استانی 09:51 - 06 اردیبهشت 1396
رییس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی:
رییس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی گفت: دانشگاه باید فضای سالم انتخاباتی داشته باشد.

دانشگاه باید فضای سالم انتخاباتی داشته باشد

به گزارش ایسنا، دکتر محمدعلی داوریار شامگاه گذشته در مراسم بزرگداشت ٨٠٠ نفر از اساتید دانشگاه پیام نور خراسان رضوی که در دانشگاه پیام نور مشهد برگزار شد، اظهار کرد: برای بیان معیارهای اسلامی فضایی بهتر از فضای دانشگاه نداریم. تا امروز به سطحی که دانشگاه‌ها در زمان انتخابات می‌رسند، نرسیده‌ایم و امیدواریم که در چند روز آینده تنور انتخابات داغ شود.

وی با بیان اینکه امنیتی که امروز شاهد آن هستیم را مدیون خون شهدا هستیم، عنوان کرد: دوستان سیاسی باید قدر دانشگاه را بدانند، اگر قدر دانشگاه را بدانیم دانشگاه همان انرژی هسته‌ای است که به دنبال آن هستیم. برای ایجاد فرهنگ سخنرانی، کرسی‌های آزاد اندیشی و تدریس جایی بهتر از دانشگاه نیست.

داوریار با اشاره به اینکه در سال 2017 مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است و نام‌گذاری این سال توسط مقام معظم رهبری صورت گرفت، بیان کرد: از سال جاری در کنار هفته‌ی معلم هفته‌ی آموزش هم در کنار آن اضافه شده است.

رییس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی با بیان اینکه در دانشگاه پیام نور 15 هزار دانشجو تحصیل می‌کنند، عنوان کرد: همه‌ی دانشگاه‌ها تاثیرگذارند اما دانشگاه پیام نور دانشگاهی اجتماعی، فرهنگی و مطالبه گر است. دانشجویان پیام نور از قشر متوسط به پایین جامعه و از نظر فرهنگی 80 درصد به بالا هستند.

و ی در پایان  ضمن تقدریر از اساتید بازنشسته و برجسته این دانشگاه، افزود: جنس دانشجوی پیام نور با دیگر دانشگاه‌ها متفاوت است؛ دانشجوی ما از جایی می‌آید که بر 10 نفر در اطراف خود تاثیرگزار است. بزرگترین ضعف دانشگاه پیام نور این است که شناخته شده و معرفی شده نیست.ما قدم‌های نرفته‌ای داریم، قصد داریم کانون اساتید و انجمن فارغ التحصیلان را راه‌اندازی کنیم.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین محمد کاظم جباریان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور خراسان رضوی اظهار کرد:  با وجود مشاغل متعدد، هیچ ماموریتی برتر از معلمی نیست. شیرین‌ترین لحظات زندگی‌ام هنگامی است که در حال تدریس هستم و سعی می‌کنم دانشجویان را راهنمایی و ارجاعات‌شان دهم.

وی افزود: تمام افتخار ما این است که معلم هستیم، معلمین افرادی هستند که اگر تنها یک فرد را تربیت کنند، تمام جامعه زنده می‌شود.

جباریان گفت: گم‌شده‌ی همه‌ی بشریت خوشبختی، سعادت و رستگاری است. حقیقتا مومنان خوشبختان هستند و امیدواریم ما هم شرایط مومن را دارا باشیم.

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه پیام نور خراسان رضوی بیان کرد: از خصوصیات مومن آن است که با وجود غم و غصه‌ای که در دل دارد، همیشه خندان باشد و سعه‌ی صدر دارد و زود در مقابل مشکلات کم نمی‌آورد. 

جباریان افزود: مومن واقعی هرگز قضاوت عجولانه نمی‌کند و اهل برتری جویی نیست. هرگز اهل ریاکاری نیست که هیچ بلکه دشمن ریاکاری است و هدف و زندگی‌اش برای خداست و نه دیگران.

وی خاطر نشان کرد: مومن بلندهمت است و به کارهای بیهوه و کوچک نمی‌پردازد. سکوت فراوان دارد و پرحرف نیست، بی‌جا و نامطلوب صحبت نمی‌کنند.

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه پیام نور خراسان رضوی یا اشاره به صفات مومن یادآور شد: مومن شکرگزار است و صبور و ژرف اندیش و به راحتی از چیزی گذر نمی‌کند و افکار سطحی و ساده ندارد. درخواست خود را از دیگران ندارد و تنها از خداوند می‌خواهد. نرم خو است و خشمگین نمی‌شود فروتن است و تکبری ندارد. مومن اعتماد به نفس دارد و در دین و دین داری و نسبت به خداوند خود را کمتر از همه می‌داند و خضوع دارد.



انتهای پیام


9043638
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است