استانی 08:43 - 02 خرداد 1396
دبیرشورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به فعالیت 15 شرکت در فاز اول مجتمع پتروشیمی نگین مکران از اشتغالزایی جوانان چابهاری در این پروژه خبرداد.

اشتغالزایی 8 هزار نفری در فاز اول پروژه پتروشیمی مکران

‌اکبر ترکان درگفت وگو با خبرنگار ایسنا‌ با اشاره به هدف گذاری نهایی برای تولید سالانه 25 میلیون تن محصولات پتروشیمی در چابهار اظهار کرد: فاز اول مجتمع پتروشیمی نگین مکران با تولید سالانه 8 و نیم میلیون تن متانول در حال احداث است.

وی افزود: در این فاز 4 مجتمع تولید متانول ساخته می‌شود و برای بیش از 8هزار نفر در کلیه شرکت‌های زیر مجموعه فاز اول اشتغالزایی می شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور میزان کل سرمایه گذاری در پروژه پتروشیمی مکران را 18میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: فاز اول این پروژه در زمینی به مساحت 1200هکتار در پیکره هشتم منطقه آزاد چابهار در حال احداث است.

ترکان با اشاره به روند پیشرفت فیزیکی خط انتقال گاز از نیروگاه ایرانشهر به این پروژه تاکید کرد: 285 کیلومتر طول خط گاز است  کهبا سرمایه گذاری شرکت غدیر براساس زمان بندی تعیین شده در حال انجام است.

وی پتروشیمی را موتور صنعتی شدن چابهار خواند و گفت: تاکنون 8 واحد پایین دستی پتروشیمی در منطقه احداث شده که محصولات آن کاملا صادراتی شده است.



انتهای پیام


9119513
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است