سیاسی 09:10 - 09 فروردین 1392
سال 91 با هر اتفاق خوب یا بد به پایان رسید اما به واقع مهمترین اتفاق سالی که گذشت چه بود؟ در این خصوص به گفت و گو با چهره های سیاسی و اقتصادی پرداختیم و از آنها پرسیدیم که به نظر شما مهمترین اتفاق سال 91 چه بود؟ در ادامه پاسخ های جالب و کارشناسی آنها را می خوانید.

مهمترین اتفاق سال از حماسه 22 بهمن تا بی ثباتی بازار و کاهش ارزش پول ملی
پارسینه: سال 91 با هر اتفاق خوب یا بد به پایان رسید اما به واقع مهمترین اتفاق سالی که گذشت چه بود؟ در این خصوص به گفت و گو با چهره های سیاسی و اقتصادی پرداختیم و از آنها پرسیدیم که به نظر شما مهمترین اتفاق سال 91 چه بود؟ در ادامه پاسخ های جالب و کارشناسی آنها را می خوانید.



سید حسین نقوی حسینی نماینده ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پاسخ به این سوال به خبرنگار پارسینه گفت: به اعتقاد بنده مهمترین و موثرترین اتفاق سال 91 حماسه ملت ایران در روز 22 بهمن بود که علیرغم تمام تلاشها، تحریم ها و فشارهایی که دشمنان، کشورهای غربی، آمریکایی ها و صهیونیست ها علیه ملت ما به کار گرفتند و به نحوی سعی کردند که مردم از نظام و آرمانهای شهدا و امام (ره) دلسرد شوند اما ما در روز 22 بهمن دیدیم که همه ملت ایران آمدند و یک صدا این پیام را به دنیا اعلام کردند که با تمام وجود پای آرمانها امام(ره)، شهدا و انقلاب و منویات مقام معظم رهبری ایستاده اند.





به اعتقاده بنده حضور حماسی و یکپارچه ملت ایران در صحنه 22 بهمن مهمترین و اثر گذار ترین تحول سال 91 بود.



حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان و رییس کمیسیون بهداشت نیز تصریح کرد: از نظر بنده متاسفانه مهمترین اتفاق سال 91 تشدید تحریم ها و مشکلاتی که در معیشت مردم بوجود آمد، بود. افزایش نرخ تورم و بی ثباتی بازار دلار و طلا نیز جزو مهمترین اتفاقات سال 91 محسوب می شود.







 امیدوار هستیم خدا لطف کند چرا که ما مسئولین تاکنون نشان دادیم که خیلی مدیریت درستی نداریم و خدا کمک کند سال آینده این مشکلات کاهش پیدا کند.



غلامحسین کیان مهر کارشناس مسایل اقتصادی نیز در پاسخ به این سوال اظهارداشت: سقوط آزاد ریال و صعود نجومی قیمت ارز های خارجی بد ترین اتفاقی بود که در سال 91 افتاد. سابقه نداشته پول ملی ما که باید مانند پرچم و زبان ملیمان به آن احترام بگذاریم و مانند تاریخمان حرمت آن را نگه داریم اینطور ذلیل و بد بخت شود. ما پول ملیمان را در مقابل ارزهای خارجی بی عزت کردیم که به نظر بنده این مهمترین و بدترین اتفاق سال 91 بود.



عربهای خلیج فارس 30 سال است که قیمت دینارشان در مقابل دلار ثابت مانده است در مالزی نیز قدرت رینگت 25 سال است که ثابت است. چرا آن ها قدرت پولشان کم نمی شود و پیشرفت هم می کنند. امارات و کویت نیز در 25 سال گذشته یک درصد از ارزش پول ملیشان در مقابل دلار کم نشده است چرا باید پول ملی کشور بزرگ و معتبری مانند ایران اینطور خوار و ذلیل شود.



دلیل کاهش ارزش پول ملی به دلیل سو مدیریت، سو تدبیرها و سیاست های غلط بانک مرکزی است. پول ملی که مانند زبان، دین ، پرچم و تاریخ مایه افتخار یک ملت است را ما ذلیلش کردیم و به یک تکه کاغذ باطله تبدیل کردیم .

5298
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کنعانی گفت: حمله رژیم اسرائیل به حلب نقض آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دریادار تنگسیری گفت: شناور‌های بسیج مردمی نیروی دریایی سپاه و شناور‌های مردمی کشور‌های محور جبهه مقاومت در آستانه روز جهانی قدس به صورت سراسری رژه می‌روند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبرد‌ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تا به امروز بوده است و بی‌شک با تمام قدرت نیز ادامه خواهد داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» زمانیان گفت: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی ۶.۷ دهم درصدی در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲ تحقق یافته است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون کشاورزی گفت: دولت در مهار آب‌های مرزی توجه داشته باشد چون در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان بیشتر آب‌ها به دریا ریخته شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس غرب آسیا گفت: بعد از جنگ غزه، کابینه نتانیاهو دچار فروپاشی خواهد شد و مجبور است انتخابات زودهنگام برگزار کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است