استانی 13:25 - 02 اسفند 1396
معاون امور پیشگیری بهزیستی استان خبر داد
معاون امور پیشگیری بهزیستی آذربایجان غربی گفت: آمار مراجعان به مراکز درمانی بهزیستی نشان از افزایش میزان شیوع اعتیاد در استان دارد.

افزایش میزان شیوع اعتیاد در آذربایجان غربی

پروین محمدپوری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه تعداد مراجعان به مراکز درمان اعتیاد و تعداد دستگیرشدگان و معرفی شدگان با حکم قضایی به مراکز درمان ماده 16 و مراکز موضوع ماده15 قانون مبارزه با مواد مخدر افزایش داشته است آن را زنگ خطری برای افزایش میزان شیوع اعتیاد در استان دانست و تصریح کرد: در10 ماهه سال جاری حدود 8هزار و 500 نفر در مراکز درمان و کاهش آسیب های اعتیاد در استان  تحت درمان قرار گرفته اند.

محمدپوری از فعالیت 17 مرکز اقامتی – درمانی مجوزدار در استان خبر داد و افزود: از این تعداد 7 مرکز در ارومیه و 10 مرکز در شهرستان ها مستقر هستند.

وی عنوان کرد: درسال گذشته طبق تصمیم کمیته نظارت بر مراکز درمان تعداد 3 مرکز درمان به حالت تعلیق و 2 مرکز نیز موفق به دریافت موافقت اصولی راه اندازی مرکز درمان اقامتی شده اند.

محمدپوری افزود: در بین مراجعان به مراکز درمان بهزیستی استان به ترتیب تریاک، حشیش، هروئین، شیشه بیشترین شیوع را داشته است.

معاون امور پیشگیری بهزیستی آذربایجان غربی کمک در پرداخت بخشی از هزینه های درمان و بستری در مراکز اقامتی را از جمله اقدامات بهزیستی استان در قبال معتادان راغب به ترک دانست و تصریح کرد: در سال جاری تعداد 535 نفر از معتادان یارانه درمان به مبلغ 230 میلیون تومان دریافت کرده اند و به حدود 650 نفر از معتادان بی خانمان و تزریقی یا دارای رفتارهای پرخطر با اعتباری بالغ بر 700 میلیون تومان خدمات کاهش آسیب ارائه شده است که شامل مواردی نظیر اقامت شبانه، خدمات درمان های دارویی، مشاوره و مددکاری، اعطای مبلغ 20 میلیون تومان به خانواده های معتادان به عنوان کمک هزینه زندگی، ارائه وام اشتغال تا سقف 15 میلیون تومان تحت عنوان تسهیلات اشتغالزایی جهت اشتغال معتادان بهبود یافته است.

وی در خصوص اعطای تسهیلات اشتغال زایی به معتادان بهبود یافته استان تصریح کرد: در سال جاری از 3 هزار و 500 بیمار ترخیص شده در سال جاری حدود 350 نفر به مراکز آماده شغلی بهزیستی معرفی شده اند و از این تعداد 130 نفر واجد شرایط جهت دریافت خدمات اشتغالزایی و دریافت وام اشتغال  به بانک های عامل معرفی شده اند.

محمدپوری طرح موبایل سنتر را از جمله طرح های موفق در کاهش میران آسیب های اجتماعی و بروز برخی جرائم توصیف کرد و افزود: در قالب این طرح اعضای تیم متشکل از پزشک و پرستار به ارائه خدمات درمانی و غذایی رایگان به معتادان می پردازند و از زمان اجرای طرح موبایل سنتر در سال 95 تاکنون تعداد 68 نفر از معتادان تزریقی و دارای رفتار پرخطر و کارتن خواب از خدمات این طرح نظیر خدمات درمان دارویی، آموزش چهره به چهره به منظور پیشگیری از بیماری های عفونی از جمله ایدز و هپاتیت، بهره مندی از بسته های غذایی و بهداشتی، معرفی افراد فاقد سرپناه به مراکز سرپناه شبانه جهت دریافت خدمات اقامتی و حمایتی بهره مند شده اند.

معاون امور پیشگیری بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در حال حاضر این طرح 44 پرونده فعال در استان دارد که روزانه به این تعداد خدمات کاهش آسیب توسط بهزیستی استان به افراد مشمول این طرح ارائه می دهند افزود: خدمات این طرح نسبت به مراکز گذری به مراتب کم هزینه و مقرون به صرفه است.

انتهای پیام


9686294
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است