فرهنگی‌هنری 15:06 - 03 آبان 1393
دبیر نمایشگاه پوستر «برای غزه» با اشاره به آثار هنرمندان خارجی در این نمایشگاه از توجه هنرمندان دنیا به اتفاقات غزه در روزهای بی توجهی رسانه های دنیا به غزه و تمرکز آنها به جام جهانی فوتبال سخن گفت.

واکنش طراحان دنیا به اتفاقات غزه در روزهای پرهیجان جام جهانی فوتبال

مهدی حسینی دبیر نمایشگاه پوستر «برای غزه» که این روزها در موزه هنرهای معاصر فلسطین برپاست در گفتگو با خبرنگار مهر درباره چگونگی گردآوری آثار هنرمندان خارجی در این نمایشگاه توضیح داد: در روزهایی که حملات رژیم صهیونیستی به غزه صورت می گرفت، شاهد آثاری از هنرمندان طراح گرافیک ایرانی و خارجی بودیم که بلافاصله با موضوع حملات به غزه طراحی و در فضای مجازی منتشر می شدهمین امر باعث شد که فکر کنیم خوب است این آثار را به صورت نمایشگاهی منسجم یک جا گردآوری کنیم بنابراین با صاحبان این آثار ارتباط برقرار کردیم و این پیشنهاد مطرح شد که آنها نیز استقبال کردند و توانستیم این نمایشگاه را برپا کنیم.

او با اشاره به این که همه رسانه های دنیا در روزهایی که این حملات به غزه صورت می گرفت، سرگرم پخش مسابقات جام جهانی فوتبال بودند ادامه داد: بسیاری از رسانه های دنیا به حملات رژیم صهیونیستی به غزه و مردم بی گناه آن بی توجه بودند و تمام توجه آنها به مسابقات جام جهانی متمرکز شده بود اما در این شرایط هنرمندان کشورهای مختلف نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و آثارشان را در انتقاد به این حملات وحشیانه به مردم بی پناه در فضای مجازی منتشر می کردند و این باعث شد که نگاه های بسیاری به سمت اتفاقات غزه جلب شود.

وی همچنین یادآور شد که این هنرمندان با توجه به حرفه خود همیشه نسبت به اتفاقات سراسر دنیا توجه دارند و معتقدم که آنها در واقع به رسالت خود در زمینه هنری به درستی عمل کرده اند.

حسینی درباره تعداد هنرمندانی که آثارشان از کشورهای مختلف دنیا دراین نمایشگاه ارائه شده است، بیان کرد: در این نمایشگاه 60 اثر از 38 هنرمند ایرانی و خارجی شامل آثار 10 هنرمند از کشورهای ترکیه، برزیل، چین، اکوادور و یونان و 28 اثر از هنرمندان ایرانی به نمایش درآمده است.

دبیر نمایشگاه پوستر «برای غزه» درباره سرنوشت آثار این نمایشگاه در خاتمه متذکر شد: این آثار تا 6 آبان ماه در موزه هنرهای معاصر فلسطین روی دیوار خواهد بود و پس از آن در گالری های سراسر کشور به نمایش خواهیم گذاشت و اگر شرایط آن مهیا شود، تصمیم داریم که این آثار را در خارج از ایران نیز به نمایش بگذاریم.





 


5035231
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سعدی یکی از شاعران نامدار پارسی است که غزلیاتش شهرت فراوانی دارند و به باور بسیاری از استادان زبان و ادبیات پارسی، تصحیح آن‌ها کار ساده‌ای نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با برگزاری هزاران جلسه تاریخ شفاهی مجموعه کتب ثبت تجارب فرماندهان و مدیران جنگ را در قالب تاریخ شفاهی منتشر کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در گزارشی که پیش‌رو دارید پیامک‌هایی که مخاطبان در بازه زمانی هفته گذشته با سامانه ۱۶۲ تماس گرفته و درخواست‌های خود را مطرح کردند، مشاهده می‌کنید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران»  در گزارشی که پیش‌رو دارید پیامک‌هایی که مخاطبان در بازه زمانی هفته گذشته با سامانه ۱۶۲ تماس گرفته و درخواست‌های خود را مطرح کردند، مشاهده می‌کنید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» گروه سینمایی هنر و تجربه از آغاز زمستان ۱۴۰۲ تاکنون ۱۳ فیلم را روی پرده سینما برد که «ایساتیس» پرفروش‌ترین و «انتخاب» کم‌فروش‌ترین آثار بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» به تهیه‌کنندگی حمیدرضا عطارد از امروز اول اردیبهشت روی آنتن می‌رود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» با حضور وزیر فرهنگ و جمعی از پیشکسوتان هنر خوشنویسی در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت اول اردیبهشت همزمان با روز سعدی، پیامی تصویری منتشر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» محمد دلاوری، مجری تلویزیون و روزنامه‌نگار در برنامه «بی‌واسطه» شبکه یک سیما از ضعف ساختاری شرکت‌های خودروسازی پرسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کیانو ریوز بازیگر شناخته شده سینما در حال گفتگو برای بازی در فیلمی دلهره آور با نام «سیستم سرگرمی خراب است» است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است