استانی 02:04 - 05 اسفند 1397

نارضایتی جمی‌ها از خدمات بیمارستان نفت/ تبعیض‌ها پذیرفتنی نیست

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - علی اکبر قیصری: با توجه به اینکه بیمارستان یکی از عوامل توسعه یافتگی در هر منطقه محسوب می‌شود، ارائه خدمات درمانی مناسب در کنار تجهیزات بروز و کادر متخصص بیمارستانی خود به نوعی باعث به وجود آمدن جامعه ای سالم و پویا خواهد شد.

بیمارستان توحید جم از جمله بیمارستان‌های نفتی است که بهداشت و درمان صنعت نفت آن را مدیریت می کند و حضور این بیمارستان نفتی سبب شده است دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هیج خدماتی در حوزه درمان در شهرستان جم ارائه ندهد تا نگاه بیماران به این بیمارستان نفتی باشد.

اما این بیمارستان در کنار تبعیض‌های زیاد بین نفتی و مردم بومی، خدمات ضعیفی به شهروندان جمی ارائه می‌دهد و حتی شنیده می‌شود بخش‌های از خدمات درمانی خود از جمله دندان پزشکی برای مردم بومی جم به صورت کامل قطع کرده است.

با این حال دیگر مشکلات اصلی این بیمارستان ارتقای خدمات تخصصی، افزایش بخش‌ها و رفع برخی تبعیض‌ها میان شرکتی‌ها و غیر شرکتی‌ها است.

بدرفتاری با مردم جم زیبنده نیست

یکی از شهروندان جم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بیمارستان توحید وابسته به وزارت نفت همزمان با ایجاد شهرک ها در جم تاسیس شد و در ابتدا فقط برای درمان و انجام مراقبت های کارکنان، پرسنل و خانواده های آن که از نفت و گازی ها بودند راه اندازی شده است.

رضا رئیسی افزود: در آن زمان به دلیل نبود درمانگاه مناسب در شهرستان جم رفته رفته اهالی شهرستان جم نیز از خدمات بیمارستان توحید استفاده می کردند و در حال حاضر با گذشت دو دهه نیز همچنان بیمارستان توحید که وابسته به وزارت نفت است تنها بیمارستان شهرستان جم است.

مردم نسبت به وضعیت و شرایط نوبت‌دهی برای نفت و گازی‌ها و افراد عادی معترض هستند و تداوم این شرایط زیبنده این شهرستان نیست وی بیان کرد: در گذشته اعتراض‌های زیادی در خصوص خدمات این بیمارستان به بومی ها مطرح می‌شد اما طی دو سال اخیر شرایط اندکی بهبود یافته اما همچنان نارضایتی های مردمی در خصوص نگاهی که بین بومی های شهرستان و افراد شرکتی وجود دارد آزار دهنده است.

رئیسی خاطرنشان کرد: بیمارستان توحید تنها بیمارستان شهرستان جم است و مردم انتظار به حقی دارند که ارائه خدمات برای آنها با پرسنل نفت و گاز و خانواده هایشان، تبعیضی وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه مردم نسبت به وضعیت و شرایط نوبت‌دهی برای نفت و گازی‌ها و افراد عادی معترض هستند تصریح کرد: به عینه بد رفتاری برخی کارکنان بیمارستان با مردم عادی را دیده ام و تداوم این شرایط زیبنده این شهرستان نیست.

وی خاطرنشان کرد: مردم برای درمان به بیمارستان مراجعه می کنند اما وقتی چنین رفتارها و تبیعض هایی را می بینند، بیماری آنها بدتر از گذشته می شود و مانند این است که بیمارستان وظیفه خود را فراموش کرده است.

فعال اجتماعی شهرستان جم با بیان اینکه درمانگاه تامین اجتماعی باید هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد افزود: احداث درمانگاه تامین اجتماعی یکی از خواسته های مهم مردم و به خصوص جامعه کارگری شهرستان است و قطعا با احداث این درمانگاه بخش بزرگی از مشکلات موجود رفع می‌شود.

مردم شایسته خدمات بهتری هستند

نایب ریس شورای اسلامی شهر جم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: رئیس بیمارستان توحید جم در صورتی که تغییراتی در عملکرد و تعاملات خود با جمی‌ها و غیرشرکتی‌ها انجام ندهد، باید تغییر کند.

نفت متولی درمان در شهرستان جم شده است اگر که تبعیض ایجاد کند همان ارائه خدمت نکند بهتر استعلی پریشان اظهار داشت: تعداد زیادی از مراجعین جمی از تبعیض‌ها  متعدد نسبت به غیر شرکتی‌ها در بیمارستان توحید جم گلایه‌مند هستند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر جم بیان داشت: مردم جم که از دیرباز میزبانان خوبی برای پرسنل مجموعه نفت و گاز بوده اند، از این رو  نفتی ها هم باید تعاملات خود را بیشتر کنند.

علی پریشان با بیان اینکه بعضاً در بخش‌هایی از بیمارستان از جمله بستری، کلینیک تخصصی، سونوگرافی و آزمایشگاه شاهد تبعیض‌های خواسته و ناخواسته هستیم گفت: قطعا برخورد خواهیم کرد.

این روند اصلاح شود

وی با بیان اینکه حتی در اضافه کار پرسنل، جذب نیروها تبعیض وجود دارد تصریح کرد: نفت متولی درمان در شهرستان جم شده است اگر قرار بر این باشد که تبعیض ایجاد کند همان ارائه خدمت نکند بهتر است.

وی یادآور شد: مردم جم مردمی با فرهنگی هستند و همیشه میزبان شایسته ای برای نفت و گاز بوده اند و نباید از این مهم سو استفاده کنند.

نایب ریس شورای اسلامی شهر جم با بیان اینکه نارضایتی از عملکرد مدیران بیمارستان و مجموعه بهداری بهداشت صنعت نفت تنها به مراجعین و بیماران بسنده نمی‌کند بلکه این نارضایتی در بین پرسنل شاغل در بیمارستان به وضوح می‌توان دید گفت: بار ها گلایه و گزارشاتی در خصوص مسائل و مشکلات و سوء مدیریت بیان داشته‌اند.

وی افزود: چنانچه این روند اصلاح نشود قطعاً در آینده نزدیک عواقب آن دامن‌گیر مجموعه مدیریتی بیمارستان خواهد شد.

برخورد زننده بیمارستان نفت با غیرشرکتی‌ها

یکی از مراجعه کنندگان بیمارستان توحید جم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بیمارستان نفت که به واسطه تعداد زیاد شرکت های نفتی و پتروشیمی در جم به وجود آمده است باید بهترین خدمات درمانی رایگان به مردم ارائه دهد.

رضا احمدی با بیان اینکه بیمارستان توحید در زمینه نوبت‌دهی بین مردم بومی شهرستان جم و کارکنان شرکت‌های نفتی تبعیض قائل می‌شود، عنوان کرد: اگر با یک تلفن از شهرک ها برای نوبت دهی تماس بگیریم در اصرع وقت نوبت می‌دهند.

وی افزود: عدم خدمات دهی مناسب بیمارستان توحید به شهروندان جمی غیر قابل پذیرش است و نیاز است درمانگاه تامین اجتماعی مجهز هرچه زودتر احداث شود.

احمدی تصریح کرد: شاید فرداهای نزدیک بیماری نیاز به درمان فوری پیدا کرد آن وقت باید برای درمان به شهری دیگر مراجعه کند.

وی ادامه داد: حتی بعضی وقت ها شاهد برخورد زننده پرسنل بیمارستان نفت با غیرشرکتی‌ها هستیم.

تبعیض‌ها حذف شود

یکی دیگر از مراجعه کنندگان بیمارستان توحید جم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان داشت: بیمارستان توحید جم از طرف متولیان نفت به صورت کاملا خصوصی مدیریت می شود که این امر هرگز باعث نخواهد شد با حضور این بیمارستان مصداق توسعه یافتگی برای شهرستان جم در نظر گرفت.

علی محمدی  افزود: بیمارستانی که تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر باشد درشهرستان جم وجود ندارد و خود به نوعی باعث مراجعه زیاد شهروندان جمی به بیمارستان نفت می شود.

وی عنوان کرد: مردم جم مردمی با فرهنگ هستند و همیشه میزبان شایسته‌ای برای نفت و گاز بوده‌اند و نباید از این مهم سوء استفاده شود.

محمدی با بیان اینکه اگه قرار بر این باشد که بیمارستان تبعیض ایجاد کند همان ارائه خدمت نکند بهتر است، خاطر نشان کرد: تبعیض‌هایی که در ارائه خدمات این بیمارستان برای پرسنل نفت و شهروندان جمی وجود دارد باید رفع  شود.

شهرستان جم به یک بیمارستان مجهز نیاز دارد

فرماندار شهرستان جم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان داشت: در خصوص وجود تبعیض و برخوردهای متفاوت در بیمارستان توحید جم هیچ مراجعه‌کننده‌ای حتی در روزهای ملاقات عمومی نداشتیم.

محمد حسینی با بیان اینکه شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم برای این مورد مأمور شده است افزود: طبق گزارشات شبکه بهداشت و درمان دو مورد چند ماه قبل مشاهده شده است اما  تا به الان هیچ شکایتی مبنی بر وجود تبعیض نداشتیم.

وی ادامه داد: ایجاد میز خدمت در فرمانداری و جایگاه نماز جمعه و برقراری سامانه ۱۱۱ که پاسخگوی شکایات مردم در این زمینه هستند و در صورت مشاهده موردی قطعا به صورت مستقیم ورود خواهیم کرد.

حسینی با بیان اینکه شهرستان جم به یک بیمارستان تأمین اجتماعی مجهز نیاز دارد تصریح کرد: طبق آخرین صحبت ها و بررسی های انجام شده بیمارستان تأمین اجتماعی دهه فجر سال آینده تحویل داده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با وجود نیاز مردم شهرستان و پاسخگو نبودن بیمارستان توحید جم برای ارائه خدمات بهداشتی کامل در تلاش هستیم این پروژه هفته دولت تحویل داده شود.

حسینی اضافه کرد: پروژه بیمارستان تأمین اجتماعی فعال است و طبق زمان خود پیش می‌رود.

رئیس کارگروه سلامت شهرستان جم در پاسخ به این سوال که شنیده می‌شود بعضی از پزشکان در خارج از بیمارستان مطب شخصی دارند، اظهار داشت: قطعا بررسی خواهیم کرد و در صورت مشاهده این مورد طبق قانون برخورد خواهیم کرد، ما برای کار کردم با هیچ فردی رودربایستی نداریم.

حال یک سوال مطرح می‌شود که با وجود این هجم از تبعیض ها و ارائه خدمات ناقص به مردم بومی شهرستان جم توسط بیمارستان توحید، باز هم شاهد سکوت مسئولین امر خواهیم بود.

مردم شهرستان جم همواره میزبان شایسته‌ای برای صنعت و فعالان صنعتی بوده‌اند، از این رو وجود بیمارستان تأمین اجتماعی نیز یکی از خواسته های به حق مردم بومی شهرستان جم است که احداث آن باید هرچه زودتر پایان یابد.


10062491
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است