استانی 15:41 - 22 مرداد 1399
دادستان شهرکرد:
ایسنا/چهارمحال و بختیاری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد گفت: دستورالعمل برگزاری مراسمات عزاداری محرم و صفر از طریق ستاد کرونا به استان‌ها ابلاغ شده است، اما برای اجرای این پروتکل‌ها توسط هیات‌های مذهبی باید ضمانت اجرایی وجود داشته باشد.

دستورالعمل برگزاری مراسمات عزاداری محرم باید ضمانت اجرایی داشته باشد

عبدالرضا علیمحمدی ۲۲ مردادماه در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به ویروس در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: بسیاری از مراسمات دینی نظیر نمازهای جمعه و جماعت برای حفظ سلامتی مردم جامعه و جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل شد، بنابراین باید برگزاری مراسمات محرم با رعایت موازین بهداشتی باشد تا سلامت مردم به خطر نیوفتد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد ادامه داد: دستورالعمل برگزاری مراسمات عزاداری محرم و صفر از طریق ستاد کرونا به استان‌ها ابلاغ شده است، اما برای اجرای این پروتکل‌ها توسط هیات‌های مذهبی باید ضمانت اجرایی وجود داشته باشد، همه ما محب اهل‌بیت (ع) هستیم اما باید نسبت به حفظ سلامت مردم نگران باشیم.

وی در ادامه با انتقاد از بی‌توجهی برخی از اصناف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تاکید کرد: اتاق اصناف باید نسبت به اجرای دقیق پروتکل‌ها توسط اصناف حساسیت ویژه‌ای داشته باشد.

جمع‌آوری چادرها در چند شهرستان

در ادامه غلامعباس غلامزاده فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اتراق مسافران در تفرجگاه‌ها و پارک‌های سطح استان، اظهار کرد: در برخی از شهرهای استان، شهرداران عملکرد خوبی در جمع‌آوری چادرها داشتند و نیروی انتظامی نیز به عنوان پشتیبان در برخی از مواقع وارد عمل می‌شد.

وی افزود: تاکنون حدود ۲۵۰ چادر در شهر شهرکرد، ۱۰۶ چادر در شهرستان بن، ۹۵۰ چادر در سامان، ۴۵ چادر در لردگان و ۶۵ چادر در شهرستان فارسان جمع‌آوری شده و در مابقی شهرستان‌ها مشکلی در این خصوص وجود نداشته است.

غلامزاده تاکید کرد: خوشبختانه مردم همراهی خوبی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشتند، اما متأسفانه در برخی از مراکز خرید فاصله اجتماعی به درستی مراعات نمی‌شود.

دستورالعمل باید مراسمات عزاداری در فضای باز برگزار شود

در پایان جلسه حجت‌الاسلام مهدی طاهری مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه وظایف تمامی دستگاه‌ها در دستورالعمل ضوابط  برگزاری مراسمات عزاداری محرم و صفر مشخص شده است، اظهار کرد: اقدامات اجرایی در خصوص برگزاری مراسمات در حال انجام است.

وی تأکید کرد: موافق برگزای مراسمات و آئین‌های سنتی نظیر خیمه‌سوزان شهر طاقانک، مراسم شیرخوارگان حسینی، شام غریبان روبروی امامزادگان دو خاتون، تعزیه و آئین‌های سنتی که موجب شکل‌گیری جمعیت می‌شود، نیستیم.

طاهری با بیان اینکه طبق دستورالعمل باید مراسمات عزاداری در فضای باز برگزار شود، خاطرنشان کرد: بنابراین نیازمند همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش در اختصاص زمین‌های ورزشی و مدارس به هیات‌ها هستیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: هیات‌های عزاداری در تهیه ماسک و موادضدعفونی با مشکل مواجه هستند، بنابراین تدبیری برای تأمین ملزومات بهداشتی باید اندیشیده شود.

انتهای پیام


10664473
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است