سیاسی 16:01 - 31 مرداد 1393
قزوین- ایرنا- امام جمعه موقت قزوین، رشد و بالندگی مکتب حیاتبخش اسلام را به برکت وجود امام جعفر صادق (ع) دانست و گفت: آن امام همام احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) بود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ˈمحمدحسن باریک بینˈ در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قزوین با تسلیت شهادت امام ششم شعیان جهان افزود: سیره زندگی امام جعفر صادق (ع) بارزترین الگو برای رفع مشکلات جامعه است.



وی با بیان اینکه امام صادق (ع) با توسعه نهضت علمی و تربیت شاگردانی مبرز، اسلام را بیمه کرد، گفت: آن امام همام به دلیل داشتن خصوصیات بارزی چون راستگویی و صداقت، ملقب به صادق شد.



حجت الاسلام باریک بین افزود: یکی از خصوصیات امام جعفر صادق (ع) که او را از سایر ائمه ممتاز ساخته، علم و دانش وسیع آن حضرت بود تا با تکیه به دانشی که خداوند عطا کرده بود، نهضتی عظیم راه اندخته و احیاگر اسلام ناب شود.



خطیب جمعه قزوین تصریح کرد: امام جعفر صادق (ع) با صبر، اندیشه و تدبر، مشکلات اقتصادی را برطرف می کردند که در این راستا آحاد جامعه و مسوولان نیز با الگوگیری از سیره زندگی ایشان، می توانند مشکلات اقتصادی و فرهنگی جامعه را برطرف کنند.



وی با بیان اینکه امام جعفر صادق (ع) رییس مکتب شیعه و اسلام است، خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) پایه گذار مکتبی است که امروز متولی رهایی انسان از ظلمات نفس و ظلم ظالمان است.



حجت الاسلام باریک بین ادامه داد: امام صادق (ع) پایه گذار حوزه علمیه ای است که آن حوزه علمیه در زمان امام صادق (ع) از چنان بالندگی و شکوفایی برخوردار بود که همه رشد و بالندگی مکتب اسلام و تعالیم اسلام به برکت وجود وی و روایاتی که از طرف آن حضرت به ما رسیده و امروز بشریت از علم بی انتهای امام صادق (ع) بهره مند می شوند.



امام جمعه موقت قزوین در ادامه خطبه با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت، عملکرد دولت تدبیر و امید را در طول یک سال گذشته مورد ارزیابی قرار داد و افزود: هفته دولت فرصت مناسبی برای نشان دادن عملکرد دولتمردان در راستای عمران و آبادانی جامعه است.



حجت الاسلام باریک بین ادامه داد: باید مردم تلاش های دولتمردان در اداره کشور را ارج بنهند و از طرف دیگر هم مسوولان بتوانند گزارشی از تلاش ها و نتیجه آن را برای مردم تشریح کنند تا مردم با آرامش و امیدواری بیشتری به زندگی خود بپردازند.



وی اظهارکرد: خوشبختانه با تلاشی که دولت از زمان آغاز به کار کرده توانسته در بخش اقتصادی، اسب لجام گسیخته تورم را تا حدی مهار کند و جلوی تورم بی رویه که در سال گذشته به اوج خود رسید را بگیرد.



حجت الاسلام باریک بین اضافه کرد: امیدواریم دولت با کمک نمایندگان مجلس و با مدیریت جهادی و تلاش مضاعف، طرح های و برنامه های خود را برای خروج از شرایط رکود به طور مدبرانه اجرا کند، اگرچه تدبیر در کارها لازم است ولی سرعت هم از اهمیت بالایی برخوردار است.



وی تصریح کرد: مسوولان باید موضوع سه هزار بورسیه غیرقانونی را بررسی و شفاف سازی کنند و خدای ناکرده اگر کسانی در هر رده و مسوولیتی از این رانت ناعادلانه و به ناحق استفاده کرده اند مورد برخورد قرار گیرند تا جوانان درس خوان و با سواد کشور سرخورده نشوند.



حجت الاسلام باریک بین، وحدت و همدلی میان مسوولان نظام را از دیگر موارد مورد توقع مردم عنوان و اظهارکرد: در بحث وفاق و همدلی شرایط امروز بسیار بهتر از سال گذشته است و همانگونه که مشاهده کردیم در بحث استیضاح وزیر، رفتار معقول و منطقی را از رییس جمهوری شاهد بودیم که به رای مجلس احترام گذاشته و استیضاح را حق قوه مقننه دانست.



خطیب جمعه قزوین در ادامه استحکام بنیان خانواده را یادآور شد و گفت: در اسلام به تحکیم روابط خانواده بسیار توصیه شده و اگر با محبت، گذشت و سبک زندگی اسلامی بتوانیم خانواده را تقویت کنیم به آرامش خواهیم رسید.



حجت الاسلام باریک بین افزود: مشکلات دنیای امروز غرب ناشی از سست شدن خانواده و بی بند و باری است و آسیب های اجتماعی ناشی از بی توجهی به خانواده، بنیان برانداز است.



امام جمعه موقت قزوین در ادامه با بیان اینکه در اسلام زن و مرد با یکدیگر برابرند و هیچ یک بر دیگری برتری ندارند، تصریح کرد: امروز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی می خواهند جایگاه زنان را پایین بیاورند که باید مواظب این حرکت شوم باشیم.



7389/ 614

انتهای پیام /*


4535133
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اجرای حکم بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم توسط دولت سالانه بیش از صد میلیارد دلار درآمد برای کشور دارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدار‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، روز پنجشنبه با ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار رمضان شریف انتشار اخباری از یک رسانه صهیونیستی مبنی بر آسیب دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا در حمله ایران علیه رژیم صهیونیستی را کذب دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: رژیم اسرائیل باید وادار شود از تکرار هرگونه ماجراجویی نظامی بیشتر علیه منافع ایران دست بردارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: رژیم اسرائیل باید وادار شود از تکرار هرگونه ماجراجویی نظامی بیشتر علیه منافع ایران دست بردارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور در گفتگو با استاندار سیستان و بلوچستان بر تداوم و تسریع خدمات‌رسانی به مردم و سیل‌زدگان تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران امروز در دیدار با وزیر خارجه مالت در نیویورک ضمن هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی توسط رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی این رژیم پاسخ خواهد داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران»  معاون اول رئیس جمهور به نخست‌وزیر سوریه گفت: ما به دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ خواهیم داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است