اجتماعی 15:03 - 30 فروردین 1393
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خبرداد
سیدمحمدهادی ایازی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از ساخت مسجد تا پایان امسال و مجاورت این مساجد با سرای محلات خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سیدمحمدهادی ایازی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در آیین شروع ساخت مسجد برج میلاد که پیش از ظهر امروز و همزمان با ولادت حضرت فاطمه (س) و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با حضور قالیباف شهردارتهران،‌ حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی قائم مقام اجتماعی وفرهنگی، مازیار حسینی معاون فنی و عمرانی و برخی از اعضای شورای شهر در محل برج میلاد صورت گرفت، ضمن ارائه گزارش در حوزه مسجد و مسجدسازی و رویکرد موجود در حوزه مباحث معرفتی و توسعه مساجد در مدیریت شهری در دوران تصدی شهردار تهران اظهار داشت: مباحث معرفتی همواره مهمترین دغدغه مطرح شهردار در برنامه‌های فرهنگی بوده که این امر چه در کالبد و چه در محتوا به ما به عنوان مدیران شهری گوشزد می‌شده است.



وی با اشاره به اقدامات گسترده چند سال اخیر شهرداری در راستای توسعه مساجد و مسجدسازی به ملاقات با اعضای شهرداری استانبول و سوال آنان در خصوص درصد مسلمانان شهر تهران و تعجب آنان در خصوص کمرنگ بودن نماد مسلمانی(مسجد) در تهران اشاره نمود و افزود: بنابر نظر مسئولان شهری استانبول، مسجد و پرچم به عنوان دو بعد کالبدی در تمامی شهرهای این کشور جلوه‌گر است حال آنکه این موضوع در تهران با کاستی‌هایی توأم است.



معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران به تاکید شهردار تهران مبنی بر توسعه مساجد در شهر پس از ارائه این گزارش اشاره نمود و افزود: کمبود مساجد در مناطق 5،21 و 22 علی‌رغم تعداد مساجد ساخته شده در دوره‌های اخیر مدیریت شهری بیانگر دغدغه کمتر مدیران شهری در دوره‌های گذشته در خصوص ساخت مراکز دینی بوده است که این امر امروز سبب ساخت مساجد بیشتر در مناطق تهران گردید.



ایازی نبود مسجد در باغ موزه دفاع مقدس و ساخت مسجدی مشابه مسجد خرمشهر در این محل بنابر دستور شهردار به عنوان نماد مقاومت را یادآور شد و اظهار داشت: امروز این مسجد در باغ موزه دفاع مقدس ضمن اینکه به عنوان یک نماد مطرح است سبب آشنایی بازدیدکنندگان با مسجد خرمشهر نیز خواهد شد که البته این موضوع در باغ موزه قصر نیز مورد توجه قرار گرفته است.



وی در ادامه نبود معماری زیبا،‌گنبد و گلدسته و نورپردازی را از دلایل دیده نشدن مساجد در شهر عنوان کرد و افزود: متاسفانه در خصوص نورپردازی‌ها در مساجد غفلت شده و این امر مانع از خودنمایی مسجد در شهر می‌گردد.



مشاور شهردار تهران با بیان تاکیدات رییس ستاد اقامه نماز کشور حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی، به ارائه 40نکته مهم در خصوص مسجدسازی از سوی ایشان و توجه مدیران شهری جهت کاربردی نمودن آن اشاره نمود و تصریح کرد: ساخت 72مسجد به نیت 72 تن شهدای کربلا از جمله دستورات شهردار تهران در حوزه توسعه مساجد بوده که کلنگ‌زنی آن صورت پذیرفته و در حال احداث است.



ایازی ساخت 400مسجد در پایان برنامه 5ساله توسعه در سطح شهر تهران بنابر تصویب اعضای شورای شهر را از دیگر اقدامات مدیران شهری در جهت توسعه مساجد دانست و تاکید کرد: خوشبختانه اولین موضوع مورد بررسی شورای شهر در خصوص توسعه مساجد بوده و تا پایان امسال شاهد افتتاح 150 مسجد در مناطق 22گانه خواهیم بود.



وی با عنوان اینکه مسجد باید همانند تاریخ اسلام به عنوان مکانی جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد ساخت 374 سرای محله  در سطح شهر تهران جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، هنری و ورزشی را نمادی جهت تحقق این امر دانست و تصریح کرد: ساخت سرای محلات در مجاورت مساجد برنامه‌های اجرایی در مساجد و سرای محلات را مکمل یکدیگر خواهد ساخت و پس از این تمامی مساجد تهران در مجاورت سرای محلات ساخته خواهد شد.



معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در پایان با یادآوری بازدید 680 هزار گردشگر در ایام نوروز از برج میلاد به عنوان قطب فرهنگی کشور به برگزاری برنامه‌های عطر یاس در این ایام و مصادف با شهادت حضرت فاطمه(س) اشاره نمود و خاطرنشان کرد: نبود مسجد در این ایام و در این مکان به عنوان مهمترین خلاء اجرایی برنامه‌ها مطرح بوده که امروز آیین کلنگ زنی آن اجرا و وعده پیشین شهردار در این خصوص تحقق خواهد یافت.



انتهای‌پیام/

3520334
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است