استانی 22:01 - 25 مهر 1397

قوانین معافیت مالیاتی تعاونی‌های روستایی نیازمند بازنگری است

به گزارش خبرنگار مهر، علی جهازی عصر امروز در نشست مشترک رئیس هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور با نماینده مردم تفت و میبد در مجلس اظهار داشت: استان یزد در حال حاضر دارای ۱۰۲ شرکت تعاونی و اتحادیه فراگیر است و بالغ بر ۱۱۰ هزار نفر عضو این تعاونی‌ها هستند.

وی، سرمایه گذاری انجام شده در این تعاونی‌ها را ۱۶۴ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با توجه به سرمایه گذاری‌های انجام شده در شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی استان یزد، این تشکل‌ها هم‌اکنون از وجود ۲۶ واحد صنایع تولیدی، تبدیلی، تکمیلی و فرآوری، ۹ باب بازارچه و مراکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، ۶۰ فروشگاه مصرف، ۱۱۵ فروشندگی مواد سوختی و سه جایگاه پمپ بنزین سکودار، دو شرکت حمل و نقل درون شبکه ای و ۷۸ انبار چند منظوره با ظرفیتی بالغ بر ۴۷ هزار تن در سطح استان برخوردار هستند.

جهازی با اشاره به مشکلات تعاونی‌های روستایی در زمینه معافیت‌های مالیاتی بیان کرد: راهکارهای اجرایی رفع چالش‌های موجود در زمینه استفاده تعاونی‌ها و اتحادیه‌های بخش کشاورزی از معافیت مالیاتی ماده ۸۱ و ۱۳۳ قانون مالیات‌های مستقیم و بخش تعاون در دست بررسی است.

وی، ارتقاء نمایندگی تعاون روستایی شهرستان میبد به اداره شهرستان، اصلاح چارت سازمانی به خصوص چارت‌های استانی، توانمندسازی شبکه تعاونی ها و تشکل های تحت نظارت، ردیف تسهیلاتی تکلیفی جاری، کمبود نیروی انسانی توانمند و با انگیزه در سطح مدیریت استان یزد و به خصوص مدیریت های شهرستانی، کمبود و فرسوده بودن ساختمان های اداری و امکانات مدیریت های استانی و شهرستانی و ... را از مشکلاتی برشمرد که تعاون روستایی استان یزد با آن دست به گریبان است.


9946108
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است