اجتماعی 09:52 - 10 مرداد 1393
یک عضو شورای عالی نظام پزشکی:
یک عضو شورای عالی نظام پزشکی با بیان اینکه افزایش مالیات سال جاری در بیشتر رشته‌های پزشکی قابل قبول است، گفت: متاسفانه در بعضی از رشته‌ها مانند رادیولوژی، آزمایشگاه و داروخانه‌ها نسبت درآمد و هزینه متناسب نیست و در تعیین افزایش مالیات نسبت به این سه رشته غفلت شده است.

افزایش نرخ مالیات در رشته‌های رادیولوژی،آزمایشگاه و داروخانه‌ها عادلانه نیست

دکتر محمد صاحب الزمانی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه همه آحاد جامعه نسبت به حقوق دریافتی خود باید مالیات پرداخت کنند، افزود: متاسفانه در کشور ما مالیات‌ها به شکل عادلانه تعیین نمی‌شود و بعضی از اقشار جامعه که درآمدهای بالایی دارند از پرداخت آن به روش‌های گوناگون فرار می کنند.

وی ادامه داد: جامعه پزشکی نسبت به پرداخت مالیات معترض نیست بلکه معتقد است مالیات باید نسبت به درآمد پزشک، هزینه، تورم جامعه سنجیده و به صورت عادلانه از پزشکان اخذ شود.

صاحب الزمانی با بیان اینکه افزایش مالیات سال جاری در بیشتر رشته‌های پزشکی قابل قبول است، گفت: متاسفانه در بعضی از رشته‌ها مانند رادیولوژی، آزمایشگاه و داروخانه‌ها نسبت درآمد و هزینه متناسب نیست و در تعیین افزایش مالیات نسبت به این سه رشته غفلت شده است.

این عضو شورای عالی نظام پزشکی اظهار کرد: تجهیزات و کیت‌های آزمایشگاهی کشور وارداتی و در داخل تولید نمی‌شوند و با وجود تحریم‌ها و تورم جامعه، افزایش تعرفه 20 تا 25 درصدی چندان تفاوتی برای جامعه آزمایشگاهیان نمی‌کند.

وی گفت: جامعه پزشکی در تعیین تعرفه‌های پزشکی دخالتی ندارند بطوریکه بعضی از خدمات پزشکی و تشخیصی هیچ گونه کارشناسی نمی‌شود و به صورت لابی گری و یا با فرمول های دیگری تعیین تعرفه می‌شود.

صاحب الزمانی هماهنگی بین دو سازمان نظام پزشکی و امور مالیاتی کشور را در تعیین نرخ مالیات در سال جاری را مثبت ارزیابی کرد و افزود: امیدوارم سازمان‌های مالیاتی پایبند به توافق نامه باشد چرا که مشاهده شده در سال های گذشته برخی از کارشناسان مالیاتی نسبت به توافق نامه مالیاتی اظهار بی اطلاعی می کنند و گفته می شود توافقنامه مورد قبول نیست.

وی به یکی از مزایایی توافق نامه مالیاتی اشاره کرد و گفت: پزشکانی که بیش از 70 سال سن دارند از پرداخت مالیات معاف شده‌اند چرا که این افراد شرایط جسمانی مناسبی برای معاینه بیمار و سرپا ماندن در اتاق عمل را ندارند درآمدشان به شدت کاهش پیدا می کند. بنابراین این افراد از تخفیف و معافیت های مالیاتی چشمگیربرخوردار می شوند.

انتهای پیام


4363655
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری یک قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران گفت: در حال حاضر پنج هزار دستفروش در بازار‌های محلی شناسایی و کد‌ ملی آنها و اطلاعاتشان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا تمهیدات این یگان در مورد اعزام زائران به عمره را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری به ترتیب ۳۲/۱ و ۲۷/۳ سال بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طبق پژوهشی افراد در اواسط دهه ۶۰ سالگی معتقدند که پیری از ۷۵ سالگی شروع می‌شود، در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اداره دانشجویی سازمان جوانان از برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جوانی که به طرز دلخراشی همسرش هدف شلیک گلوله قرار داده و به تهرن متواری شده بود به دام افتاد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ ثوب البسه قاچاق خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است