اجتماعی 09:58 - 07 آذر 1393
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران:
شهرری-ایرنا- مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تاکید براینکه موتورسیکلت ها عامل 25 درصد آلودگی هوا و 49 درصد آلودگی صوتی تهران هستند، گفت: موتور- سیکلت های برقی آلودگی هوا و صدا را کاهش می دهند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری پلیس، 'سید وحید حسینی' با اشاره برلزوم کاهش استفاده از خودروهای شخصی به منظور کاهش آلودگی هوا اظهار داشت: این مهم تنها زمانی محقق می شود که بتوانیم جایگزین مناسبی به نام توسعه حمل و نقل عمومی را در اختیار داشته باشیم.



وی افزود: تا زمانی که حمل و نقل عمومی توسعه پیدا نکند، توصیه صرف به کاهش استفاده از خودروهای شخصی، نتیجه مثبتی به همراه نخواهد داشت.



حسینی با بیان اینکه امروز ستون فقرات کاهش آلودگی هوای تهران بر مبنای توسعه حمل و نقل عمومی استوار است، تاکید کرد: کاهش آلودگی هوا نیازمند زیرساخت های مناسب و کارشناسی است.



عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به طرح ورود موتورسیکلت های برقی به تهران، اظهار کرد: هم اکنون یکی از مهم ترین معضلات شهری، تردد موتوسیکلت های بنزینی است که 25 درصد از آلودگی هوا و 49 درصد مدیر از آلودگی صوتی تهران ناشی از تردد این نوع از موتورسیکلت هاست.



حسینی با بیان این که هرگونه اقدام اجرایی که درخصوص جایگزینی موتورسیکلت های برقی انجام شود، به نوعی درکاهش آلودگی هوا و صدا موثر خواهد بود، تصریح کرد: طرح ورود موتورسیکلت های برقی به عنوان وسیله نقلیه پاک در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته تا میزان آلودگی های زیست محیطی در تهران را کاهش دهد.



وی با تاکید بر این که بهترین راهکاربهبود محیط زیست و توسعه حمل و نقل پاک، افزایش بسته های حمایتی از سوی دولت است، اضافه کرد: مدیریت شهری تهران برای اولین بار در حرکتی قابل تقدیر، وام بدون بهره ای را برای خرید موتورسیکلت های برقی و به عبارتی جهت حمایت از محیط زیست اختصاص داده است.



مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به مزایای استفاده از موتورسیکلت های برقی در کلا ن شهرهای کشور، اظهار کرد: استفاده از موتورسیکلت های برقی، سیاست تجربه شده ای است که نقش موثری در کاهش مصرف سوخت و کاستن از آلایندگی های زیست محیطی دارد.



حسینی با بیان این که توسعه حمل و نقل عمومی با رویکرد حمل و نقل پاک در تهران یکی از سیاست های قطعی مدیریت شهری است، تصریح کرد: البته انتظار می رود دولت نیز در این جهت مدیریت شهری تهران را مورد حمایت جدی قرار دهد.



687/1724

انتهای پیام /*


5287505
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل جوان یک شرکت پخش کننده لوازم بهداشتی و آرایشی در برج بیست طبقه اش در محله کوهک با ۳۷ ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران گفت: با توجه به گارانتی ۵ ساله تاکسی‌های برقی جدید نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت معاون اول دولت نهم را تسلیت گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قاتلان اجاره‌ای که به دستور کارمند بانک و با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان همسر وی را کشته بودند، بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران از برگزاری آزمون وکالت سال ۱۴۰۳ در پاییز خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پلیس راهور فراجا از اعمال محدودیت‌های ترافیکی از روز چهارشنبه ۳۰ فروردین تا شنبه ۰۱ اردیبهشت ماه در جاده‌های شمالی کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تیم جنایی برای حل معمای مرگ مرموز مرد میانسالی که پس از سفر به تهران جان باخته است به دنبال دستگیری راننده‌ای هستند که وی را به پایتخت رسانده بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است