ورزشی 20:00 - 10 تیر 1395
خبرورزشی نوشت:شاید اگر پرتغال نتواند به موفقیتی در جام پانزدهم دست یابد، بهتر باشد رونالدو نیز همانند لیو به حضورش در بازی‌های ملی خاتمه دهد تا دیگر حرف و حدیثی در مورد ناکامی‌های او با تیم ملی‌اش به میان نیاید.

ادامه راه کریس در یورو 2016 /پرتغال ببازد،کریس خداحافظی می‌کند؟

در یورو 2016، برخی تیم‌ها حول یک ستاره می‌چرخیدند؛ ولز با گرت بیل، اسلواکی با مارک همشیک و البته پرتغال با کریستیانو رونالدو اما لحظه‌ای به این بیندیشید که پرتغال بتواند به چیزی بیش از این دست یابد، به چیزی فراتر از یک تیم و یک ستاره!

یکی از نکات جالب جام پانزدهم، صعود پرتغال تنها با 3 تساوی از آسان‌ترین گروه مرحله گروهی بود. زمانی که آنها در یک‌هشتم به کرواسی خوردند بدبین‌ترین هوادار کرواسی هم فکرش را نمی‌کرد که تیم آماده و قدرتمند کشورش در مصاف با سلسائوی اروپا، شکست خورده و از دور رقابت‌ها حذف شود اما فوتبال باز هم غیرقابل پیش‌بینی بودنش را اثبات کرد و کریستیانو رونالدو در یک حرکت انفجاری، از این سو تا آن سوی زمین را در چند ثانیه طی کرد و موجبات گلزنی کوارشما را فراهم کرد تا با گلزنی این بازیکن، شاگردان فرناندو سانتوس به مرحله یک‌چهارم نهایی یورو 2016 صعود کنند.

پیروزی مهم‌تر از همه ‌چیز

پرتغالی‌ها همان‌طور که نانی پس از بازی با کرواسی گفت توانایی ارائه یک بازی زیبا را دارند اما بین بازی زیبا و کسب پیروزی، تنها به پیروزی و صعود فکر می‌کنند. په‌په، مدافع این تیم، حتی پیش از بازی با کرواسی در مصاحبه‌ای گفته بود: «ما می‌دانیم چگونه بازی را بکشیم تا بازیکنانی همچون مودریچ و راکیتیچ توانایی خلق موقعیت را نداشته باشند.»

فرناندو سانتوس نیز پس از کسب پیروزی برابر کرواسی گفت: «من به شاگردانم گفته‌ام که ما بازی را به صورت زیبا یا زشت آنالیز نمی‌کنیم. چیزی برای ما به عنوان بد یا خوب وجود ندارد. پرتغال برای ارائه بازی زیبا به یورو نیامده، برای کسب پیروزی و قهرمانی وارد فرانسه شده و برای کسب آن طبق سبک خود تلاش می‌کند.»

همه اینها اثباتی بر این است که سلسائوی اروپا، اگرچه خوب و چشم‌نواز بازی نمی‌کند اما راه و سبک پیروزی و صعود را به خوبی بلد است.

یکی برای همه، همه برای یکی

پرتغالی‌ها با سبک و سیاقی جدید در این رقابت‌ها حاضر شده‌اند و صعود آنها کاملاً به سود کریستیانو رونالدو است. در این سیستم، تک امید سلسائو، درخشش رونالدو است که تمامی این درخشش‌ها، به نزدیک شدن کریس به یک افتخار ملی و البته کسب توپ طلا کمک شایانی می‌کند. اکنون 12 سال از اشک‌های کریس در فینال یورو 2004 و شکست مقابل یونان می‌گذرد. CR7 در تمامی بازی‌های پرتغال بازیکنی بی‌تاب برای گلزنی نشان داده که اگر منصفانه سخن بگوییم، درخشش دروازه‌بانان رقیب در عدم گلزنی‌اش در چند دیدار بسیار تأثیرگذار بود.

پرتغال در مرحله یک‌چهارم باید امروز به مصاف لهستان برود که در صورت کسب پیروزی در این دیدار، یک گام دیگر به کسب افتخار در یورو 2016 نزدیک می‌شود. هرچند رونالدو در سال 2012 نیز تا نیمه‌نهایی با پرتغال صعود کرد اما در ضیافت پنالتی‌ها بازی را به ماتادورها واگذار کرد. دیداری که البته کریس در میان تعجب همگان پشت ضربات پنالتی قرار نگرفت. اکنون این فرصت برای ستاره رئال‌مادرید فراهم شده تا با کسب یک افتخار ملی، چندین پله از رقیب همیشگی‌اش مسی پیش بیفتد.

پیروی از مسی

البته یک سناریوی دیگر، ناکامی کریس و پرتغال در یورو 2016 است که در این صورت شاید بهترین گزینه پیش ‌روی کریس، پیروی از لیونل مسی باشد. خداحافظی مسی از بازی‌های ملی در چند روز گذشته در صدر اخبار ورزشی قرار داشته. تصمیمی که پس از ناکامی در رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا از سوی ستاره بارسلونا گرفته شد. شاید اگر پرتغال نیز نتواند به موفقیتی در جام پانزدهم دست یابد، بهتر باشد رونالدو نیز همانند لیو به حضورش در بازی‌های ملی خاتمه دهد تا دیگر حرف و حدیثی در مورد ناکامی‌های او با تیم ملی‌اش به میان نیاید.

 

251 41


8001720
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۲ هدف از ساماندهی محله هرندی و بازار امین‌سلطان را جلوگیری از تخلفات ساختمانی و احیای حق شهروندی و باز کردن مسیر تردد شهروندان اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کنفدراسیون فوتبال آسیا جریمه های انضباطی مربوط به جام ملت های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس ۲۴ ساعت فرصت دارند تا برای صدور مجوز حرفه‌ای اقدام کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» آندرتیکر کشتی کچ‌کار معروف برای تبلیغ یک برند در تلویزیون به ایران می‌آید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارلوس آلکاراس اسپانیایی با شکست ناباورانه برابر گریگور دیمیتروف از دور رقابت‌های تنیس مسترز میامی حذف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دارنده مدال طلای شنای قهرمانی آسیا گفت: من به همراه مهرشاد افقری و هومر عباسی شانس کسب ورودی المپیک هستیم. هر کسی می‌تواند با رسیدن به رکورد تعیین شده، ورودی المپیک را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری ایران در واکنش به ناامیدی برخی دوستان از طلایی شدن وزنه‌برداری ایران در المپیک پاریس گفت: مسئولان خیلی قاطعانه حرف زدند ولی امیدوارم اشتباه کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است