سیاسی 13:36 - 10 آبان 1393
حجت‌السلام لواسانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد
امام جمعه شمیرانات، گفت: غرب با تهاجمات فرهنگی نمی‌تواند ملت ما را از بین ببرد و فریضه امر به معروف و نهی از منکر خطری برای دشمن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین "سعید لواسانی" امام جمعه شمیرانات در گفتگو  با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، ضمن تسلیت ایام الله محرم با اشاره به مهم‌ترین پیام عاشورا برای نسل حاضر و تمامی نسل‌ها، اظهار داشت: عاشورا پیام‌های زیادی دارد اما یکی از پیام‌هایی که می‌توان به آن توجه کرد و جزء ضرورت‌های زندگی است، به امر به معروف و نهی از منکر مربوط می‌شود.



 وی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر به معنای حفظ ارزش‌ها و نفی ضد ارزشهاست، گفت: امام حسین (ع) در مسیر احیای امر به معروف حاضر شد که فرزندان، برادران و یارانش شهید شده و اسیر شوند تا این فریضه بزرگ الهی در جامعه پیاده شود و منکر از جامعه رخت بربندد.   

 

حجت الاسلام لواسانی افزود: اگر ما بخواهیم جامعه اسلامی داشته باشیم که پیامبر (ص) از آن جامعه راضی باشد و  از هم فرو نپاشد، باید این فریضه را در جامعه نهادینه کنیم.   

 

وی با اشاره به مانور رسانه‌های بیگانه پیرامون حادثه اسیدپاشی که آن را به امر به معروف و نهی از منکر نسبت دادند، تاکید کرد: این رسانه‌ها از این امر واهمه دارند که امر به معروف و نهی از منکر به عنوان ارزش‌های الهی و انسانی در جامعه گسترش پیدا کند.



امام جمعه شمیرانات، اضافه کرد: غرب با تهاجمات فرهنگی نمی‌تواند ملت ما را از بین ببرد و این فریضه به معنای خطری برای دشمن است، شک دارم که این اتفاقات از سوی غربی‌ها اتفاق نیفتاده باشد، مسئله‌ای که در کشور رخ داده، غربی‌ها از آن سوء استفاده کرده و فورا آن را به مهم‌ترین موضوعی که فروع دین ماست، نسبت داده‌اند.   

 

امام جمعه شمیرانات تاکید کرد: در دین اسلام هیچ اصل و فرعی فقهی به اندازه این فریضه مهم نیست و غربی‌ها این فریضه را نشانه گرفته و می‌خواهند از بین ببرند.   

 

حجت الاسلام لواسانی با اشاره به سوابق تاریخی شمیرانات در اقامه عزا برای امام حسین (ع) اظهار داشت: از قدیم الایام این شهرستان مرکز تکیه‌های معروفی بوده و مراسم باشکوهی در محرم و صفر برگزار می‌شده است و علمای زیادی از این منطقه به اسلام خدمت کردند.   

وی تاکید کرد: این شهرستان جزء مذهبی‌ترین مناطق تهران است و مراسمی که در آنجا برگزار می‌شود بسیار غنی است و گوشت و پوست مردم این منطقه با نام امام حسین (ع) پیوند خورده است.   

 

انتهای پیام/

5089864
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی ۶.۷ دهم درصدی در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲ تحقق یافته است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون کشاورزی گفت: دولت در مهار آب‌های مرزی توجه داشته باشد چون در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان بیشتر آب‌ها به دریا ریخته شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس غرب آسیا گفت: بعد از جنگ غزه، کابینه نتانیاهو دچار فروپاشی خواهد شد و مجبور است انتخابات زودهنگام برگزار کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است