استانی 14:46 - 13 اردیبهشت 1395
شرکت گاز ایلام بدون اطلاع‌رسانی، قبض‌های گرانی برای مشترکین خود صادر کرد و وقتی شهروندان جویای علت این گرانی می‌شوند پاسخ منطقی و قانع‌کننده‌ای از سوی شرکت گاز دریافت نمی‌کنند.

گران شدن قبوض گاز در ایلام و پاسخ ندادن شرکت گاز به شهروندان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام،«محسن» شهروند ایلامی که صاحب یک منزل مسکونی 200 متری است با انتقاد از صدور قبض‌های گاز جدید که اخیرا در بین منازل توزیع شده‌اند، اظهار کرد: ما برای تامین گرمایش منزلمان از تاسیسات شوفاژ استفاده می‌کنیم در مصرف گاز خاص خود را دارد.

وی با اشاره به اینکه در فصول سرد سال با توجه به کارکرد سیستم گرمایشی، قبض گاز مصرفی ما بین 70 تا 80 هزار تومان بوده است، اضافه کرد: اخیرا قبضی برایمان صادر شده که رقم قابل توجهی دارد که اگر رشد پلکانی مصرف را هم در نظر بگیرید نباید چنین قبضی صادر می‌شد.

این شهروند ایلام ادامه داد: در حال حاضر استفاده از گاز بیشتر برای مصارف پخت و پز است و نباید قبض‌هایی با چنین مبالغی برای شهروندان صادر شود.

«سجاد» یک شهروند ایلامی در این راستا به ایسنا، گفت: چند روز پیش قبض گازی را به داخل صندوق درب منزلمان انداخته بودند که مبلغ گاز بهای مصرفی آن خیلی برایم تعجب‌آور بود چرا که تاکنون چنین مبلغی را در محاسبه قبض گاز مصرفی‌مان ندیده بودم، روی آن نوشته بود باید 400 هزار تومان پرداخت کنم.

وی با بیان اینکه با دیدن این قبض گاز شوکه شدم، افزود: با وجود اینکه زمستان تمام‌ شده و میزان استفاده از گاز در منزلم پایین آمده اما با این ‌وجود قبض‌ گازمان چندین برابر شده بود.

«علی‌رضا» دیگر شهروند ایلامی که نسبت به بهای گاز مصرفی منزلشان معترض بود نیز به خبرگزاری ایسنا گفت: با وجود اینکه در مصرف گاز صرفه‌جویی کردیم و صرفه‌جویی هم در قبض مشخص شده اما باز هم نسبت به قبض دوره قبل، بهای گاز مصرفی مان 12 هزار تومان بیشتر شده است که وقتی به شرکت گاز مراجعه کردم و دلیل این افزایش بها را جویا شدم، گفتند گاز گران شده تو خبر نداری.

وی با بیان اینکه گرانی و افزایش بهای گاز مصرفی در دوره اخیر به حدی است که مجبور شدم از همسایه‌ها نیز این گرانی قبض گاز را جویا شوم، عنوان کرد: متاسفانه هیچ ‌کدام از همسایگان اطلاع خاصی نداشت و البته مبلغ قبض گاز آنها نیز برایشان جالی سوال داشت که چرا با وجود گرم شدن هوا و کاهش چشمگیر مصرف گاز باید قبض‌های را پرداختکنند که انگار اواسط زمستان است و چندین بخاری روشن است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدنقی لطفی» امام‌جمعه ایلام در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته ایلام نسبت به صدور قبض گران توسط شرکت گاز و سایر شرکت‌های خدمات‌رسان انتقاد کرد و گفت: مردم در وضعیت معیشتی خوبی نیستند و نباید قبض‌های گران صادر شود.

وی تاکید کرد: صدور قبض برای مردم باید بر اساس عدل و انصاف باشد.

«حجت‌اله منصوری» مسئول روابط عمومی شرکت گاز استان نیز در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: بهای گاز گران نشده و در صورت بروز مشکل یا افزایش قیمت قبض‌ها شهروندان می‌توانند با مراجعه به شرکت گاز محل زندگی خود نبست به رفع مشکل اقدام کنند.

وی با بیان اینکه با بررسی قبض طبق قانون اگر قبض اشتباه صادر شده باشد سریعاً نسبت به تصحیح آن اقدام می‌شود، افزود: کارکنان شرک گاز حق ندارند با مراجعه‌کنندگان بدرفتاری کنند و در صورت بروز این حرکت از سوی کارکنان این شرکت، مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

منصوری خاطرنشان کرد: گاهی اوقات برخی افراد اقدام به دست‌کاری کنتورهای گاز می‌کنند و طی مدتی قبض با هزینه کمک برای آن‌ها صادر می‌شود که با آگاه شدن شرکت گاز به ‌صورت میانگین ماه‌ها گذشته قبض صادر می‌شود که ممکن است یک ‌باره مبلغ قابل ‌توجهی برای شخص صادر شود.

مسئول روابط عمومی شرکت گاز استان تصریح کرد: روابط عمومی و مدیران شرکت گاز آماده پاسخگویی به شهروندان و رفع مشکلات آن‌ها هستند.

انتهای پیام


7863408
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است