اجتماعی 17:57 - 10 شهریور 1393
امام جمعه موقت تهران :
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مودت ذریه پیامبر (ص) براساس آیات قرآن و هم به زبان شریعت واجب تکلیفی است ، گفت : تجلیل از امامزادگان ، تجلیل از ایمان آنان ، شهادت و ایثار است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، از  روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه ، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی ، امام جمعه موقت تهران در همایش روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) تهران ضمن تبریک ایام مبارک ذی القعده اظهارداشت : این ایام زمان تقرب به اهل بیت (ع) و سیر سلوک سالکین است که بین دو ولادت حضرت معصومه (س) به عنوان عمه چهار امام بزرگوار و امام رضا (ع) ، نورالانوار و شمس الشموس است.



وی ادامه داد: به شما حاضران در این همایش که در مسیر تکریم ، تجلیل و تعظیم خاندان پیامبر (ص) هستید و در این مکان مقدس که هم دارای عطر امام رضا (ع) و امام موسی کاظم (ع) است و رنگ و بوی شهادت و معرفت دارد ، تبریک می گویم.



حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه در قرآن کریم مودت ذوی القربی را برما واجب کرده است ، افزود : این مهم جز مطالبات پیامبر اکرم (ص) است که واسطه فیض الهی است و خداوند به ایشان امر کرد تا بگوید برای هیچکدام از آثار و برکاتی که برای شما آوردم و ارمغان های کوتاه مدت و دراز مدتی که به شما عطا کردم ، پاداشی نمی خواهم و تنها مودت ذوی القربی خود را مطالبه دارم.



امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مودت با محبت متفاوت است ، گفت: مودت سه بار در قرآن ذکر شده است که یکبار مصداق آن حضرت علی (ع) است .



وی با بیان اینکه مودت حضرت علی (ع) در قلب انسان ها از سوی خداوند قرار گرفته و هیچ امری نمی تواند آن را پاک کند ، افزود : امام علی (ع) فرمودند ؛ اگر من با شمشیرم که بسیاری از جهنمیان را با آن روانه جهنم کرده ام ، ضربه ای به مومنان بزنم و بینی آن را قطع کنم هم ، مودت و محبت آنها به من کم نخواهد شد زیرا محبت من را درک کرده است .



حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه ذوی القربی در ابتدا خمسه طیبه اهل بیت (ع) و پس از آن امامان (ع) و فرزندانشان را شامل می شود ، گفت : مودت این ذریه براساس آیات قرآن و هم به زبان شریعت واجب تکلیفی است.



وی برگزاری چنین جلسات و همایش های را زمینه مشتعل شدن این محبت در وجود انسان ها دانست و افزود : امام صادق (ع) می فرمایند ، جمعی را که دور هم جمع شوند و احادیث ما را مطرح کنند ، دوست می دارم و برگزاری این جلسات موجب رونق بازار محبت به اهل بیت (ع) می شود و این معرفت ها در سایه این تجلیل و تکریم ها حاصل می شود.



حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه مودت فرع معرفت است ، افزود : معرفت ، مودت را بوجود می آورد ، و محبت موجب می شود که هرچه باعث نزدیکی و قرب به این بزرگواران شود ، لذت بخش باشد، به همین خاطر است که عاشق رنج سفر را به دوش می کشد و به کربلا و نجف می رود.



وی با بیان اینکه خانواده شهدا به این انقلاب مودت دارند ، گفت : این عزیزان با وجود تقدیم کردن پاره های تن خود به این انقلاب ، هیچ طلبی از نظام برخلاف سیاسیون همیشه طلبکار ندارند و به هنگام سختی و مشکلات نیز حاضرند به میدان بیایند زیرا معتقدند هنوز حق ولایت ادا نشده است.



حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه محبت به امامزادگان محبت به پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) است ، افزود : قطب فرهنگی شدن امامزادگان دارای ابعاد سیاسی و اقتصادی است و این امامزادگان نیازمند سند نیستند بلکه معجزات آنان همانند آفتاب دلیل آفتاب است .

 

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: آیت الله بهجت از علمای بزرگ خداوند ، ذوب در ائمه اطهار (ع) بود و زمانی در حرم حضرت معصومه (ع) حاضر می شدند ، عاشقانه به زیارت می پرداخت و می فرمود ؛ زیارت امامزادگان حکم ویتامین غذایی برای انسان ها را دارد.



وی با بیان اینکه از سازمان اوقاف و امور خیریه و متولیان امامزادگان بواسطه ایجاد رونق در امامزادگان تکریم آنان تقدیر می کنم ، گفت: تجلیل از امامزادگان ، تجلیل از ایمان آنها ، شهادت و ایثار است. 



انتهای پیام/


4621392
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران، مهم‌ترین اقدامات فرهنگی هنری انجام شده شهرداری در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ را بیان کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شهرستان ری از کشف ۱۱ کیلو حشیش در باقرشهر با تلاش ماموران کلانتری ۱۷۵ این فرماندهی، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر درپی وقوع سیل و آبگرفتگی در ۷ استان کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در پیامی روز روانشناس را تبریک گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اعلام آغاز فرآیند نام‌نویسی دارندگان تاکسی فرسوده جهت جایگزینی با تاکسی برقی گفت: ثبت نام این طرح از امروز، پنجم اردیبهشت ماه آغاز شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک از پاکسازی اراضی شهرک صنعتی این شهرستان به مناسبت هفته زمین پاک خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رفیعی گفت: تکلیف مدیریت اجرایی پسماند‌های الکترونیکی در کشور مشخص نیست و کاملا غیر اصولی مدیریت می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست تاکید کرد که کیسه‌های زیر ۲۵ میکرون از چرخه تولید و توزیع و مصرف در بازه زمانی ۵ ساله حذف می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران گفت: بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس شورای اسلامی شهر تهران از آغاز به کار ۳۵۲ هیات امنای محلات شهر تهران، همزمان با روز شورا‌ها خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است