علمی فناوری 00:48 - 18 آذر 1395
یک روانشناس گفت: حالات روحی و روانی انسان باعث بروز بیماری هایی مانند مشکلات کبدی و قلبی عروقی در انسان می شود.

لیلا اسدی روانشناس در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه بین حالات روحی و روانی و اعضای بدن ارتباط وجود دارد، گفت: خشم و عصبانیت از بدترین رفتارهای انسان است که باعث بروز بیماری هایی مانند مشکلات کبد، درد در نواحی مفاصل، معده، کیسه صفرا، اسهال و گرفتگی عضلات در افراد می شود.


وی درباره تاثیرات منفی عصبانیت بر سلامت کبد اظهار داشت: خشم و عصبانیت فعالیت کبد را کند می کند.


اسدی با تاکید بر اینکه استرس باعث ایجاد فشار بیش از حد به توانایی و قدرت بدن می شود، تصریح کرد: استرس زیاد باعث باعث بروز بیماری هایی مانند قلبی و عروقی، سکته مغزی، مشکلات تنفسی، سر درد، تب و لرز، انقباض ماهیچه ها و در نتیجه ضعف در سیستم ایمنی بدن می شود.


وی درباره دلایل بروز استرس در افراد گفت: عواملی مانند ترس، دعوا، کمبود وقت، مشکلات اقتصادی خانواده ها، فوت عزیزان و بی کاری از عوامل بروز استرس است.


این روانشناس با اشاره به ناراحتی که یکی دیگر از حالات روحی و روانی انسان است، بیان کرد: دعا کردن، از مهم ترین عوامل از بین بردن غم و غصه و ناراحتی در انسان است.


اسدی درباره عوامل بروز ایجاد احساس غم و غصه اظهار داشت: کاهش اعتماد به نفس، ناامیدی و تفکرات منفی باعث غمگین شدن انسان ها می شود که افزایش این عوامل آسیب های روحی و روانی شدیدی را در افراد در پی دارد. 


وی با اشاره به رابطه نگرانی و بروز بیماری معده عنوان کرد: عکس العملی که ذهن نسبت به عوامل بیرونی مانند آلودگی محیط زیست، مسائل اقتصادی، حوادث (آتش سوزی، زلزله، سیل و غیره ) از خود نشان می دهد، نگرانی نامیده می شود که ارتباط مستقیمی با ناراحتی های گوارشی دارد.


این روانشناس افزود: پیاده روی، استفاده از خوشبو کننده ها، گوش دادن به موسیقی، استفاده از دمنوش های گیاهی و مطالعه باعث کاهش و درمان بیماری های روحی و روانی افراد می شود.


انتهای پیام/

8471422
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تراشه جدید مدیاتک از نظر گرافیکی بیشتر از ۵۰ درصد از نسل قبلی سریع‌تر است و CPU آن نیز ۱۰ درصد سرعت بیشتری دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت گفت: به زودی با اجرای پویش ملی غربالگری بیماران سرطانی، افراد مشکوک به این بیماری، رایگان تحت مراقبت‌های درمانی قرار می‌گیرند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی آپدیت HyperOS را برای گوشی‌های میان‌رده سری ردمی نوت ۱۳ 5G منتشر کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» زاکربرگ از توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک توسط متا خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدل استاندارد کیهان‌شناسی می‌گوید قدرت انرژی تاریک باید ثابت باشد؛ اما یافته‌های غیرقطعی نشان می‌دهند که این نیرو ممکن است ضعیف شده باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس اداره کل آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو درباره مصرف ضد آفتاب توسط مادران باردار و کودکان مطالبی بیان کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ از روز شنبه اول اردیبهشت ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی گفت: تحلیل شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد تهدیدات صهیونیست‌ها و اتفاقات امروز نتایج جالبی در پی داشته است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ناسا به‌ تازگی به مأموریت پهپاد «سنجاقک» برای حضور در بزرگ‌ترین قمر سیاره زحل چراغ سبز نشان داده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دستیار هوش مصنوعی متا (Meta AI) که سپتامبر سال گذشته معرفی شده بود، حالا به‌طور رسمی به تمام پلتفرم‌های این شرکت اضافه شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است