استانی 21:19 - 04 دی 1393
نماینده مردم قزوین در مجلس:
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه درآمدی به موقوفات می‌تواند به تولید و اشتغال‌زایی کمک کرده و در اقتصاد مقاومتی نقش‌آفرینی کند.

نگاه به موقوفات با رویکرد اقتصادی صورت گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، داوود محمدی عصر امروز در همایش یاران وقف که در سالن اجتماعات شهدای مجتمع شهید آقایی فرماندهی انتظامی استان قزوین برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه ربیع‌الاول اظهار کرد: در آموزه‌های دینی توجه به وقف از جایگاهی مهم برخوردار است و از آن به‌عنوان عبادتی بزرگ یاد می‌شود.

وی بیان کرد: ترویج وقف مقوله‌ای مهم‌تر از احیای موقوفات است چرا که با افزایش دامنه و گستردگی این مهم می‌توان گام بلندتری در راستای احیای موقوفات برداشت البته چنین اقدامی نیازمند نقشه راهی جامع، تجهیز به اطلاعات علمی روز و آگاهی از نیازهای روز جامعه دارد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: حوزه وقف دارای دامنه‌ای گسترده است که حد و مرز خاصی ندارد، همه ابعاد جامعه را پوشش می‌دهد و می‌طلبد با تبیین درست این مهم برای مردم به وقفی متناسب با نیاز روز جامعه کمک کرد.

این مسئول، حوزه بهداشت، آموزش و ازدواج جوانان را از جمله مواردی دانست که نیاز به مشارکت جدی واقفان دارد و گفت: علاوه بر این موارد باید نگاه به موقوفات تغییر یابد و با دیدی درآمدزا به چنین محل‌هایی نگریست.

محمدی افزود: نگاه درآمدی به موقوفات می‌تواند به تولید و اشتغال‌زایی کمک کند، در اقتصاد مقاومتی نقش‌آفرینی کند و همچون موتوری مولد برای توسعه جامعه اسلامی باشد.

وی در خاتمه سخنان خود مطرح کرد: با توجه به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال تنظیم و تدوین برنامه ششم توسعه هستند، نیاز است تا فعالان در این عرصه با ارائه نقطه نظراتی کارشناسانه به پر رنگ کردن نقش سنت حسنه وقف و موقوفات در این برنامه کمک کنند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین کارشناسان در این زمینه می‌توانند با طرح پیشنهادات و انتقادات خود به اصلاح و رفع خلأهای موجود در قانون بودجه سال آینده که ماه آینده به صحن مجلس می‌آید، کمک کنند.

گفتنی است در این همایش از واقفان نمونه استان قزوین، هیئت امنای بقاع متبرکه و خادمان این اماکن تقدیر شد.


5484237
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۲۹ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است