بین‌الملل 12:44 - 11 مرداد 1393
تهران– ایرنا- در پی فراخوان تازه ای از سوی گروه های فعال در زمینه دفاع از حقوق فلسطینیان، مردم پایتخت فرانسه امروز (شنبه) برای اعلام حمایت از مردم غزه، تجمع می کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های فرانسوی، این راهپیمایی که فرمانداری پاریس مجوز برگزاری آن را صادر کرده است، با فراخوان ˈجمعیت ملی هوادار صلح عادلانه و پایدار میان فلسطینیان و اسرائیلی هاˈ متشکل از 50 انجمن، حزب و اتحادیه در ساعت 15 به وقت محلی (18 و 30 دقیقه به وقت تهران) برگزار می شود.



این جمعیت پیشتر نیز تجمع گسترده ای را بر پا کرده بود که 14 تا 25 هزار نفر را به خیابان های پاریس کشاند. امروز، همچنین با فراخوان گروه دیگری، تجمعی در میدان ˈجمهوریˈ پاریس برگزار خواهد شد که فرمانداری برگزاری آن را ممنوع اعلام کرده است.



هدف از برگزاری تجمعات روز شنبه، نمایش جبهه متحدی متشکل از نهادهای برگزار کننده تجمع حمایت از مردم غزه عنوان می شود.



دیروز (جمعه) نیز مردم شهر ˈنیسˈ فرانسه برای هفتمین بار از آغاز حملات سنگین رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، تجمع و حمایت خود را از مردم این منطقه اعلام کردند. شرکت کنندگان در این تجمع، یک دقیقه به یاد 300 کودک فلسطینی که از آغاز درگیری ها تاکنون جان باخته اند، سکوت کردند.



ˈکریستیان ماسونˈ از برگزارکنندگان این تجمع اعلام کرد: فعالیت خود را تا زمانی که فشارهای بین المللی اسرائیل را به رعایت حقوق ساکنان منطقه وادارد، ادامه می دهیم.



حملات گسترده رژیم صهیونیستی به غزه که تاکنون بیش از یک هزار و 300 کشته بر جای گذاشته، در سه هفته اخیر به برگزاری تجمعات متعددی در فرانسه و در حمایت از مردم غزه منجر شده است. روز چهارشنبه صدها نفر در شهر لیل تجمع کرده و فریاد ˈتوقف کشتار در فلسطینˈ را سر دادند. در همین روز صدها نفر نیز در استراسبورگ، لیون و رن همبستگی خود را با ساکنان غزه اعلام کردند.



تجمع بدون مجوز مردم در پاریس که شنبه گذشته صورت گرفت، در حالی به خشونت گرایید که یکی از مسئولان ˈحزب نوین ضد سرمایه داریˈ پیشتر هشدار داده بود عدم صدور مجوز برای این دست تجمعات، عامل بروز خشونت است. این در حالی است که تجمع گسترده 14 تا 25 هزار نفری دو هفته پیش با مجوز دولت، در آرامش کامل در پاریس برگزار شده بود.



همزمان با موج اعلام انزجار از صهیونیست ها در شبکه های اجتماعی، انتشار پیام های ضدیهودی و افزایش معنی دار آن ها در این شبکه ها، مشاهده می شود که دولتمردان فرانسوی که روابط بسیار نزدیکی با صهیونیست ها دارند، برای تجمع طرفداران این رژیم مجوز صادر و با اتخاذ تدابیر ویژه ای، امنیت شرکت کنندگان را نیز تامین می کنند.



فرانسه بعد از فلسطین اشغالی و آمریکا بزرگترین جمعیت یهودیان جهان را در خود جای داده است اما تعداد یهودیان فرانسه که به فلسطین اشغالی مهاجرت می کنند در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است. در سال 2013 میلادی 274 یهودی فرانسوی به سرزمین های اشغالی نقل مکان کردند.



اروپام ** 9053**1485** 1337

انتهای پیام /*






4371819
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان، سیاست‌های دوگانه آمریکا در منطقه و جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان را چالش بزرگ برای دیپلماسی اسلام‌آباد دانست و افزود: تهران و پکن شرکای معتمد ما در منطقه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام دولت نجات ملی یمن مورد حمایت انصارالله بامداد پنجشنبه گفت: آمریکا و انگلیس از مقابله با حملات ارتش یمن ناتوان هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های گذشته دانشگاه‌های متعددی در آمریکا اردوگاه‌هایی برای آگاهی‌رسانی و تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی برگزار کردند که علل گوناگونی دارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ورود بی سرو صدای ۱۰۰ سرباز به همراه سامانه‌های دفاع هوایی به نیامی، پایتخت نیجر، جدیدترین متحد مسکو در ساحل، ناقوس مرگ حضور نیرو‌های آمریکایی در کشوری بود که از سال ۲۰۱۳ در این کشور غرب آفریقا مستقر هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه الجزیره قطر بامداد پنجشنبه از حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد موسوم به (ATACMS) به اوکراین را تایید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی کاهش یافت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است