استانی 13:43 - 22 اسفند 1396
سرپرست حوزه اقتصادی استانداری خبر داد
سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: در حوزه گردشگری قرار است پرواز مشهد به قازان بعد از سال نوی شمسی ایجاد شود.

سال آینده پرواز مشهد - قازان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش ایسنا، علی رسولیان امروز نشست با هیات اقتصادی از کشور تاتارستان در استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: یک سال و نیم است که رابطه ما با تاتارستان آغاز شده و اولین سفر ما سال گذشته بود که در قالب یک هیات تجاری صورت گرفت. در طول همین مدت کوتاه تفاهم‌نامه‌های خوبی امضا شده و هم‌چنین سفر استاندار به قازان انجام شده است. هم‌چنین رئیس جمهور تاتارستان به مشهد آمد و اولین نمایشگاه استان در تاتارستان برگزار شد و امیدواریم سال آینده شمسی و قبل از پایان جاری میلادی شاهد برپایی نمایشگاه محصولات تاتارستان را در مشهد باشیم.

سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی از شرکت‌های خوب خراسان رضوی به نمایندگی از ما در مسکو و تاتارستان مشغول فعالیت است و پیگیری‌های زیادی را در زمینه های مختلف انجام می‌دهد. 

رسولیان گفت: آن بخشی که برای ما بسیار اهمیت دارد، حوزه پزشکی است که در این زمینه نیز مقدمات زیادی فرا هم شده است. هم‌چنین توافقات خوبی بین تاتارستان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده که برای ما و دولت مورد اهمیت واقع گردیده است.

سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: استاندار خراسان رضوی ما را مامور کرد پیگیر تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با کشور تاتارستان باشیم. در حوزه همکاری های دانشگاهی نیز اقداماتی نظیر مبادلات استاد و دانشجو با کشور تاتارستان انجام شده و دانشگاه فردوسی مشهد هم تفاهم‌نامه‌های خوبی را با دانشگاه قازان امضا کرده است.

وی عنوان کرد: علاوه بر این کشاورزان ما در تولید نهاده‌های دامی و جو اقدامات خوبی را انجام داده‌اند. در حوزه گردشگری نیز قرار است پرواز مشهد به قازان بعد از سال نوی شمسی ایجاد شود. هم‌چنین این آمادگی در شهرداری مشهد نیز وجود دارد که در حوزه خدمات شهرداری اقدامات چشمگیری را با همکاری تاتارسان انجام دهد.

رسولیان افزود: اهمیت خدمات پزشکی در مشهد برای ما بسیار با ارزش است. استان خراسان رضوی حدود 6.5 میلیون نفر جمعیت دارد و استان ما را در کنار کشورهایی مانند ترکمنستان، تاجیکستان و افغانستان واقع گردیده که این کشورها از نظر پزشکی سطح بالایی ندارند و علاقه دارند که بیماران خود را در مشهد درمان کنند. هم‌چنین به واسطه مرقد امام رضا(ع) مردم عراق و حاشیه جنوبی خلیج فارس برای زیارت به این مکان می‌آیند و بالطبع از بخش درمان در مشهد استفاده می‌کنند.

سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی بیان کرد: این ظرفیت‌ها فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه پزشکی بین دو کشور است. اگر بتوانیم در حوزه تجهیزات پزشکی زیرساخت‌های خوبی را فراهم کنیم، می‌توان منافع خوبی را در بخش خصوصی دو کشور ایجاد کرد. درخواست ما عملیاتی کردن تفاهم‌نامه با تاتارستان است. اگر پرواز مشهد و تاتارستان انجام شود، این آمادگی وجود دارد که یک تور پزشکی نیز برپا کرد.

عادل وافین، مدیرکل امور وزارت بهداشت جمهوری تاتارستان، در ادامه این نشست اظهار کرد: در دیداری که با مسئولان استان و مشهد داشتیم، متوجه شدیم که سطح پزشکی و تجهیزات پزشکی خراسان رضوی بسیار بالاست و خوشحالیم که تاکنون توافقات خوبی بین ما و دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است.

وی ادامه داد: با جمع‌بندی جلسه امروز تلاش می‌کنیم آن را به سایر دوستان در کشورهای دیگر ابلاغ کنیم تا روابط ما ادامه داشته باشد. شاخه‌های علمی دارو و تجاری نیز مایل هستیم گسترش دهیم و خوشحال هستیم که به مشهد سفر کردیم تا زمینه‌های چشم‌گیری برای سرمایه گذاری در این شهر را پیدا کنیم.

انتهای پیام


9713019
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است