استانی 10:12 - 05 اردیبهشت 1397
عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی صنایع و معادن لرستان گفت: تسهیلات پرداختی به واحدهای اقتصادی لرستان پاسخگوی مشکلات صنایع و واحدهای اقتصادی نیست.

۶۸ درصد واحدهای اقتصادی لرستان ورشکسته هستند

علی محمدی‌فر در گفتگو با خبرنگار ایسنا، بیان کرد: لرستان در سال‌های اخیر همواره از استان‌های داری بالاترین آمار بیکاری بوده و این مشکل و دغدغه امروز تبدیل به یک معضل اجتماعی شده است.



این کارشناس و تحلیلگر مسائل اقتصادی افزود: اعتبارات اختصاص داده شده به لرستان در سنوات گذشته  متناسب با نیازهای و آمار بالای بیکاری در استان نبوده است. وی اضافه کرد: به‌عنوان مثال در سال ۱۳۹۶ حدود ۷۴۷ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای اقتصادی لرستان پرداخت شده است که به هیچ عنوان پاسخگوی مشکلات صنایع و واحدهای اقتصادی استان نیست.



عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی صنایع و معادن لرستان گفت: لرستان دومین استانی است که بیشترین آمار مهاجرت را به تهران داشته و این موضوع ضمن اینکه نشان از رکود شدید فضای کسب‌وکار داشته و برآمار بالای بیکاری و فقر تأکید می‌کند، مشکلات، معضلات و مشکلات اجتماعی خاص خود را در آینده به دنبال خواهد داشت.



محمدی‌فر افزود: جای تأسف است که در سال گذشته سهم لرستان از اعتبارات صندوق توسعه ملی  ۱۲۱ میلیارد تومان بوده و تنها ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن پرداخت شده است، قطعاً با این عدم پیگیری‌ها و تخصیص منابع در حوزه اشتغال و رونق اقتصادی ره به‌جای نخواهیم برد. 



این کارشناس یادآور شد: مطابق آمار ۶۸ درصد واحدهای اقتصادی لرستان ورشکسته هستند و یا به تملک بانک‌ها درآمده‌اند؛ قطعاً بااین‌حال و روز ناخوش صنایع معضل بیکاری حل نخواهد شد.



عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی صنایع و معادن لرستان معتقد است: برای ایجاد اشتغال و عبور از مشکلات نیازمند تغییر رویکرد اقتصادی، پایش صنایع استان، تسهیل تولید و حمایت از کالای ایرانی و توسعه صادرات برای حضور گسترده در بازارهای کشورهای همسایه هستیم.



وی افزود: آنچه مسلم است رویکرد فعلی اقتصادی لرستان مثبت و سازنده نبوده و نتوانسته صنایع تعطیل شده را فعال کند و هیچ صنعت و تکنولوژی‌ جدیدی به این استان اختصاص پیدا نکرده و سایه شوم بیکاری همچنان بر سر جوانان سایه گسترده است.



 این تحلیلگر مسائل اقتصادی بیان کرد: باید این رویکرد مورد تجدیدنظر قرار گرفته و خدمت تولید و اشتغال قرار گیرد تا شاهد ایجاد اشتغال در استان باشیم. قدر مسلم رونق اقتصادی با برنامه‌ریزی، بودجه، شناخت ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان حاصل می‌شود.



وی افزود: مردم لرستان امروز به دنبال خروجی جلسات هستند و می‌خواهند رونق و بهبود کسب‌وکار را روی سفرهایشان ببینند. استان می‌تواند انواع محصولات کشاورزی و داروهای انسانی و دامی، سنگ، فرآورده‌های لبنی، دام زنده، آهک هیدراته، ظروف شیشه‌ای و فرش دستباف را به کشورهای منطقه صادر کند .



این مسئول گفت: موتور صادرات استان می‌بایست روشن شود و فضای کسب‌وکار و تولید در اشتغال به وجود آید. ولی ما برای توسعه صادرات چکار کرده‌ایم و چه حمایت عملی از صادرکنندگان انجام داده‌ایم.



عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی صنایع و معادن لرستان گفت:  مدیران ارشد استان می‌بایست با الگوبرداری از کشورهای موفق درزمینهٔ صادرات و بازاریابی و ارائه مشوق‌ها زمینه را برای تصاحب بازار صادراتی  به وجود آورند. همه باید تلاش کنیم صادرات توسعه یابد و موانع برطرف شوند.



وی بیان کرد: لازم است تولیدکننده، صادرکننده، صنعتگران و بازرگانان به‌عنوان افرادی که باارزش هستند از تکریم مردم ‌و مسئولین برخوردار باشند زیرا شرایط خوبی برای به‌دست آوردن بازارهای کشور عراق، ایجاد اشتغال، رونق کشاورزی و صنعت در استان فراهم‌شده است.



محمدی‌فر با بیان اینکه نیازمند تشویق سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان، صنعتگران و بازرگانان برای سرمایه‌گذاری هستیم، افزود: امروزه اقتصاد نقش بسیار پررنگی در زندگی  مردم دارد و بی‌توجهی به آن ما را از قافله جهانی عقب نگه می‌دارد.



وی گفت: با تشویق سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ظرفیت‌های لرستان تبدیل به بالفعل می‌شوند و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان را شاهد خواهیم بود.



انتهای پیام


9757596
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است