استانی 16:12 - 14 اسفند 1399

افزایش بیش از ۶ درصدی ثبت ازدواج‌ها در استان قزوین

به گزارش خبرنگار مهر منوچهر حبیبی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه کار گروه زنان و خانواده که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: ثبت ازدواج‌ها نسبت به سال گذشته ۶/۴ درصد افزایش داشته و در هر یک ساعت یک واقعه ازدواج در استان ثبت شده است.

وی افزود: در مقابل تعداد طلاق‌ها نسبت به سال گذشته ۳٪ کاهش داشته و باید این روند ادامه پیدا کند.

حبیبی با بیان اینکه زمینه‌های ازدواج سریع و آسان باید نهادینه شود عنوان کرد: این موضوع به مهار آسیب‌های اجتماعی و افزایش فرزند آوری کمک خواهد کرد و سن ازدواج هم باید قابل قبول و دارای شرایط درک متقابل دو طرف باشد.

حبیبی در ادامه با اشاره به ازدواج‌ها در شرایط کرونا در یک سال گذشته بیان کرد: در این شرایط خاص کرونایی نه تنها آمار ازدواج کم نشد بلکه جای قدردانی از مردم با فرهنگ داریم که در این شرایط با برگزاری ازدواج‌های آسان و در جمع‌های کوچک و محدود خانوادگی توانستند الگویی از شروع زندگی ساده را رقم زده و این مقوله را فرهنگ سازی کنند.

معاون استاندار قزوین با اشاره به وظایف مسئولان در این زمینه یادآور شد: دولت و مسئولان می‌توانند با وام‌های ازدواج و ایجاد شغل و مسکن ارزان قیمت برای زوج‌های جوان، هر چه بیشتر به نهادینه شدن ازدواج آسان کمک کنند.

صدیقه ربیعی مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری قزوین نیز در این جلسه با اشاره به مصوبات قبلی این کار گروه، اظهار کرد: متأسفانه در حیطه حقوق کودکان در بسیاری از موارد نقض و خلأ قانونی داریم و با توجه به آمارها در برخی موارد با عدم ضمانت اجرایی لازم برای تحقق قوانین مواجه هستیم.

ربیعی در ادامه بیان کرد: زمانی که قوانین حمایتی شکل می‌گیرد بیانگر این است که اطفال و کودکانی برای احقاق حقوق خود بتوانند از اهرم قانون استفاده کنند، متأسفانه بسیاری از این تخلفات نشأت گرفته از سطح آگاهی پایین برخی والدین است.

ربیعی در پایان با اشاره به قانون حمایت از اطفال در سال ۹۹ بیان کرد: این قانون نسبت به قوانین سابق سیر تکاملی داشته ولی به طور کامل نمی‌تواند مشکلات این حوزه را مرتفع کند.


10977446
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است