ساری- رئیس سازمان برنامه و بودجه مازندران چرخش پروژه های اقتصاد مقاومتی به سمت اعتبارات دولتی را یکی از عوامل عدم تحقق این پروژه ها اعلام کرد.

چرخش پروژه های اقتصاد مقاومتی به اعتبارات دولتی مشکل زا است

به گزارش خبرنگار مهر، محمود نوربخش عصر پنجشنبه در نشست شورای اداری استان با بیان اینکه در اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری برنامه های ملی دوازده گانه ای با رویکرد تنش زدایی و درون زایی دانش بنیان صورت گرفت افزود: مازندران نیز همانند سایر استانها با تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بنا به دستوری که در قالب دستورالعمل به استانها ابلاغ شده بود فعالیت هایی را پیگیری می کند.

وی ادامه داد: پروژه هایی را به عنوان برنامه های عملیاتی در قالب فعالیت های اقتصاد مقاومتی با قابلیت رصد و به دور از هر گونه شعار تعریف کردیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه مازندران تصریح کرد: در دو سال اخیر برنامه های اقتصاد مقاومتی آنگونه که مورد انتظار بود تحقق پیدا نکرد به طوری که دلایل آن مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ۱۴ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی برگزار یادآور شد: دلایل عدم تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی در قالب کتابچه ای جمع آوری و در جلسات این ستادها مطرح و توسط کمیته ها و کارگروههای تخصصی پیگیری شد.

نوربخش با اشاره به اینکه تمامی پروژه های اقتصاد مقاومتی دارای دستگاه مسئول هستند به دلایل عدم تحقق پروژه های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: چرخش پروژه ها به سمت اعتبارات دولتی و عنوان کردن محدودیت این منابع از جمله عوامل عدم تحقق  فعالیت های اقتصاد مقاومتی است.

وی تصریح کرد:یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی مردمی کردن فعالیت های آن و استفاده از ظرفیت های داخلی و بومی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه مازندران یادآورشد: نگاه فرابخشی با تکیه بر ظرفیت داخلی در محورهای ریلی و دریایی ، عمرانی و شهری، انرژی ، کشاورزی به همراه حوزه های گردشگری و سلامت از اولویت های برنامه های اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

وی برند سازی محصولات روستایی و حمایت از سرمایه گذاری را از محورهای دیگر فعالیت های اقتصاد مقاومتی نام بردو عنوان کرد : طرح هر روستا یک محصول و شناسایی محصولات روستایی با قابلیت صادرات و حمایت از تولید داخلی از محورهای اقتصاد مقاومتی خواهد بود.


9687924
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است