گوناگون 13:16 - 04 آذر 1394
آیت‌الله وحید خراسانی در توصیه‌ به مبلغان آخر صفر گفت: طلاب و مبلغان نباید برای مردم از سخنان بیهوده بگویند، بلکه باید مواعظ معصوم(ع) را برای مردم بخوانید و قلوب را از اقوال جهالات باز کنید.

توصیه‌های آیت‌الله‌ وحیدخراسانی به مبلغان دهه آخر صفر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در درس تفسیر خود در مسجد اعظم گفت: امام علی(ع) فرمودند که "فرصت‌ها همچون ابرهای آسمان می‌گذرند" تشبیه فرصت به ابر، بابی از علم است زیرا ابر منشاء باران است و باران نیز مایه حیات است، فرصت ابری است که در زندگی، باران رحمت را می‌بارد و خیرات، به این باران می‌روید.

این مرجع تقلید بیان کرد: روزهای مبارک اربعین و شهادت پیامبر گرامی اسلام و امام حسن(ع) فرصتی گرانسنگ برای نجات مردم و استفاده از فیض الهی است، فرصت صفر سال قبل گذشت ولی خوشا به حال کسانی که از این فرصت استفاده کردند و یک دل را به خدا و امام زمان(عج) آشنا کردند.

آیت‌الله وحیدخراسانی گفت: امسال نیز می‌گذرد، این فرصت را از دست ندهیم، مسئولیت ما در این زمینه بسیار سنگین است، اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ وَ الذَّابِّینَ عَنْهُ؛ در این دعا می‌خواهیم خداوندا مرا از انصار و یاوران امام زمان(عج) قرار ده و کاری کن که ما عون ایشان باشیم.

وی اظهار کرد: همیشه باید از خدا بخواهیم که به مرتبه‌ای برسیم که مثل یاران امام حسین(ع) تیرهایی که سمت این رهبر بزرگ می‌آید را دفع کنیم، در دوران غیبت، مسئولیت کفالت ایتام امیرالمومنین(ع) به عهده کسانی است که ملبس به لباس خدمت به آن حضرت هستند.

وی افزود: به همین خاطر باید سعی کنید که منطقه محرومی پیدا کنید و در این ایام که نفوس مردم مستعد است، بذر معرفت و اطاعت و شناخت خدا را در میان آنها بپرورانیم.

این مرجع تقلید بیان کرد: آنچه در حدیث پژوهی مهم است، فقه حدیث است نه روایت، دو روایت بسیار مهم در این زمینه وجود دارد، امام حسن عسکری(ع) بیان کردند که امام علی فرمودند که هرکس از شیعیان ما، عالم به شریعت ما شد و شیعیان ما را از ظلمت جهل به نور علمی که ما به او دادیم، برساند در روز قیامت حاضر می‌شود با تاجی از نور که تمام عرصه محشر را منور می‌کند.

آیت‌الله وحید خراسانی گفت: حضرت بیان می‌کنند که این فرد، حله‌ای بر تن دارد که تمام دنیا و زمین و آسمان و کهشکان‌ها ارزش یک رشته آن را ندارند و با این حال وقتی وارد محشر می‌شود، اهل محشر متعجب می‌شوند که این فرد کیست که خداوند بیان می‌کند که این عباد الله این فرد عالمی است ولی شاگردی از علمای آل محمد(ع) است.

این مفسر تصریح کرد: سپس خطاب می‌آید که این افراد را از ظلمت عرصات به نور برسان، سپس خطاب می‌رسد که این فرد قفل جهل را از دل مومنان باز کرده است و شبهات مردم را برطرف می‌کنند، کلید قفل جهل مردم، کلمات اهل بیت(ع) است.

انتهای پیام


7427462
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است