سیاسی 13:48 - 07 آبان 1399
مخالفت مجلس با کلیات طرح اصلاح موادی از آیین‌نامه داخلی/ موافقت مجلس با تفحص از منطقه آزاد قشم/ تصویب لایحه موافقتنامه بین دولت‌های ساحلی دریای خزر در زمینه حمل و نقل/ طرح الزام دولت به پرداخت یارانه تامین کالاهای اساسی و... از جمله مهمترین اخبار امروز(چهارشنبه) هفتم آبان ماه ۱۳۹۹ مجلس هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۷ آبان

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس به ریاست امیر حسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد و بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد منطقه آزاد قشم، طرح تامین کالاهای اساسی،‌ گزارش کمیسیون عمران در مورد لایحه موافقتنامه بین دولتهای ساحلی دریای خزر در زمینه حمل‌ونقل و ... در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی،‌ نایب رییس مجلس که در غیاب قالیباف اداره جلسه علنی را بر عهده داشت، در نطق پیش از دستور خود نسبت به وضعیت بازار بورس اعلام نگرانی کرد و گفت: مردم با اعتماد به سخنان دولتمردان سرمایه خود را در بورس آوردند. امروز دچار ضرر و زیان شده‌اند لازم است که مسئولان سروسامانی به این وضعیت بدهند.امیدوارم ورود اخیر قوه قضاییه بعضی اختلالات را برطرف کند.

در این جلسه همچنین نمایندگان با کلیات طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس مخالفت کردند و بر این اساس این طرح از دستور کار مجلس شورای اسلامی خارج شد؛ هدف آن بود که با اصلاحات انجام شده تغییراتی در رویه اداره مجلس و نحوه‌ی رسیدگی به طرح‌ها و لوایح به وجود آید.

ناطقین مجلس

اسماعیلی: حفظ نظام از اوجب واجبات است

حمایت رئیس کمیسیون اصل نود مجلس از جرم انگاشتن ترک فعل مسوولان

باقری: برای برگرداندن اعتماد مردم به بورس چاره اندیشی شود

جباری: با این روش، مجلس یکصد و یازدهم نیز اوضاع را تغییر نمی‌دهد

***

گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد منطقه آزاد قشم در دستور کار نمایندگان قرار گرفت که پس از بررسی های لازم با آن موافقت شد.

همچنین علی کریمی فیروزجایی بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در محکومیت توهین به مقدسات اسلام از سوی سران بعضی کشورها را قرائت کرد.

نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس، گزارش کمیسیون عمران در خصوص لایحه موافقتنامه بین دولت های ساحلی دریای خزر در زمینه حمل و نقل را بررسی کرده و در نهایت با آن موافقت کردند.

در جریان بررسی این لایحه کمال علیپور بنکداری،‌ نایب رییس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: لایحه موافقت‌نامه بین دولت‌های ساحلی دریای خزر صرفا در زمینه‌ حمل و نقل بوده و ارتباطی با تساوی این دریا ندارد.

همچنین طرح اصلاح قانون بودجه ۱۳۹۹ کل کشور و الزام دولت به پرداخت یارانه تامین کالاهای اساسی در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان با ٢١۵ رای موافق از مجموع ٢۴٩ نماینده حاضر با آن موافقت کردند.

تصویب طرح الزام دولت به تامین کالاهای اساسی در جلسه علنی امروز با برخی حواشی همراه بود که جزییات آن را می توانید اینجا بخوانید.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

انتقاد نماینده مراغه از عدم تکمیل پروژه آزادراه مراغه به هشترود

حاجی پور: به داد مردم برسید

سیاهکلی: کشاورزان در التهاب هستند

عباس زاده مشکینی: باید در مدیریت و پایان مناقشه قره باغ حضور فعال داشته باشیم

محمودزاده: چرا فقط مردم و اصناف هرینه کرونا را بپردازند؟

***

در ادامه جلسه علنی امروز،‌ نمایندگان با یک فوریت طرح تشکیل وزارت امور روستا مخالفت کردند.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی به عنوان طراح این طرح اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵ درصد جمعیت کشور مربوط به روستا و ۷۵ درصد مربوط به شهر است، در حالی که در سال‌های انقلاب ۷۰ درصد جمعیت کشور روستایی و ۳۰ درصد شهری بودند. ما جمعیت شهری تولید کردیم در حالی که شهر یعنی مصرف، وادادگی فرهنگی و وابستگی و دوری از خودکفایی.

سید محسن دهنوی، عضو هیئت رئیسه مجلس تقاضای گروهی از نمایندگان در راستای اعمال اصل ۸۵ قانون اساسی در رابطه با طرح جمعیت و تعالی خانوده را اعلام وصول کرد.

علی نیکزاد هم با اعلام اینکه مجلس هفته آینده در روزهای یکشنبه و دوشنبه جلسه علنی خواهد داشت، توضیح داد: سه شنبه هفته آینده به دلیل میلاد مبارک رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) تعطیل است. مجلس روز چهارشنبه هفته آینده  نیز جلسه علنی ندارد.

در پایان هم روح الله متفکر آزاد،‌ عضو هیات رییسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

انتهای پیام


10783924
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده مردم فسا در مجلس دوازدهم درباره اولویت‌های مجلس دوازدهم توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مجلس برای تامین نظر شورای نگهبان سازمان امور مالیاتی را موظف کرد هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی را به‌عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی بپذیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» گزارش کمیسیون بهداشت مجلس درباره دلایل کمبود و گرانی دارو برای ارجاع به قوه قضاییه در مجلس قرائت شد که نمایندگان با آن مخالفت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور عقلانیت انقلابی است چون فرصت اعتماد مردم به نیرو‌های انقلاب را صرف کار‌های بنیادین می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سرلشکر باقری گفت:وضعیت منطقه قبل و بعد از اقدام تلافی‌جویانه و تنبیهی ایران به مناطق حساس و پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی تغییر کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی دولت گفت: در سفر‌های خارجی هم برای تحقق شعار سال یعنی جهش تولید اقداماتی در دستور کار قرار می‌گیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» متن گزارش کمیسیون کشاورزی مجلس درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در خصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در مجلس قرائت شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: قانون مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی شامل کمتر از نیم درصد مردم می‌شود آن هم مربوط به کسانی که مالیات نمی‌دهند و سود هنگفت برده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نمایندگان مجلس با اصلاح رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی اعاده شده از شورای نگهبان موافقت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دیوان محاسبات کشور آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی را مشمول امتیازات قانون نظام رتبه بندی معلمان اعلام کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است