گوناگون 09:48 - 08 شهریور 1394
اراکی:
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، با اشاره به نقش امامزاده موسی مبرقع (ع) در تحکیم مبانی اسلام، گفت: مسئولان باید به جایگاه این امامزاده بیشتر توجه داشته باشند و بسیاری از مردم جهان اسلام باید دین خود را نسبت به این شخصیت بزرگوار بپردازند.

تطهیر جامعه بشر توسط آل‌محمد(ص) انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، آیت‌الله محسن اراکی در مراسم عطرافشانی ضریح مطهر حضرت موسی مبرقع (ع)، با بیان اینکه اکنون شأن آستان مقدس حضرت موسی مبرقع (ع) تا حدی رعایت شده است، نسبت به توسعه آستان مقدس حضرت موسی مبرقع (ع) ابراز امیدواری کرد.

وی ادامه داد: اکنون برخی از تملک‌ها برای توسعه این آستان مقدس انجام شده است اما این اقدامات باید با گسترش کمک‌های مردمی افزایش یابد و نذورات باید در این راستا هزینه شود.

وی در ادامه یکی از بزرگانی که در این سلسله جلیله نسبت به نشر اسلام و تشیع در سراسر جهان به خصوص در ایران و آسیا نقش کلیدی داشت را حضرت موسی مبرقع (ع) معرفی کرد و گفت: ایشان نقشی عظیم در این حرکت داشتند و باعث شدند که شیعه و اسلام در این منطقه نهادینه شود و فرزندان و نوادگان ایشان بودند که باعث تحکیم این حضور در ایران تا اندونزی شدند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: اگر کسی شأن، مقام و کاری که این حضرت برای دین و دیانت اسلام در ایران و جهان انجام دادند را بداند، متعجب می‌شود و به همین دلیل ما نیز بر دغدغه رهبر معظم انقلاب نسبت به توسعه این مکان مصر هستیم که این حرم آنگونه که زیبنده شخصیت والای این امامزاده لازم التعظیم است توسعه یابد.

اراکی گفت: بسیاری از مردم جهان اسلام باید دین خود را نسبت به موسی مبرقع(ع) بپردازند زیرا اگر ایشان و فرزندان ایشان نبودند شاید دین نیز در این سرزمین از بین می‌رفت؛ بسیاری از احادیث در زمان حضور ایشان نقل شد و نظام دینی در زمان ایشان در قم ثبات یافت.

وی خاطرنشان کرد: باید بدانیم که اگر امروز شاهد عزت ایران اسلامی هستیم باید این عزت را مدیون امامزادگان بزرگواری چون موسی مبرقع(ع) بدانیم که متاسفانه اکثر مردم از نقش این حضرات خبر ندارند و باید همانگونه که حرم حضرت معصومه(س) را این گونه ارج می‌نهیم باید شأن این حضرت نیز به همان شکل حفظ شود.

اراکی ادامه داد: خداوند در قرآن بیان می‌کند که چگونه اراده را بر آن داشته که قوم یا سلسله‌ای را برای امری خاص مامور کند و با آنان فضیلت بخشد.

وی افزود: خداوند می‌فرماید که آل‌ابراهیم را به عنوان خانواده‌ای برگزیده در جهان آفرینش مطرح کرده است و این بخشی از خانواده گوهرهای درخشانی هستند که به هم متصل هستند و نورافشانی می‌کنند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: خداوند این سلسله را به هم پیوسته کرد و نسبت به آل اسحاق که همان بنی اسراییل بودند و از دایره فرمانبرداری خدا خارج شده بودند برتری داد و همان سلسله آل ابراهیم و آل اسماعیل بودند که نسل محمدی را بنیان گذاشتند.

وی گفت: وقتی که خداوند مقرر کرد که در دامنه آل اسماعیل پیامبر رحمت را برگزیند و نجات بشر را در این نسل قراردهد، به وعده قرآنی خود عمل کرد و این امامان و امامزادگان که همه از نسل این انبیای طاهرین هستند، نجات بخش حرکت بشر شدند.

وی با بیان اینکه سلسله آل محمد(ص)، همان حضرت محمد(ص) و علی (ع) و فرزندان امیر المومنین(ع) هستند، اظهار کرد: این سلسله برگزیدگانی هستند که راز این برگزیدگی این است که تطهیر جامعه بشر به وسیله این نسل انجام می‌شود.

اراکی بیان کرد: یقینا حضرت پیامبر(ص) و خاندان پاک ایشان برای همه دنیا الگو هستند و از آن جهت که این خانواده چنین مزیتی دارند باید فضایل این خاندان با برکت را به سراسر جهان منتقل کنیم.

انتهای پیام


6977961
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است