اقتصادی 15:56 - 06 خرداد 1394
رئیس سازمان امور عشایر عنوان کرد
رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: مجموع سهم عشایر از بودجه کشور حدود 170 میلیارد تومان است.

سهم 170میلیاردی عشایر از بودجه کشور

به گزارش خبرنگار ایسنا در خراسان، کرمعلی قندالی امروز - چهارشنبه - در گردهمایی مدیران امور عشایر شهرستان‌های سراسر کشور در خصوص منابع تخصیص‌یافته به عشایر اظهار کرد: سهم اعتبار عشایری از بودجه کل کشور حدود 106 میلیارد تومان استانی و 60 میلیارد تومان ملی است.

وی گفت: دولت یازدهم به خوبی عشایر را پذیرفته است، بنابراین بهانه همیشگی سازمان مبنی بر بی‌توجهی دولت به عشایر رفع شده است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به درست اجرا نشدن ماده 180 قانون پنجم تحت عنوان «توازن منطقه‌ای در سال گذشته» گفت: سهم این ماده قانونی که در سال گذشته اجرا نشد، امسال حدود 6200 میلیارد تومان از بودجه کل کشور است و باید تلاش بسیاری برای تحقق آن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نیروهای مسئول در حوزه عشایر با تمام ظرفیت خود فعالیت نمی‌کنند، بیان کرد: در سال گذشته 199 جلسه با تعداد حدود 1300 مصوبه داشتیم که اگر 60 درصد از این مصوبات اجرا شوند و از تمام ظرفیت‌های نیروی انسانی استفاده شود، در بخش عشایر یک تحول بزرگ ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به پدیده خشکسالی در چند سال اخیر و نحوه مدیریت آن در کشور عنوان کرد: مدیریت بحران خشکسالی مجموعه عواملی را شامل می‌شود که در تعدیل اثرات خشکسالی دخیل هستند.

وی ادامه داد: برای وضع موجود کلمه خشکسالی دیگر نباید استفاده شود زیرا این امر بحرانی چند ساله است و برای مقابله با آن تنها تامین علوفه ملاک نیست و باید مردم نیز در رفع این مشکل با مسئولان همکاری کنند.

قندالی یکی از مشکلات عشایر را بیمه نبودن آنان خواند و افزود: عشایر نیز مانند شهرنشین‌ها باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و از مزایای بیمه در صورت بروز مشکل استفاده کنند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران ادامه داد: سال گذشته 25 درصد عشایر کشوری شامل 46 هزار خانوار و 18 درصد دام شامل سه میلیون و 600 هزار راس تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که طبق برنامه باید این میزان تا 40 درصد افزایش یابد.

قندالی با بیان اینکه منفعت هر راس دام برای صادرات حدود 100 هزار تومان است، تصریح کرد: هیچ‌کدام از تشکل‌ها که به صورت مردمی شکل گرفته‌اند سهمی در صادرات دام نداشته‌اند.

وی ادامه داد: تامین علوفه دام یکی از وظایف تشکل‌های عشایری است اما آن‌ها به ماموریت خود مسلط نیستند و به آن عمل نمی‌کنند.

انتهای پیام


6455712
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، بنگاهداری بانک‌ها توان بخش واقعی اقتصاد را در بحث رشد تولید کوچک خواهد کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین، برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس، مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تا امروز تعداد مجوز‌های تبدیل شده به شناسه یکتا از مرز ۴۲۷ هزار گذشت و استان لرستان و سازمان ملی استاندارد ایران در این زمینه صدرنشین هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب بارش‌ها در تهران و سایر نقاط به ویژه در شرق و جنوب شرق کشور تشدید می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه اکسپو گفت: برآورد ما افزایش دوبرابری میزان قرارداد‌های تجاری ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ نسبت به دوره‌ قبل است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان توسعه تجارت گفت: گوشت گرم از کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا به ایران وارد می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح خودکفایی برنج گفت: با احتساب جمعیت کشور و اتباع و همچنین ذخایر استراتژیک، سالانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که با رفع موانع صادرکنندگان، صادرات زعفران تا پایان سال به ۴۰۰ تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر صدور مجوز‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: در ۵ سال گذشته ۴ هزار و ۸۰۰ درخواست مجوز شروع فعالیت دامداری و پرورش طیور داشته ایم که به دلیل نداشتن فاصله طولی و جرائم تایید نشده و امکان شروع برای فعالیت این بخش‌ها فراهم نشده است.  
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران»  مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: متقاضیان طرح جوانی جمعیت باید به این نکته توجه کنند که به هیچ عنوان امتیاز‌های  اراضی طرح جوانی جمعیت و یا نهضت ملی مسکن قابل خرید وفروش نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است