اجتماعی 19:19 - 07 بهمن 1398
در بسته اخبار اجتماعی بخوانید
ورود مسافران چینی به ایران منوط به داشتن کارت سلامت، شکار پرنده در «میانکاله» ممنوع شد، حدود ۱۰۰ جسد در منطقه سقوط هواپیما در افغانستان پیدا شده است، وقوع زلزله در فارس، مدعی طب اسلامی از دادگاه روحانیت حکم محکومیت گرفته بود وجهانِ پس از آتش‌سوزی‌ استرالیا چگونه خواهد بود از جمله اخبار امروز اداره اجتماعی ایسنا است.

از وقوع زلزله در استان فارس تا ممنوعیت شکار پرنده در میانکاله

به گزارش ایسنا، اداره اخبار اجتماعی امروز (۷ بهمن ماه) ۵۹ خبر،مصاحبه و گزارش روی خروجی خود منتشر کرده که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه آمده است:

تهیه فیلمی فاخر از زندگی قاسم سلیمانی

پیروز حناچی - شهردار تهران - از سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران خواست که برای سردار قاسم سلیمانی فیلمی فاخر تهیه کنند.

شهردار تهران صبح امروز در مراسم افتتاح ۷ سالن سینمایی جدید پردیس سینمایی ملت با اشاره به شهادت سردار قاسم سلیمانی با تأکید بر اینکه تشییع پیکر این سردار بعد از تشییع پیکر امام خمینی یکی از وقایع تاریخی دوره معاصر است، گفت: سردار قاسم سلیمانی علاوه بر اینکه یک سردار موفق بود، عملکردش به گونه‌ای بود که هم موجب رضایت خدا و هم موجب رضایت مردم بود.

لزوم برخورد قاطعانه شهرداری‌ها با ساخت و ساز غیرمجاز در حریم شهر

محمد تقی‌زاده - معاون عمرانی استانداری تهران - با اشاره به اینکه حریم شهرها برای توسعه آتی شهرها باید به‌صورت فریز باقی بمانند بر لزوم برخورد قاطعانه شهرداری‌ها با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم تاکید کرد.

وی در تشریح روند حفظ حریم شهرها در سطح استان تهران گفت: شهرداری تهران و سایر شهرداری‌های استان تهران برابر قانون مکلف هستند در حریم مربوط به خود بر اساس ماده ۹۹ قانون شهرداری‌ها از ساخت و سازها و عملیات عمرانی جلوگیری کنند.

سود برخی افراد دربی انضباطی ملکی در شهرداری است

حجت نظری - عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران - با این نظر که به نظر می‌رسد برخی‌ها از بی اطلاعی و بی انضباطی املاک در شهرداری سود می‌برند، بر لزوم ایجاد سریعتر سامانه جامع املاک شهرداری تاکید کرد.

ورود مسافران چینی به ایران منوط به داشتن کارت سلامت شد

دکتر سعید نمکی - وزیر بهداشت - از اعمال محدودیت در ارایه ویزا به مسافران چین که درخواست ورود به ایران دارند را خبر داد و گفت: به وزارت امور خارجه اعلام کردیم که ارایه ویزا به مسافران چین، منوط به داشتن کارت سلامت و عاری بودن از ابتلا به ویروس کرونا باشد.

آمادگی بخش‌های بیمارستانی در برابر کروناویروس

دکتر حسین عرفانی - رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت - با تاکید بر این که تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کروناویروس در کشور گزارش نشده است، از تمهیدات اندیشیده شده در بیمارستان‌ها و اورژانس‌های پیش‌بیمارستانی برای درمان مبتلایان احتمالی کروناویروس خبر داد.

وی درباره اقداماتی که وزارت بهداشت برای مقابله با ورود احتمالی این بیماری به کشور انجام داده‌ است، گفت: هماهنگی‌های لازم بین‌بخشی در این مورد صورت گرفته است و وزارت بهداشت با گردآوری آخرین اطلاعات مربوط به بیماری به همراه توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی، تجارب گذشته و... در اسرع وقت دستورالعمل کشوری مراقبت و کنترل بیماری را تدوین کرده و به دانشگاه‌های علوم‌ پزشکی و سایر نهادهای ذیربط ابلاغ شده است.

پیگیری تلفنی رییس کل نظام پزشکی از روند درمان "شجریان"

محمدرضا ظفرقندی - رییس کل سازمان نظام پزشکی - در تماس تلفنی با رییس بیمارستانی که استاد شجریان در آن بستری است، در جریان کم و کیف روند درمانی استاد محمدرضا شجریان قرار گرفت.

مدعی طب اسلامی از دادگاه روحانیت حکم محکومیت گرفته بود

دکتر محمود خدادوست - مدیرکل سابق دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت - با محکوم کردن آتش‌ زدن یکی از کتب مرجع پزشکی توسط یک مدعی طب اسلامی، ‌ضمن اشاره به آسیب و تبعات این گونه اقدامات گفت: پیش از این، از همین شخصی که در لباس روحانیت اقدام به آتش زدن کتاب پزشکی هاریسون کرده، بارها شکایت شده بود و دادگاه ویژه روحانیت حکم به سه سال حبس و پلمب مراکز تحت فعالیت این فرد و مریدانش داد که از اجرا یا عدم اجرای این حکم اطلاعی ندارم.

خودداری وزارت بهداشت از پذیرش معتادان دارای زخم باز

فرید براتی - معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور - با بیان اینکه معتادان مبتلا به ویروس ایدز در مراکز سازمان بهزیستی پذیرش می‌شوند، گفت: این درحالیست که سازمان بهزیستی امکان پذیرش معتادان دارای زخم باز را در این مراکز ندارد و وظیفه درمان این افراد به عهده وزارت بهداشت است.

وی با اشاره به ادعای برخی رسانه‌ها در این خصوص که در مرکز غربالگری بهمنیار بعد از اینکه معتادان متجاهر از سوی نیروی انتظامی دستگیر و انتقال داده شدند، در این مرکز به اجبار از آنها تست ایذر گرفته می‌شود و درصورتی که تست ایدز این افراد مثبت باشد، آنها را بیرون از مرکز رها می‌کنند، گفت: برخلاف گفته‌های مذکور، این درحالیست که این فرایند به این شکل نیست و از خردادماه تا الان هیچ آزمایش ایدزی از معتادان گرفته نشده است.

تعیین تکلیف رتبه‌بندی نیروهای آموزشی شاغل در بخش اداری تا مهر ۹۹

محسن حاجی میرزایی- وزیر آموزش و پرورش - درباره تعیین تکلیف رتبه‌بندی برای نیروهای آموزشی شاغل در بخش اداری گفت: ما با ابلاغ آیین نامه‌ای، آنان را مخیر می‌کنیم که اگر بخواهند در شغل اداری بمانند و به شغل اداری تبدیل وضعیت دهند و یا به شغل آموزشی برگردند. تا مهر ۹۹ فرصت دادیم این افراد همچنان به کار خودشان ادامه دهند و اگر تمایل به انتقال داشتند از مهر ۹۹ به مدرسه بروند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تعیین تکلیف رتبه‌بندی برای نیروهای آموزشی شاغل در بخش اداری اظهار کرد: عنوان این طرح، رتبه بندی معلمان است و همه کسانی که در طبقه‌بندی شغل معلمی قرار می‌گیرند مشمول طرح شده‌اند از جمله آموزگار، دبیر، مربی پرورشی، مربی سلامت، مشاور، معاون و مدیر مدرسه مشمول هستند.

شکار پرنده در «میانکاله» ممنوع شد

در پی مرگ بیش از ۵۰۰۰ هزار پرنده مهاجر در میانکاله شهاب‌الدین منتظمی - مدیرکل دفتر مدیریت حیات‌ وحش سازمان حفاظت محیط زیست - ضمن اشاره به اینکه کلیه مجوزهای شکار پرنده در میانکاله و شرق استان مازندران باطل شده است، تاکید کرد: مردم منطقه از خرید و مصرف گوشت لاشه هرگونه پرنده خودداری کنند.

جهانِ پس از آتش‌سوزی‌ استرالیا چگونه خواهد بود؟

درحالی این روزها چشم‌ها از گوشه گوشه دنیا نگران استرالیا و تنوع زیستی نابود شده در این کشور است که کارشناسان هشدار می‌دهند که استرالیا تنها یکی از نمونه‌های عواقب تغییر اقلیم است و اتفاقات پیش آمده در این کشور خسارتی جدی برای اکوسیستم کل دنیا به همراه دارد که در آینده اثرات آن بیشتر مشخص خواهد شد.

تشدید آلودگی هوا برای چند شاخه «سیم»

پسماندسوزی معضلی است که در حاشیه شهرها رخ می‌دهد و در روزهای آلوده نفس کشیدن را برای شهروندان دشوارتر می‌کند؛‌آن هم در شرایطی که بر اساس «قانون هوای پاک» و «قانون مدیریت پسماند» پسماندسوزی ممنوع است.

به گزارش ایسنا پسماندسوزی یکی از عوامل آلودگی محیط زیست محسوب می‌شود. به گفته سیامک دل‌زنده - معاون اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران- پسماندسوزی می‌تواند هم در خاک و هم درهوا آلودگی ایجاد کند.

جزئیات زلزله ۵.۴ ریشتری در استان فارس

اسماعیل نجار - رئیس سازمان مدیریت بحران کشور- در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد: حوالی ساعت ۱۶ و ۵۸ امروز (۷ بهمن ماه) زمین زلزله‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر محدوده خانه زنیان در استان فارس را لرزاند.

هشدار آتش‌نشانی درباره قراردادن دکه‌ها در ورودی پاساژها

مهندس محمود قدیری - معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران - نسبت به قرار دادن دکه در مسیر تردد مجتمع‌های تجاری هشدار داد.

به گفته وی سازمان آتش‌نشانی تهران حدود ۲۴۰ مرکز تجاری ناایمن شناسایی کرده است،‌ که تعدادی از آن‌ها در شرایط بحرانی قرار دارند. 

مقامات افغانستان: حدود ۱۰۰ جسد در منطقه سقوط هواپیما پیدا شده است

مقامات افغانستان اعلام کردند که حدود ۱۰۰ جسد در منطقه سقوط هواپیما کشف شده است.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از شبکه "ان‌بی‌سی" عارف نوری - سخنگوی ولایت غزنی - ضمن اعلام این خبر در خصوص حادثه اخیر سقوط هواپیما در افغانستان گفت: به نظر می‌رسد که هواپیمای سانحه دیده در حال پرواز بین شهر جنوبی قندهار و کابل در حدود ۳۲۰ کیلومتری شمال بوده و ولایت غزنی در میان این دو موقعیت قرار دارد.

تجهیز پلیس مبارزه با موادمخدر به پهپاد

سردار حسین اشتری - فرمانده نیروی انتظامی - از تجهیز پلیس مبارزه با مواد مخدر به پهپاد خبر داد و گفت:‌ این پهپادها در مرزها و مرکز کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

وی درباره‌ اینکه آیا پلیس گزارشی از کم کاری دستگاه‌ها در جمع‌آوری معتادان متجاهر را به مقام معظم رهبری ارائه داده است یا خیر، گفت‌: در بحث جمع آوری و شناسایی معتادان متجاهر، ناجا می‌تواند ورود کند و ما امروز می‌گوییم که طی ۴۸ ساعت می‌توانیم معتادان متجاهر را شناسایی و جمع آوری کنیم اما به شرط آنکه محلی برای نگهداری این افراد وجود داشته باشد چرا که در حال حاضر محل‌های نگهداری کافی نیست و کسانی که مسئولیت دارند باید اقداماتی را در این زمینه انجام دهند.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اجتماعی طی ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

مقامات کابل: هواپیمای سانحه دیده متعلق به افغانستان نیست

ورود مسافران چینی به ایران منوط به داشتن کارت سلامت شد

شکار پرنده در «میانکاله» ممنوع شد/ توقف فعالیت بازار پرندگان مهاجر «فریدونکنار»

پیگیری تلفنی رییس کل نظام پزشکی از روند درمان "شجریان"

مدعی طب اسلامی از دادگاه روحانیت حکم محکومیت گرفته بود

انتهای پیام


10365600
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۶ شهر تهران جزئیات احداث ۳ پارکینگ بیمارستانی را در جوار ۳ بیمارستان مهم تهران اعلام کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک روانشناس از رابطه‌ای که انتها ندارد و با شکست رو‌به‌رو می‌شود، گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز اقدام به کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک مالخر حرفه‌ای در شرق استان تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پارک ملی توران گفت: اعلام آمادگی و مشارکت مردم در طرح حفاظت از یوز در ایام نوروز بی سابقه و تاریخی بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همکاری بسیار مناسبی بین پلیس راهور تهران بزرگ با دستگاه‌های اجرایی و دخیل در برگزاری روز جهانی قدس در سال ۱۴۰۳ وجود دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تصادف پژو پارس با تریلر خبر داد و گفت: راننده خودرو سواری در این حادثه جان باخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام تهمیدات ترافیکی شب‌های قدر گفت: تردد کامیون‌ها در هر سه شب و فعالیت‌های عمرانی و حفاری ممنوع است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است