گوناگون 23:23 - 10 اردیبهشت 1395
شهردار تهران با طرح این پرسش که در شرایطی که سخت‌ترین مشکلات را حل کردیم چرا امروز قادر نیستیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم، گفت: باید توجه داشت که فرهنگ جهاد و شهادت تنها برای قدرت سیاسی و دفاعی نیست، بلکه این فرهنگی که می‌تواند در همه ابعاد زندگی مردم اثر‌گذار باشد، می‌تواند مشکلات اقتصادی و معیشتی ما را نیز حل کند.

محمدباقر قالیباف در سخنانی در یادواره شهدای دهقان ویلا که در محل مسجد جامع دهقان ویلای کرج برگزار شد با بیان اینکه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس با حضور مردم و تکیه بر فرهنگ جهاد و شهادت به پیروزی رسید، تصریح کرد: یکی از اشکالاتی که باعث می‌شود در حوزه اقتصادی و معیشتی به موفقیت نرسیم آن است که توده‌ها و عموم مردم امکان مشارکت و حضور در عرصه اقتصادی را ندارند.

به گزارش شهرنوشت فرمانده لشکر5 نصر در دوران دفاع‌مقدس با ذکر مثالی درباره حضور مردم درعرصه‌های مختلف عنوان داشت: علوم نظامی جزو سخت‌ترین و پیچیده‌ترین علوم هستند اما در زمان دفاع‌مقدس مردم در مقابل مساجد ثبت‌نام می‌کردند و آموزش‌های نظامی لازم را می‌دیدند؛ چنان‌که اگر مردم به جبهه نمی‌آمدند، ارتش و سپاه قادر به اداره جنگ نبودند.

امروز هم باید بستر لازم را برای حضور مردم در عرصه اقتصادی فراهم کنیم و به این کار باور داشته باشیم. وی تأکید کرد: در ابتدای جنگ تحمیلی اجازه حضور مردم در جبهه داده نمی‌شد و می‌گفتند جنگ برای افراد خاصی است، الان هم در اقتصاد همینطور است که می‌گویند اقتصاد مخصوص عده‌ای خاص است این در حالی است که اقتصاد برای همه است همانطور که جنگ برای همه بود.

قالیباف افزود: در دوران دفاع‌مقدس ریاکاری نبود و اعتماد در اوج خودش قرار داشت، امروز نیز جامعه نیازمند آن است که مسئولان و مردم در کار خود ریاکاری نکنند. اگر ریا و ربا در هر جامعه‌ای، با هر نامی وجود داشته باشد آن جامعه روی خوشبختی و آسایش را نخواهد دید و برکت از آن جامعه خواهد رفت. وی با تأکید بر ضرورت توجه به عدالت اجتماعی تصریح کرد: وقتی می‌گوییم جهاد ادامه دارد یعنی همانطور که فرهنگ جهاد و شهادت به قدرت سیاسی تبدیل شد و رژیم مخوف پهلوی را ساقط کرد و در قدرت دفاعی نیز در دوران دفاع‌مقدس ما را به پیروزی رساند، همین قدرت فرهنگی با شاخص‌های خودش می‌تواند در حوزه مسائل اقتصادی و اجتماعی ما را به پیروزی برساند.

گره اصلی ما این است که مسئولان و فرهنگ عمومی جامعه از فرهنگ جهاد و شهادت فاصله گرفته است. شهردار تهران ادامه داد: تنها ذکر خدا گفتن و دعا کردن کفایت نمی‌کند بلکه در کنار آن باید تلاش علمی و عملی هم داشته باشیم. قالیباف با تأکید بر ضرورت احترام به مردم تصریح کرد: اینگونه نشود که وقتی جبهه است، راه را برای حضور مردم باز کنیم و وقتی اقتصاد است، بگوییم برای افراد خاصی است.

شهردار تهران مسیر جز مسیر سرمایه‌داری و دو قطبی کردن جامعه راه به جایی نمی‌برد تا جامعه فقر و غنا و شمال و جنوب شکل بگیرد و عده‌ای روزبه‌روز فقیر‌تر و عده‌ای روزبه‌روز غنی‌تر شوند. این در حالی است که این هدف انقلاب اسلامی نبوده است. وی در پایان گفت: باید حواسمان باشد از جهت انسانی، اسلامی و عدالت به مستضعفان توجه جدی و اساسی داشته باشیم چرا که این اساس فرهنگ انقلاب اسلامی است.


7854057
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است