استانی 00:25 - 22 بهمن 1394
موافقت نامه همکاری آب و هواشناسی در دریای خزر با امضای نمایندگان کشورهای آذربایجان، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و ایران از 11 بهمن امسال اجرایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛  مدیر کل هواشناسی مازندران گفت: مقامات هواشناسی پنج کشور ساحلی دریای خزر این موافقت نامه را مهر پارسال در آستاراخان روسیه امضا کردند و پس از موافقت مجالس این کشورها، اکنون اجرایی شد.

داداشی، هدف اصلی این موافقتنامه را ایجاد و توسعه سامانه یکپارچه منطقه ‌ای برای دستیابی به اطلاعات دریای خزر و تبادل آن برای تأمین ایمنی حیات و توسعه پایدار فعالیت‌های اقتصادی در دریا اعلام کرد.

وی افزود: بر اساس این موافقت نامه، توسعه شبکه‌ های دیدبانی ملی در ایستگاه‌ها و پایگاه‌های مستقر در سواحل دریای خزر باید فراهم شود.

مدیر کل هواشناسی مازندران، ایجاد الزامات یکپارچه برای سامانه‌ های ملی جمع آوری، ذخیره‌ سازی و پخش اطلاعات دریای خزر، تهیه اطلاعات مرجع، طراحی و گردآوری پایگاه داده های دیدبانی را از دیگر مفاد موافقت نامه همکاری آب و هواشناسی دریای خزر اعلام کرد.

دریای خزر بزرگترین دریاچه جهان با حوزه آبریزی به وسعت 3 میلیون و 770 هزار کیلومتر مربع دارای هفت هزار کیلومتر نوار ساحلی و هزار و 200 کیلومتر طول، یک منبع آبی منحصر به فرد است که در برنامه های توسعه ای کشورهای روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان نقش مهمی ایفا می کند.

انتهای پیام/س


7672935
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است