فرهنگی‌هنری 02:03 - 11 خرداد 1395
انتخابات 10 کانون "خانه موسیقی" برگزار شد تا چشم همه‌ی اعضای این خانه به انتخابات هیئت‌مدیره و در نهایت تعیین مدیرعامل جدید باشد اما نتیجه‌ی انتخابات کانون‌ها نشان می‌دهد که این خانه قرار نیست با تغییر و تحول چندانی مواجه شود.

آن‌ها از این خانه نمی‌روند!

به گزارش خبرنگار سرویس موسیقی ایسنا، انتخابات کانون‌های تخصصی خانه‌ی موسیقی 23 فروردین‌ماه با کانون صدابرداران آغاز شد و پس از آن سایر کانون‌ها مانند مدرسان،‌ سازندگان ساز، خوانندگان سنتی،‌ نوازندگان و... انتخاباتشان را برگزار کردند که بسیاری از آن‌ها به دور هم موکول شدند.

این دوره از انتخابات خانه موسیقی حساسیت بیشتری برای اعضای این خانه و اهالی موسیقی داشت؛ چرا که حدود 700 منتقد از اهالی موسیقی نسبت به هیئت‌مدیره‌ی خانه موسیقی و عملکرد آن‌ها نامه‌های سرگشاده‌ی پی در پی منتشر می‌کردند و خواستار برگزاری انتخاباتی دموکراتیک بودند. منتقدان حتی یک‌بار در قالب نامه‌ای اعتراض‌آمیز خواستار به تعویق افتادن انتخابات خانه موسیقی شدند که این این تغییر زمانی هم به خواست آن‌ها اتفاق افتاد اما پرسش اینجاست که این 700 نفر منتقد در زمان انتخابات کجا بودند؟

انتخابات خانه، طبق قوانین و تاریخ‌های اعلام شده برگزار شد و در بسیاری از روزهای انتخابات خبرنگاران هم حضور داشتند اما نکته اینجا بود، هیچ‌کدام از منتقدانی که بیانیه‌های مختلف برای خانه صادر می‌کردند نه تنها در رای‌گیری شرکت نکردند بلکه نظاره‌گر روند انتخابات هم نبودند که در جریان امور قرار گیرند. انتخابات، مثل دوره‌های گذ شته با حضور همان افراد مشخص که در جلسات ماهیانه‌ی خانه موسیقی حضور دارند، برگزار و جایگاه اعضای هیئت‌مدیره‌ی فعلی این بار در کانون‌ها تثبیت شد.

حمیدرضا نوربخش که هم‌اکنون ریاست خانه موسیقی را بر عهده دارد، در این دوره به عنوان عضو هیئت‌مدیره‌ی کانون خوانندگان سنتی رای آورد و در این خانه ماندنی شد.

نصرالله ناصح‌پور (عضو هیئت‌مدیره فعلی) در همین کانون رای آورد. محمد سریر که رییس فعلی هیات‌مدیره است‌، در انتخابات کانون مدرسان رای آورد و او هم در خانه موسیقی می‌ماند. داود گنجه‌ای (عضو هیئت‌مدیره‌ی فعلی) هم در کانون مدرسان ماندنی شد. از طرفی داریوش پیرنیاکان (سخنگوی فعلی خانه موسیقی) طی فرآیند انتخابات، عضو هیئت‌مدیره‌ی کانون نوازندگان سنتی شد. این در حالی است زیدالله طلوعی (عضو هیئت‌مدیره‌ی فعلی) نیز در همین کانون به فعالیت‌هایش ادامه خواهد داد.

نکته‌ی دیگر اینجاست که نتیجه‌ی انتخابات کانون‌ها با انتخابات هیئت‌مدیره مرتبط است، به گونه‌ای که افرادی که در انتخابات کانون‌ها رای بالایی آوردند، در انتخابات هیئت‌مدیره کاندید خواهند شد بنابراین این پیش‌بینی بعید نیست که افراد فعلی هیئت‌مدیره‌، باز هم در خانه موسیقی باقی بمانند.

خانه موسیقی طی ماه‌های اخیر، روزهای پرفراز و نشیبی داشته است و حتی اتهامات مختلفی به اعضای هیئت‌مدیره‌ی خانه موسیقی زده‌اند و برخی معتقد بودند که هیات‌مدیره‌ی خانه فعالیت غیر قانونی دارد.

انتهای پیام


7939822
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت آیت الله خامنه‌ای، حکم بخار آب حمام برای روزه‌دار را بیان کردند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مینی‌سریال «کشیک قلب» در پنج قسمت به کارگردانی حسین مهکام و تهیه‌کنندگی علی پورکیایی و بازی محسن کیایی از امشب روی آنتن می‌رود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام پناهیان در کتاب «چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟» راه‌های داشتن زندگی بانشاط را نشان می‌دهد، که راهکارش تغذیه روح از عبادت و ذکر پروردگار است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت که در مباحث مختلف قرآنی اهتمام سازمان تبلیغات در پیش بردن مساله تدبر در قرآن کریم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برای همدردی با مردم و کودکان مظلوم غزه در ایام ماه مهمانی خدا، روز جمعه از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) با عنوان «مثلا جنگ نیست» رونمایی شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اماکن متبرکه، هیأت‌ها و مساجد کشور همزمان با شب‌های قدر مجالس احیا و مناجات برپا می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ساعت بازدید از موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی به مناسبت شب‌های قدر کوتاه‌تر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآن تا ساعت ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره ساخت چند سریال مهم در سال ۱۴۰۳، سرانجام سریال الف ویژه مسعود جعفری‌جوزانی در تلویزیون، تغییر در نظام پخش و رونق ساخت سریال‌های طنز توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های متفاوتی مانند «نیاز»، «دیپورت» و «شلیکی از میان دیوار» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است