ورزشی 12:08 - 06 شهریور 1393
مسابقات تکواندوی گرندپریکس - قزاقستان
حریفان 5 تکواندوکار ایران در مسابقات گرندپریکس پس از مراسم قرعه کشی مشخص شدند و هوگوپوشان باید از فردا (جمعه) وارد شیاپ‌ چانگ شوند.

حریفان تکواندوکاران ایران مشخص شدند/ تقابل بهترین‌های جهان از فردا

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، دومین دوره مسابقات گرندپریکس در سال 2014 از فردا (جمعه) به مدت 3 روز در "آستانه" قزاقستان آغاز می‌شود. این رقابت‌ها در کلاس G4 برگزار و 206 تکواندوکار رنکینگ دار المپیکی از 50 کشور، برای افزایش امتیازات خود در راستای کسب سهمیه المپیک 2016 برزیل مبارزاتشان را پیگیری خواهند کرد.

این دوره از مسابقات در سالن "ساری آرکا" آستانه برگزار می‌شود که فرزان عاشورزاده، بهنام اسبقی، علیرضا نصرآزادانی، مهدی خدابخشی و سجاد مردانی، نمایندگان کشورمان هستند که در بخش مبارزه به دیدار رقبای خود می روند.

این مسابقات در 4 وزن المپیکی برگزار می‌شود که نفرات اول تا 31 رنکینگ جهانی مجاز به حضور در این مسابقات هستند و میزبان نیز می‌تواند در هر وزن یک تکواندوکار را معرفی کند.

همچنین به نفرات اول این مسابقات علاوه بر 40 امتیاز در راه کسب سهمیه المپیک، 5 هزار دلار جایزه نقدی نیز اهدا خواهد شد. نفرات دوم 24 امتیاز و 3 هزار دلار و نفرات سوم هم 14.4 امتیاز و هزار دلار جایزه دریافت خواهند کرد.

روز گذشته (چهارشنبه) و با انجام قرعه کشی مسابقات، حریفان تیم کشورمان در این رقابت‌ها معرفی شدند که بر این اساس، در وزن 80+ کیلوگرم (وزن چهارم المپیک) سجاد مردانی فردا (جمعه) تنها نماینده ایران خواهد بود که پس از یک دور استراحت به مصاف برنده دیدار "دانیال راس گومز" از اسپانیا و "لئوناردو باسیل" از ایتالیا می رود.

از بین این دو نفر، تکواندوکار ایتالیایی از شرایط بهتری برخوردار است. این ورزشکار در کارنامه خود مدال طلای قهرمانی اروپا در سال 2012 را در اختیار دارد. "باسیل" در صورت پیروزی در این دیدار، حریف مردانی در مرحله دوم می شود. این نماینده ایتالیا پیش از این 3 بار رو در روی مردانی قرار گرفته که در هر 3 مبارزه بازنده از شیاپ چانگ خارج شده است.

مردانی، نایب قهرمان جهان در سال 2013، اگر در مبارزه اول خود پیروز شود، در گام بعد باید با یکی از تکواندوکاران کرواسی، بلاروس و تونس مبارزه کند.

اما در روز دوم این مسابقات (8 شهریورماه) ایران 3 نماینده دارد. فرزان عاشورزاده تکواندوکار وزن 58- کیلوگرم (وزن اول المپیک) کشورمان در اولین سابقه حضور در مسابقات گرندپریکس، باید با "ابوزید" از اردن مبارزه کند. این تکواندوکار اردنی طلای جوانان جهان و آسیا را در سال 2012 به دست آورده است اما باخت به ابوالفضل یعقوبی را نیز در فینال مسابقات جهانی جوانان در کارنامه خود دارد.

فرزان عاشورزاده، قهرمان آسیا در سال 2014، در صورت پیروزی در این دیدار باید با "حسین شریف" از مصر مبارزه کند. "شریف" که در رنکینگ چهارم المپیک قرار دارد تاکنون 2مدال طلای قهرمانی آفریقا و یک مدال برنز قهرمانی جهان را به دست آورده است.

دیگر نمایندگان ایران در روز شنبه، علیرضا نصرآزادانی و مهدی خدابخشی، در وزن 80- کیلوگرم (وزن سوم المپیک) مبارزات خود را پیگیری خواهند کرد که علیرضا نصرآزادانی، قهرمان جهان و آسیا در اولین پیکار خود باید با "آرمن یرمنیان" از ارمنستان دیدار کند. این تکواندوکار طلای اروپا را در کارنامه دارد.

اما حریف بعدی نصرآزادانی در این رقابتها "رامین عزیزف" آذربایجانی خواهد بود که تکواندوکار رده ششمی رنکینگ المپیک است و تاکنون برنز جهان و نقره اروپا را به دست آورده است.

مهدی خدابخشی دیگر نماینده ایران در این وزن، همانند عاشورزاده اولین حضور خود در رقابتهای گرندپریکس را تجربه می کند. تکواندوکار جوان کشورمان که در این چند وقت اخیر مدال طلای قهرمانی آسیا و مسابقات آزاد کره را به دست آورده است. در این پیکارها باید ابتدا با "وون جانگ هون" از کره جنوبی دیدار کند. این تکواندوکار کره ای مدال طلای جوانان جهان در سال 2012 را در اختیار دارد و در فینال مسابقات قهرمانی آسیا 2014 با غلبه بر نصرآزادانی توانست به مدال طلا دست پیدا کند.

خدابخشی در صورت پیروزی باید با برنده دیدار آرژانتین و ازبکستان مبارزه کند.

در روز پایانی این رقابتها (یکشنبه – 9 شهریورماه)، بهنام اسبقی قهرمان جهان و آسیا، تنها نماینده ایران در وزن 68- کیلوگرم (وزن دوم المپیک) بر روی شیاپ چانگ می رود. اسبقی پس از یک دور استراحت باید با برنده دیدار کرواسی و مولداوی مبارزه کند. "فیلیپ گریس" از کرواسی مدال طلای جهان در سال 2007 و "والدیسلاو آرونته" از مولداوی، برنز اروپا در سال 2014 را در کارنامه دارد.

هدایت تیم ملی ایران در این رقابت‌ها بر عهده بیژن مقانلو (سرمربی) و مهدی بی باک و مهرداد یوسفی (مربی) است.


4586031
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول مسابقات سازمان لیگ گفت: بحث مربوط به تعیین تیم قهرمان در صورت تساوی امتیازها با توجه به بازی رو در رو را قبل از فصل به باشگاه‌ها ابلاغ کردیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» با اعلام سازمان تیم‌های ملی، نفرات اعزامی به بیست و ششمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا مشخص شدند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون فوتبال گفت: لیگ ما تقریبا پیر است و باید به جوانگرایی آن فکر کرد. این آفتی است که وجود دارد و در تیم ملی جوانگرایی محسوسی انجام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» آویسپا با ۲ گلی که شهاب زاهدی به ثمر رساند مقابل جوبیلو ایواتا به تساوی ۲ بر ۲ رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ریکاردو آلوز بازیکن پرتغالی تراکتور تبریز با انتشار مطلبی در صفحه شخصی اش از کاپیتان این تیم حمایت کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» هیأت مدیره باشگاه تراکتور در واکنش به اتفاقات شب گذشته فرودگاه تبریز و همچنین بررسی برنامه گزینه‌های سرمربی‌گری این تیم بیانیه‌ای صادر کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو قایقران ملی پوش کشورمان به فینال آب‌های آرام مسابقات قهرمانی آسیا صعود کردند. 
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به شعار اولین روز از هفته سلامت که «سلامت خانواده، حق و مسئولیت همگانی» نامگذاری شده است، به بررسی نگاه طب ایرانی به سلامت خانواده پرداخت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال تهران احتمال دارد به دلیل محرومیت نتواند در دیدار هفته آینده تیمش به میدان برود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه بان تیم فوتبال استقلال تهران احتمال دارد به دلیل محرومیت نتواند در دیدار هفته آینده تیمش به میدان برود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است