استانی 13:33 - 14 فروردین 1399
معاون نظارت صمت بوشهر خبر داد
ایسنا/بوشهر در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بر اصناف تا کنون ۱۲۰۰۰ واحد صنفی در استان بازرسی شده است.

۱۲۰۰۰ بازرسی و اخطار به ۴۴۰ واحد صنفی/پلمب ۱۹۸ واحد به علت مسائل بهداشتی

معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: از ۱ اسفندماه ۹۸ و همزمان با شروع طرح تشدید نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی تا کنون بیش از ۱۲۰۰۰ بازرسی از صنوف سراسر استان بوشهر انجام گرفته است.

رضا جمالی افزود: در پی استمرار گشت های بازرسی از واحد های صنفی در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و به منظور نظارت بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی در جهت جلوگیری از گسترش ویروس کرونا؛ از ابتدای اسفندماه ۹۸ تا کنون تعداد ۱۹۸ واحد به علت عدم رعایت مسائل بهداشتی پلمب و تعداد ۴۴۰ واحد صنفی دیگر نیز اخطاریه پلمپ جهت اجرای پروتکل های بهداشتی دریافت نمودند.

جمالی با اشاره به حضور مستمر تیم های بازرسی این سازمان و ادارات تابعه در سطح بازار در دو شیفت صبح و بعدازظهر عنوان کرد: روزانه با حضور ۵۰ نفر بازرس بر فعالیت  واحدهای صنفی نظیر مراکز عرضه میوه و تره بار،.سوپرمارکت، قصابی و مرغ فروشی ها، فروشگاه کالاهای پزشکی و داروخانه ها در سطح استان با همراهی مامورین سایر دستگاه های اجرایی منجمله مراکز بهداشت نظارت به عمل آمده و به صورت دقیق  نحوه رعایت نکات بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و دیگر تخلفات صنفی شامل  عدم نصب تابلو قیمت، گرانفروشی، کم فروشی و غیره مورد رصد و پایش قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: در بازه زمانی یاد شده تعداد ۷۰۰ مورد گزارش و شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی دریافت و رسیدگی شده که منجر به تشکیل ۲۰۰ فقره پرونده گردیده است.

وی ادامه داد: در بازه زمانی ذکر شده تعداد ۳۰۱ مورد گشت مشترک با سایر دستگاه های مرتبط صورت گرفته و منجر به تشکیل ۲۰۱ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از یک میلیارد و ۸۷ میلیون ریال گردئیده است.

وی خاطر نشان کرد: از مجموع ۱۳۰۰۰ مورد بازرسی انجام شده تعداد ۲۶۵ فقره پرونده به ارزش تقریبی بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال شده است.

انتهای پیام 


10466250
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است