اجتماعی 03:32 - 01 آبان 1393
کاهش وزن در مدت کوتاه، کمری باریک با مصرف تنها چند قرص، بدون هیچ عوارضی خیلی کیلو لاغر شوید، لاغری ۱۰۰ درصد عملی‏، لاغری تضمینی و بدون بازگشت

به گزارش پارسینه، لاغری امروز به بزرگترین دغدغه برخی از بانوان تبدیل شده است تا آنجا که حاضرند برای رسیدن به این به اصطلاح ارزش تا پای جان قدم بردارند بدون آنکه روش برایشان اهمیتی داشته باشد.



کاهش وزن در مدت کوتاه، کمری باریک با مصرف تنها چند قرص، بدون هیچ عوارضی  خیلی کیلو لاغر شوید، لاغری ۱۰۰ درصد عملی‏، لاغری تضمینی و بدون بازگشت و هزاران شعار دیگر از جمله ترفندهایی است که برخی افراد سودجو برای فروش اقلام دارویی در سطح شهر، عطاری‌ها و اماکن عمومی انجام می‌دهند و آنقدر قابل باور است که هر شهروندی را برای استفاده از آن‌ها ترقیب می‌کند.



این تب بالای لاغری آنقدر فراگیر شده است که مردم نیز فریفته تبلیغات گسترده اینترنتی و ماهواره‌ای شده و به این صورت داروهای تقلبی و غیرمجاز جای خود را در برنامه این بانوان برای رسیدن به یک اندام زیبا باز می‌کنند. داروهایی غیرمجاز که به گفته دکتر دیناروند، معاون وزیر بهداشت استفاده از آن عارضه‌های خطرناکی در پی دارد و چندی پیش نیز باعث شد تا ۳ تن از هموطنانمان به دلیل استفاده از این قرص‌ها جان خود را از دست بدهند.



این داروها که در انواع و اشکال مختلف عرضه می‌شوند به اعتقاد کارشناسان و پزشکان نه تنها هیچگونه تاثیر پایداری ندارد، بلکه سلامتی مصرف‌کنندگان این داروها را به شدت مورد تهدید قرار می‌گیرد.



برخی داروخانه و عطاری‌ها و بقالی‌ها نیز برای سود بیشتر اقدام به فروش این‌گونه اقلام دارویی می‌کنند که چرا که کمتر کسی می‌تواند که چشم از منافع فروش محصولات لاغری بپوشد.

ماجرا آنجا وخیم‌تر به نظر می‌رسد که به گفته برخی از متخصصان بسیاری از داروهای لاغری حاوی مواد روان‌گردان از جمله شیشه بوده که با کم اشتها کردن افراد موجبات لاغری سریع وی را فراهم می‌کنند اما می‌تواند سبب بروز عوارض جبران ناپذیری در فرد شود.



افسردگی و بی‌اشتهایی از جمله عوارض دیگر اینگونه داروهای کاهش وزن است که متاسفانه امروزه برخی از شهروندان با بی‌اطلاعی از عوارض مصرف اینگونه دارو‌ها با گوش دادن به برخی از مربیان ورزشی و همچنین آرایشگران برای کاهش وزن خود اقدام به مصرف اینگونه دارو‌ها می‌کنند. بله نکته قابل توجه این است که استفاده از این اقلام دارویی لاغر کننده در باشگاه‌های بدنسازی بانوان در حال رواج و گسترش است.



حتی برخی از سالن‌های زیبایی بانوان به عوامل توزیع مواد مخدر شیشه تبدیل شده‌اند و آن را به عنوان ماده‌ای موثر برای از بین بردن چین و چروک‌های و البته موثرترین ماده برای لاغر شدن به مشتریان خود معرفی می‌کنند.



برخی از بانوان نیز که زیباتر شدن برایشان در الویت قرار دارد، پس از چندبار شنیدن اینگونه تبلیغات وسوسه شده تا حداقل برای یکبار هم که شده این ماده را استفاده کنند اما بعد از مدت کمی کاملا به آن وابسته می‌شوند. مواد مخدری مانند شیشه باعث تضعیف بافت عضلانی، اختلال درسیستم عصبی و مغزی و از بین رفتن قدرت تمیز و تشخیص افراد می‌شود و در مدت کوتاهی عواقب ناگواری به بار می‌آورد.



هر چند در اکثر شهرهای کشور، حداقل چند مورد از این آرایشگاه‌ها که مبلغان مصرف شیشه هستند، فعالیت می‌کنند اما شواهد نشان می‌دهد تعدد این آرایشگاه‌ها در شهرهایی همچون تهران، کرمانشاه، شیراز، کرج و برخی شهرهای شمالی کشور بیشتر است.





عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: وزارت بهداشت و درمان وظایف خود را در بازدارندگی از توزیع و گسترش داروهای غیرمجاز لاغری رها کرده است



ایرج عبدی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر افزایش استعمال مواد مخدر صنعتی در کشور، گفت: متاسفانه می‌توان ردپای این مواد را در برخی دارو‌های غیرمجاز لاغری و مکمل‌های ورزشی نیز دید که سلامت جوانان را نشانه گرفته است.



نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزارت بهداشت ودرمان وظایف خود را در بازدارندگی از توزیع و گسترش داروهای غیرمجاز لاغری رها کرده است، افزود: شیشه یکی از مواد مخدر صنعتی با عوارض بسیار خطرناک است که متاسفانه می‌توان رد پای آن را در بسیاری از مکمل‌های لاغری غیرمجاز و غیراستاندارد مشاهده کرد، در این میان مشاهده می‌شود که برخی مراکز نظیر آرایشگاه‌های زنانه و باشگاه‌های ورزشی نیز اقدام به تبلیغ و توزیع استفاده از شیشه برای لاغری افراد می‌کنند.



وی با بیان اینکه باید راهکاری عالمانه برای جلوگیری از شیوع استفاده از مواد مخدر صنعتی نظیر شیشه در افراد در معرض خطر اتخاذ شود، گفت: تعداد قابل توجهی از مراجعات به بخش‌ فوریت پزشکی بیمارستان‌ها در حوزه مسمومیت‌های دارویی را افرادی تشکیل می‌د‌هند که در اثر ناآگاهی از پیامد‌های سوء دارو‌های لاغری غیر مجاز دچار عواقب مصرف مخدر‌هایی نظیر شیشه شده‌اند.



این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: از دارو‌های غیرمجاز لاغری حتی اگر شیشه را نیز کنار بگذاریم باز هم ترکیباتی وجود دارد که به دلیل اثرات سوء بر فیزیولوژی بدن، سلامت و ادامه حیات افراد را با مخاطرات جدی روبرو می‌کنند.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: سکته‌های قلبی و مغزی، گرفتگی عروق، بیماری‌های پوستی و کلیوی، بیماری‌های روحی و اختلالات عصبی و هورمونی و مواردی از این دست از جمله عارضه‌های شناخته شده‌ای است که سلامت افراد در معرض مصرف مواد مخدر صنعتی نظیر شیشه را تهدید می‌کند.



یک متخصص تغذیه: تبلیغاتی مانند کاهش چاقی در چند جلسه دروغی بیش نیست



دکتر عبدالرضا نوروزی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی نیز با تاکید بر اینکه ستون اصلی درمان چاقی رژیم غذایی است، اظهار داشت: استفاده از داروها و فعالیت بدنی ستون‌های فرعی درمان را تشکیل می‌دهند.

وی گفت: هم اینک آشفتگی زیادی را در بازار داروهای مربوط به چاقی و کاهش وزن در کشور شاهد هستیم بطوری که این داروها در باشگاه‌های بدنسازی، آرایشگاه‌ها و عطاری‌ها توسط افراد غیر متخصص تجویز می‌شوند.

این متخصص تغذیه تاکید کرد: استفاده از داروهای چاقی حتما باید توسط پزشک تجویز شود زیرا مصرف خودسرانه آن عوارض جبران‌ناپذیری را بر بدن بر جای خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: داروهای درمان چاقی که هم اکنون تبلیغ و ترویج می‌شوند، معجونی از داروهای قوی است که گرچه ظاهرا باعث کاهش وزن می‌شوند اما عوارض بسیار زیادی را برای فرد در پی دارد.

دکتر نوروزی گفت: اکنون داروهایی به نام «مجیک اسلیم» در بازار مشاهده می‌شود که این داروها مخلوطی از داروهای ادرارآور، قرص مت فورمین و هورمون‌های تیروئیدی است که اشتها را کم می‌کند و سوخت و ساز بدن را بالا برده و آب بدن را دفع می‌کند.

وی افزود: استفاده از این داروها برای لاغری به مثابه فردی است که از پرواز خوشش می‌آید و برای این کار به جای اینکه هواپیما سوار شود خود را از طبقه سوم به پایین پرت کند.

او با اشاره به عوارض داروی چربی سوز «فت برنر» نیز که در یک سال گذشته رواج یافته، گفت: این دارو هم اکنون در باشگاه‌های بدنسازی کاربرد زیادی دارد در حالی که عوارض عصبی بسیار زیاد و حتی مرگ را در پی دارد.



وی در ادامه اظهارداشت: یکسری دارو نیز وجود دارد که به نام داروهای گیاهی در عطاری‌ها به فروش می‌رسد. اینها در حقیقت داروهای شیمیایی هستند و در لفافه گیاهی عرضه می‌شوند.

دکتر نوروزی گفت: داروهای چربی سوز و داروهایی که برای کاهش اشتها استفاده می‌شوند نیز عوارض عصبی و کبدی بر جای گذاشته بطوری که پارسال دو مورد در این زمینه داشتیم که بر اثر نارسایی کبد در بیمارستان بستری شدند و متاسفانه یکی از آنها فوت کرد.



به گفته این متخصص، برخی از داروها نیز تحریک کننده سوخت و ساز بدن می باشند که جزو مواد مخدر طبقه‌بندی می‌شوند، لذا عوارض زیادی مثل تپش قلب و سکته قلبی را در پی دارند.

وی با اشاره به اثرات استفاده از داروهایی که در شبکه‌های ماهواره‌ها تبلیغ می‌شوند، افزود: به جرات می‌توان گفت تمام این داروها 100 درصد مضر هستند و عوارض زیادی را بر بدن خواهند گذاشت لذا تبلیغاتی مانند کاهش چاقی در چند جلسه دروغی بیش نیست.




5018638
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران با اشاره به ۴۱ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۴۵ تردد خودرویی از ابتدای طرح نوروزی گفت: ۲ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۷۹۹ تردد فقط در هشتم فروردین ماه در تهران ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران از خدمت رسانی ۸ مرکز معاینه فنی در روز جمعه ۱۰ فروردین خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران توضیحاتی درباره ساخت مسجد در پارک قیطریه تهران ارائه کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران بر تلاش اعضای شورا برای جلوگیری از تخریب بنا‌های مجاور کاخ گلستان تاکید کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون روابط کار خبر داد، لایحه پیشنهادی اصلاح ​موادی از قانون کار برای تعیین مزد کارگران به زودی به دولت ارائه می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راه کشور از فوت ۶۱۷ نفر از هموطنان بر اثر سوانح رانندگی خبر داد و گفت:طی این مدت، ۱۶ هزار و ۵۸۳ نفر در تصادفات جاده‌ای مجروح شده‌اند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین شاخص کیفیت هوای پایتخت (۱۰ فروردین) در وضعیت پاک است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تنها با ارائه تسهیلات و تزریق پول صنعت پویا نمی‌شود بلکه لازمه صنعت و اقتصاد پویا مهارت است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دختر حمید نوری (شهروند بازداشت‌شده ایرانی توسط سوئد) در پیامی از بازداشت برادرش که برای ملاقات با پدرش به سوئد رفته بود، در آن کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» احدپور گفت: خانه های هلال به عنوان دیده بان اصلی در کنار مردم هستند تا بتوانند گروه های امداد و نجات را از گستردگی میزان حادثه به موقع مطلع کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است