استانی 05:55 - 01 آبان 1393
تبریز/
قائم مقام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: استفاده سموم و کودهای شیمیایی در زمان نامناسب با توجه به زمان اثر و همچنین زمان برداشت محصول باعث تجزیه نشدن این مواد در محصول شده و به صورت باقیمانده سلامت محصول را به خطر می اندازد.

موسی ایزدخواه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: انواع مختلف فاضلاب دارای مواد آلاینده شیمیایی از قبیل فلزات سنگین، شوینده ها و مواد معدنی بیش از حد و غیر مجاز و همینطور عوامل آلاینده میکروبی انواع ویروسها و قارچ ها، باکتری ها و حتی مواد آلی بوده که در صورت استفاده در مزارع از دو طریق آلودگی مستقیم محصول یا آلودگی از طریق آلودگی خاک در محصولات مخاطره ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: کارشناسان آبیاری مزارع با فاضلاب را از مهم ترین راه های آلودگی محصولات عنوان نموده اند.

قائم مقام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی  آذربایجان شرقی از نقش حمل و نقل در آلوده شدن محصول گفت و یادآور شد: حمل و نقل محصولات بعد از برداشت از مزارع به محل ها و انبارهای ذخیره یا بازار توزیع توسط ماشین های حمل آلوده و یا به همراه سموم و کودهای شیمیایی باعث انتقال انواع عوامل آلودگی شیمیایی و یا میکروبی به محصول می شوند.

ایزدخواه تاکید کرد: به دلیل استفاده بیش از حد سموم و کودهای شیمیایی ترکیبات این مواد در خاک و یا در خود محصول نفوذ کرده و باعث آلودگی محصولات می شود.
انتهای پیام/ز


5018797
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است