استانی 08:59 - 07 بهمن 1398
نامهربانی‌هایی که ادامه دارد
ایسنا/اردبیل بازار امام حسین اردبیل با گذشت سال‌های طولانی از ساخت و ساز آن همچنان فاقد سیستم گرمایشی است و کسبه این بازار در این سوز و سرمای زمستان از یخ‌ زدن مغازه‌هایشان گله‌مند هستند.

بازار یخ زده امام حسین به گرما نیاز دارد

به دنبال نارضایتی کسبه و اهالی این بازار که از ضعف زیرساخت‌ها در بازار امام حسین به شدت گله‌مندند این بار سرمای حاکم در شهر اردبیل و فضای زخ زده در بازار امام حسین داد اهالی را بلند کرده تا همچنان از متولیان این بازار به ویژه شورا و شهرداری درخواست حل اساسی این معضل و اجرای کامل سیستم گرمایشی مرکزی را داشته باشند.

هرچند در ماه‌های اخیر رحیم آقازاده از اعضای شورای شهر اردبیل از اوضاع نابسامان بازار امام حسین و نقص زیرساخت‌ها در این بازار و گلایه اهالی در پارلمان محلی سخن به میان آورده اما همچنان این بازار متولی ندارد و هیئت مدیره بازار امام حسین که اخیرا انتخاب شده‌اند چندان حال و حوصله پیگیری مطالبات کسبه این بازار را ندارند.

بازار امام حسین اردبیل که عمده واحدهای آن خالی و بلاصاحب است هیچ رونقی نداشته و ضرورت دارد شورا و شهرداری اردبیل با برنامه‌ریزی دقیق و عملیاتی به سمتی حرکت کنند تا به رونق این بازار بیفزایند و با همراهی کسبه و اهالی بازار امام حسین نسبت به رفع ایرادات و اشکالات این مجموعه تجاری کمک کرده و زمینه رونق کسب و کار را مهیا کنند.

اهالی این بازار در کنار نبود سیستم گرمایشی از پائین بودن ولتاژ برق و ضعف زیرساختی آب، فاضلاب و سایر تجهیزات مورد نیاز یک بازار پررونق گله‌مند بوده و انتظار دارند تا با بهسازی و تعمیری که در این مجموعه تجاری انجام می‌دهد برای کسبه بازار امام حسین امیدواری و رونق کسب و کار را فراهم آورند.

صاحبان 430 مغازه بازار امام حسین(ع) که در سال‌های اخیر از بی‌توجهی مسئولان به تخریب این بازار گله‌مند هستند، سوالشان این است که چرا بازار امام حسین که در مرکز شهر اردبیل قرار دارد باید به این حال و روز بیفتد که به رغم موقعیت مکانی مناسب نه تنها گردشگران بلکه اهالی شهر سری به این مجموعه تجاری نمی‌زنند و همچنان چهره زشتی از این بازار که از روشنایی و فضای گرم و مناسب بی‌بهره است، در اذهان وجود دارد.

مشکلاتی که ساختمان این بازار از لحاظ ایمنی و سقف‌های در حال ریزش دارد، بحران جدی را در این مجموعه گوشزد می‌کند که مبادا این بازار به حال و روز پلاسکوی تهران گرفتار آید و به جای بازار نام‌آشنا مخروبه‌ای از آن به یادگار بماند.

به گزارش ایسنا، شهردار اردبیل اخیرا در جلسه شورای شهر با اشاره به اینکه ما تعامل خوبی را با نیروی انتظامی داریم، اظهار کرده بود: در واگذاری زمینی که اصالتا متعلق به ناجاست هیچ شرط و شروطی مطرح نبوده است ولی امیدواریم نیروی انتظامی در انتقال سند بازار امام حسین(ع) به شهرداری هر چه سریعتر اقدامات قانونی را انجام دهد.

لطف‌اللهیان گفت: با توجه به اینکه شهرداری در سال‌های گذشته زمین بازار امام حسین(ع) را که زندان بوده و از نیروی انتظامی تحویل گرفته بود بعد از گذشت سال‌ها هنوز سند آن به نام شهرداری انتقال نیافته و درخواست کردیم تا در کنار واگذاری زمین جدید به نیروی انتظامی این نقل و انتقال انجام شود.

انتهای پیام


10364124
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است