فرهنگی‌هنری 04:04 - 04 آبان 1393
با محوریت زیبایی‌های کربلا:
فراخوان سراسری هشتمین سوگواره شعر، قصه و هنر عاشورایی از سوی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین منتشرشد.

به گزارش  حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بر اساس این فراخوان زیبایی‌های کربلا محور این سوگواره‌ی عاشورایی قرار گرفته است تا شرکت‌کنندگان در آن با خلق آثار فرهنگی و هنری زیبایی‌ها، عظمت‌، لطافت و درس‌های کربلا را بیابند و به تصویر بکشند. ارسال اثر به این سوگواره در همه‌ی بخش‌ها به اعضای کودک و نوجوان و کارکنان و مربیان کانون سراسر کشور اختصاص دارد اما برگزار‌کنندگان تنها در بخش مقاله، آثار شرکت‌کنندگان غیر کانونی را نیز دریافت و مورد ارزیابی قرار می‌دهند.



دبیرخانه این سوگواره در عین حال به علاقه‌مندان تا روز 30 آبان 93 فرصت داده است، آثار خود را در 4 بخش فرهنگی (قصه‌گویی)، هنری (عکاسی)، ادبی (شعر، داستان کوتاه و متن ادبی) و بخش مقاله در دو بخش اعضای کودک و نوجوان و کارکنان کانون به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند. 



بر همین اساس در بخش فرهنگی علاقه‌مندان می‌توانند حداکثر به مدت 15 دقیقه قصه‌گویی(با ابزار و بدون ابزار) خود را فیلم‌برداری و در قالب لوح فشرده با ذکر منبع معتبر و قابل استناد قصه به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند.



 هم‌چنین در بخش هنری هر عکاس مجاز است حداکثر پنج اثر را به صورت رنگی یا سیاه و سفید در قالب لوح فشرده، با فرمت tiff و jpeg و وضوح dpi300 در یک پوشه به انگلیسی به همراه مشخصات صاحب اثر شامل نام و نام خانوادگی، استان، نام مرکز کانون، سن و تعداد آثار به دبیرخانه ارسال کند.

در عین حال در بخش ادبی نیز شرکت کنندگان باید آثار خود را به صورت تایپ شده و خوانا روی صفحه A4 همراه با لوح فشرده  و شناسنامه اثر ارسال کنند.



در این بخش هر شرکت کننده آزاد است در 2 رشته ادبی آثار خود را به دبیرخانه ارسال کند و آثار برگزیده در کتاب واگویه‌های عاشورایی نیز به چاپ خواهد رسید.



بر اساس فراخوان منتشر شده در بخش مقاله‌نویسی علاقه‌مندان می‌توانند در 3 گروه کودک و نوجوان، کارکنان کانون و آزاد مقالات خود را به صورت تایپ شده تا 750 کلمه همراه با آوردن چکیده در ابتدای مقاله و ذکر منبع و ماخذ آن در انتها در این مسابقه شرکت دهند.



دبیرخانه این سوگواره همچنین از برپایی کارگاه عاشورا پژوهی، قصه‌گویی و شعرخوانی و برپایی نمایشگاه آثار هنرمندان کشور در قالب عکس در این سوگواره خبر داده است. در همین حال امسال نیز دکتر محمدرضا سنگری (نویسنده و عاشورا پژوه) مهمان ویژه این مراسم خواهد بود.



ترویج فرهنگ عاشورا، احیاء شعائر دینی، مذهبی و عاشورایی، تلفیق هنر با مضامین دینی و عاشورایی، مستند کردن قصه‌های عاشورایی به صورت فیلم، عکس و نوشته و مستند کردن شعرها و متون عاشورایی است.



گفتنی است: علاقه‌مندان تا30آبان فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه سوگواره به نشانی: شهرک کوثر، فلکه دوم، بلوار شهید محلاتی، جنب خیابان سمیه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین  ارسال کنند.



زمان برگزاری سوگواره 5 و 6 آذر  اعلام شده و به افراد دعوت شده هدایایی به رسم یادبود تقدیم می‌شود.



فراخوان کامل این سوگواره نیز در پایگاه خبری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی اینترنتی www.kanoonnews.ir  منتشر شده است.





انتهای پیام/


5038943
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی با جمعی از شاعران و نویسندگان کشور دیدار کرد و توجه به اعتلای فرهنگ غنی ایران را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی صداوسیما برشمرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» هشتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بالاترین حجم از استقبال مردم نسبت به روز‌های گذشته مواجه بود و فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به اتمام رسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است