اجتماعی 01:06 - 31 شهریور 1393
یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با فارس:
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه درباره انتخاب نماینده قوه مقننه در هیأت نظارت بر مطبوعات برخورد ابهام آمیزی صورت گرفته است و این برخورد غیر متداول تاکنون ادامه دارد، گفت: حضور «علی مطهری» در جلسات هیأت نظارت بر مطبوعات غیرقانونی است.

حضور «مطهری» در جلسات هیأت نظارت بر مطبوعات «غیرقانونی» است

زهره طبیب ‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: بر اساس آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی روال معمولی بر این است که در هر زمینه و شوراهای خارج از مجلس، نمایندگانی از خانه ملت وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه هم‌اکنون ده‌ها شورا خارج از مجلس وجود دارد و نمایندگانی از خانه ملت در آن عضویت دارند، افزود: در تمام این شوراها معمولا کمیسیون تخصصی مربوطه دوبرابر نیاز شورا نامزد معرفی می‌کند که افراد مورد نیاز در صحن علنی مجلس انتخاب می‌شوند.

وی ادامه داد: درباره نماینده قوه مقننه در هیأت نظارت بر مطبوعات نیز همین مسئله صدق می‌کند، به طوری که باید دو نفر از کمیسیون مربوطه معرفی شوند و از این میان یک نفر در صحن مجلس انتخاب شود.

وی با اعلام اینکه در این باره حجج ‌اسلام رسایی و نبویان به عنوان کاندیدا معرفی شده بودند، ابراز داشت: این درحالی است که آقایان هروی و مطهری جزو آرای بعدی لحاظ شدند.

به گفته طبیب‌زاده به لحاظ آئین‌نامه داخلی مجلس نباید نفر سوم و چهارم معرفی می‌شد.

وی گفت: این برخورد ابهام آمیزی بود که توسط برخی از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی مطرح شد و ریاست مجلس نیز این ابهام را وارد دانست و باعث شد در نهایت قاعده معمول مجلس شکسته شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این ابهام در سایر شوراها نیز در مواقعی مشاهده می‌شده اما از سوی رئیس مجلس این گونه ابهامات وارد نمی‌شد.

وی با بیان اینکه زمان انتخابات نماینده قوه مقننه در هیأت نظارت بر مطبوعات کش و قوس‌دار شده است، گفت: هم‌اکنون بیش از دو ماه از زمان قانونی انتخابات این نماینده می‌گذرد، این درحالی است که تاکنون برای انتخاب نماینده توافقی صورت نگرفته است.

طبیب‌زاده با اعلام اینکه هم‌اکنون فرد سومی در کمیسیون فرهنگی به عنوان کاندید معرفی شده است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس اینک حجج اسلام رسایی، نبویان و همچنین کامران به عنوان کاندید معرفی شده‌اند و مطهری نیز از کاندیداتوری انصراف داده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید این حق از کمیسیون تخصصی گرفته شود که نماینده‌ای را به صورت کاندیدا معرفی کند، گفت: بر همین اساس لازم است نمایندگان در صحن و از میان تمامی نمایندگان خانه ملت معرفی و انتخاب شوند.

وی با اعلام اینکه به لحاظ قانونی باید بر اتمام تاریخ یک ساله انتخابات برای تعیین نماینده قوه مقننه در هیأت نظارت صورت گیرد، افزود: بر همین اساس شرکت‌ کردن مطهری در جلسات هیأت نظارت بر مطبوعات قانونی نیست.

وی متذکر شد: از آنجایی که تاکنون جایگزینی صورت نگرفته می‌توان این روند را غیر متداول عنوان کرد که به صورت غیرقانونی در حال ادامه است.


4766629
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۵ از تملک و آزادسازی آخرین معارضین مسکونی در مسیر پروژه آزادراه شهید شوشتری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تکیه تاریخی سادات اخوی در محله امامزاده یحیی احیا و بازسازی می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه گفت: مجموع اخذ رضایت در پرونده‌های دارای حکم قصاص نفس در سال گذشته، ۶۱۳ مورد بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با پایان یافتن تعطیلات نوروز و باز شدن مجدد مدارس، این روز‌ها مجموعه ارم سبز شاهد استقبال کم نظیر مدارس در قالب برگزاری اردو‌های دانش آموزی است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: دولت باید یارانه توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی را افزایش دهد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون شهرداری تهران گفت: الگوسازی برای جشن‌های خیابانی و شادی عمومی برای خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون شهرداری تهران گفت: الگوسازی برای جشن‌های خیابانی و شادی عمومی برای خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ علی همه خانی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: دانش آموزان بخش بزرگی از پیکره علم و دانش هستند و می‌توانند به عنوان حلقه ارتباطی میان خانواده، مدرسه و جامعه در ماموریت ها، به پلیس یاری برسانند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های گذشته فیلمی منتشر شد که نشان دهنده آن بود یک دختر در ورودی متروی تجریش به دلیل تذکر گشت ارشاد تشنج کرده است، اما سرانجام این دختر چه شد؟

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است