گوناگون 14:14 - 09 اردیبهشت 1395
شماره دوم ماهنامه فرفره با داستان‌های کمیک‌استریپ برای کودکان ۸ تا ۱۲ سال، از اول اردیبهشت ۱۳۹۵ منتشر شد.

از شماره دوم فرفره، کودکان می‌توانند هر ماه یکی از «زیباترین داستان‌های هزار و یک شب» را به روایت سیامک گلشیری بخوانند. در این شماره، از مجموعه هزار و یک‌شب، بخش اول داستان «مَلک‌یونان و حکیم رویان» منتشر شده است.

«بازی کنی بدانی» عنوان صفحه‌ای در فرفره است که در هر شماره این ماهنامه در خلال بازی، یک حیوان جدید با خصوصیات زیست محیطی‌اش به کودکان معرفی می‌شود. «تارسیه» نام حیوانی است که سمیرا رستگارپور در این شماره فرفره معرفی کرده است.

در صفحه «چِجور مِجور» علی‌اکبر زین‌العابدین این بار آداب درست لباس پوشیدن برای حضور در جامعه را به کودکان یادآوری کرده است.

همچنین «قلب کوه نور» عنوان شعری از مریم هاشم‌پور است که با موضوع عید مبعث و مهربانی پیامبر(ص) سروده شده است.

از مجموعه کمیک‌استریپ «لئونارد» نیز این‌ بار داستان «هشت‌پای باهوش» یا ترجمه شکیبا رستم‌آبادی به چاپ رسیده است. در این قسمت، لئونارد برای آزمایش علمی‌اش یک هشت‌پا را به کار می‌گیرد که حرف‌می‌زند اما بعد درگیر ماجراهایی می‌شود و پی می‌برد که به یک هشت‌پای سخنگو نباید اعتماد کرد.

قسمت دوم «تیم بازنده» نیز با عنوان «شکلات‌ها سرجای‌شان نیستند» با ترجمه مریم فتاح‌زاده منتشر شد. تیم بازنده به شرح ماجراهای کارآگاهی تیم و دستیارش که یک خرس قطبی است، می‌پردازد.

گفت‌وگوی ویژه این شماره ماهنامه فرفره که با عنوان «کاراته که برای دعوا نیست!» منتشر شده، مصاحبه‌ای است با الناز تقی‌پور، عضو تیم ملی کاتای بانوان ایران، برنده مدال طلای جام باشگاه‌های آسیا و مدال برنز مسابقات جهانی آلمان.

بخش دوم کمیک‌استریپ «آدلی نرمال» نیز با ترجمه مینا قنواتی در این شماره فرفره چاپ شده است. آدلی دختری است که نصف آدم و نصف جادوگر است. او در روز تولدش آرزوی عجیبی کرد و سر از سرزمین جادوگرها درآورده است.

در دومین ماهنامه فرفره همچنین فرصتی برای کودکان فراهم شده است تا در اولین مسابقه عکاسی این نشریه شرکت کنند و با ارسال آثار خود، جایزه بگیرند. همچنین بهترین و خلاقانه‌ترین عکس‌ها در شماره سوم ماهنامه فرفره به چاپ خواهد رسید.

در بخش عکس و تصویرسازی این شماره غزاله باروتیان، محمدتقی جلیلی، فرهاد سلیمانی، فهیمه فریمانه، مهران ایرانلو، مرتضی رخصت‌پناه و فرهاد سلیمانی با دومین شماره فرفره همکاری داشته‌اند.

ماهنامه فرفره با موضوع بهبود رفتارها و مهارت‌های اجتماعی و اقتصادی کودکان با مدیرمسؤولی امیر لعلی، سردبیری علی‌اکبر زین‌العابدین و مدیریت هنری روشنک فتحی، اول هر ماه با قیمت 6000 تومان منتشر و در کیوسک‌های مطبوعاتی، شهرکتاب‌ها و برخی کتاب‌فروشی‌ها توزیع می‌شود.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و برقراری اشتراک سالیانه با تخفیف 50 درصدی می‌توانند با شماره‌ 88904882-021 تماس حاصل نمایند.


7851218
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است