فرهنگی‌هنری 14:41 - 03 آبان 1399
روایت آلبرت کوچویی از روزنامه‌های جهان
آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند. مهمترین اخباری که امروز کوچویی به آنها پرداخته است همچون روزهای گذشته در انحصار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و وضیعت شیوع ویروس کرونا و کنترل آن در جهان است.

نگاه سرد رسانه ها به آخرین مناظره انتخاباتی آمریکا

به گزارش ایسنا، روایت آلبرت کوچویی از اخبار مهم رسانه های جهان در روز پنجشنبه (اول آبان ماه) به شرح زیر است: 

روزنامه‌های آمریکا به سردی، نگاهی به مناظره جو بایدن و دانالد ترامپ داشتند. بر این اساس «نیویورک تایمز» نوشت: مناظره ترامپ و بایدن نشان داد آنها دیدگاه‌های بسیار متفاوت و سرسختانه‌ای نسبت به آمریکا دارند. مناظره‌ای نرم‌تر، اما نه خالی از حمله علیه هم.

«لس آنجلس تایمز» نوشت: ترامپ از زورگویی‌اش کاست، اما شرایط خود را در مسابقه‌ای که دارد می‌بازد، تغییر نداد.

«یو اس ای تودی» نوشت: در این مناظره، جو بایدن نشان داد سازمان‌یافته‌تر از مناظرات پیشین بود. البته باز هم حمله‌ور می‌شد و در میان حرف‌های ترامپ صحبت‌ می‌کرد.

«وال ستریت جورنال» نوشت: ترامپ و بایدن درباره کرونا و تبعیض نژادی برخورد داشتند، اما آرام‌تر.

  • از حاشیه های روزنامه‌های آمریکا:

_ آمریکا تاوان نزدن ماسک را پرداخت؛ جان باختن ۱۳۰ هزار تن. تحلیل‌گران می‌گویند، اگر آمریکایی‌ها در بهار ماسک می‌زدند، آمریکا تلفات کم‌تری داشت.

_ سازمان غذا و داروی آمریکا، داروی «رمدسیویر» را به عنوان نخستین درمان کووید ۱۹ تایید کرد. منتقدان می‌گویند، باید فرصت بیشتری برای آزمایش‌ها داده می‌شد.

_پژوهشگران می‌گویند که شامپانزه‌ها در سال‌های پیری ترجیح می‌دهند با حلقه‌ای از دوستان محدود و نزدیک دوستی کنند. آنها به رابطه مثبت و دوستانه می‌اندیشند و دنیایشان عبوس نیست.

از سوی دیگر روزنامه های امروز صبح فرانسه اغلب به موضوع کرونا پرداخته اند. به عنوان مثال «لوموند» نگاهی به گسترش ویروس کووید ۱۹ در فرانسه دارد و به مناظره جو بایدن و دانالد ترامپ هم، نیم نگاهی دارد.

_ سالخوردگان در  خانه سالمندان در پاریس می گویند، کوه یخ کرونا را  می‌بینیم، اما نگرانیم. نمی‌دانیم که با چه سرعتی دارد می‌آید.

_ به گمان تحلیل‌گران سیاسی در فرانسه جو بایدن اکنون در موقعیتی بهتر از هیلاری کلینتون در رقابت‌های سال ۲۰۱۶ است. بعد از آخرین مناظره، جو بایدن در موقعیت قابل‌قبول‌تری نسبت به ترامپ قرار دارد.

_در اعمال مدیریت بهداشت در فرانسه، چپ‌گراها و راست‌گراها یکدیگر را متهم به ناکارآمدی اقدام‌های هم می کنند.

همچنین از دنیای دانش، روزنامه های امروز صبح فرانسه خبر از نشانه های زندگی در سیاره مریخ می‌دهند. «لوموند» نوشته است: سفینه اوسیریس رکس با موفقیت بر سیارک بنو فرود آمد. سفینه‌ای که چهار سال پیش به سوی این سیارک به پرواز در آمد. هدیه این سفینه برای زمینیان، ده گرم غبار از سطح آن است.

روزنامه فرانسوی «لوفیگارو» مثل دیگر روزنامه های فرانسه، خبر از پایان استفاده از داروی «هیدروکسی کلروکوین» می‌دهد. دارویی که پروفسور رائول دیدیه برای درمان کرونا پیشنهاد داده و تجویز می‌کرد. بهداشت فرانسه، استفاده از این دارو را منحصر به درمان بیماری‌های روماتیسم و مفاصل می‌داند. داروی «هیدروکسی کلروکوین»، در فرانسه در زمستان گذشته برای درمان ویروس کرونا، تجویز و مصرف می‌شد. پروفسور رائول دیدیه، از مدعیان موثر بودن آن در درمان بیماران کرونایی بود. و هنوز هم.

روزنامه‌های امروز صبح ایتالیا از جمله «له رپوبلیکا» نگاهی به مناظره میان جو بایدن و ترامپ، نامزدان انتخابات رئیس جمهوری آمریکا داشته است. «له رپوبلیکا» می‌گوید: آخرین مناظره دو گلادیاتور برخورد با هر چیز بود؛ از ویروس کووید تا وضعیت آب و هوای جهانی. اما این بار ترامپ، برخوردی نرم‌تر از مناظره پیشین داشت.

نگاه دیگر روزنامه‌های ایتالیا به اعمال قرنطینه در آن کشور است. جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا، سرسختانه، مانع قرنطینه کامل است.

از حاشیه خبرهای روزنامه «له رپوبلیکا» این است که روستای « سانتو ستفانو»، در خطر خالی از سکنه بودن است. بخشدار می‌گوید سانتو ستفانو در حال مرگ است. برای ساکن شدن در آن، خانه و پول می‌دهیم.

_ هشتاد سالگی «پله»، قهرمانی که بنیان فوتبال نوین را در جهان گذاشت. 

_ رم، شب‌ها خالی است. با منع آمد و شد. ایتالیایی‌ها می‌گویند: سکوت آن هراسناک است.

انتهای پیام


10778136
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است