استانی 14:58 - 30 شهریور 1396
معاون تبلیغات آستان قدس خبر داد؛
مشهد- معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت:طبق برنامه ریزی انجام شده روزانه ۱۵ سخنرانی مذهبی ویژه ماه محرم در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

برگزاری روزانه ۱۵ جلسه سخنرانی ویژه محرم در حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام  سید جلال حسینی اظهار کرد: دهه اول محرم سال جاری با هفته دفاع مقدس مصادف شده و به همین دلیل ویژه برنامه‌های متعدد فرهنگی و تبلیغی از سوی حرم مطهر رضوی برای زائران و مجاوران حرم رضوی تدارک دیده شده است.

وی از برگزاری روزانه بیش از ۱۵ جلسه سخنرانی و بیان معارف حسینی با حضور سخنرانان برجسته کشوری در رواق‌های امام خمینی(ره), دارالحجه، دارالاجابه و شبستان نهاوندی، میلانی و شبستان معارف حسینی خبر داد و افزود: آیت‌الله سید احمد خاتمی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، حجج اسلام والمسلمین کاردان، سرلک، واعظ موسوی و پژمانفر از جمله سخنرانان حرم رضوی در دهه اول محرم هستند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: سخنرانان و کارشناسان دینی، امسال شاخص‌های سبک زندگی عاشورایی و حسینی را در حرم مطهر رضوی تبیین و بررسی می‌کنند و مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ذکر سجایا و مناقب حضرت حسین بن علی(ع) و یاران باوفایشان خواهند پرداخت.

وی  ادامه داد: ویژه برنامه‌های ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در دهه اول محرم همه روز بعد از نماز صبح و قبل و بعد از نماز ظهر و مغرب، در اماکن متبرکه رضوی برگزار می‌شود.

حسینی درباره برنامه‏‌های روضه‏‌خوانی و سینه‏‌زنی حرم مطهر رضوی گفت: همچنین مراسم مرثیه سرایی و عزاداری با حضور مداحان و ذاکران برجسته اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در قالب ویژه برنامه «در رثای ثارالله» هر روز بعد از نماز صبح، قبل و بعد از نماز ظهر و مغرب در صحن جامع رضوی، رواق بزرگ امام خمینی(ره)، ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد، شبستان معارف حسینی و رواق دارالحجه حرم مطهر رضوی برپا می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در ایام دهه اول محرم امسال، هر روز بعد از نمازهای یومیه، زیارت عاشورا به همراه مرثیه سرایی و عزاداری در رواق های امام خمینی(ره)، دارالحجه و مسجد گوهرشاد توسط مداحان نام آشنای کشوری در قالب ویژه برنامه «نجواهای عاشورایی» قرائت می‌شود.

مراسم شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر برگزار می شود

حسینی بیان کرد: «محفل شیرخوارگان حسینی» ۳۱ شهریورماه برابر با اول محرم به صورت همزمان در حرم مطهر رضوی و سراسر ایران و جهان ازساعت ۸ تا ۱۰:۳۰ در صحن جامع رضوی برگزار می‏ شود.

وی درباره برگزاری «احلی من العسل» گفت: دانش آموزان عزادار حسینی نیز چهارشنبه ۵ مهرماه مصادف با روز ششم محرم در ویژه برنامه «احلی من العسل» در صحن جامع رضوی از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱ اجتماع باشکوهی را تشکیل خواهند داد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: در طی این دهه جلسات سخنرانی و روضه نیز ویژه خواهران، قبل و بعد از نماز نماز ظهر و عصر و قبل از نماز مغرب و عشاء در رواق‌های دارالحکمه، درالحجه، حضرت زهرا(س) و رواق حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: امسال در شب تاسوعای حسینی، ویژه برنامه عزاداری بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) با قرائت زیارت امین الله و عاشورا آغاز و در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی و آیت الله خاتمی؛ امام جمعه موقت تهران به ایراد سخن خواهند پرداخت و مرثیه سرایی و ذکر مناقب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) انجام خواهد شد.

حسینی درباره برنامه روز تاسوعا اظهار کرد: مرثیه سرایی و سینه‌زنی، قرائت زیارت حضرت ابوالفضل(ع) در روز تاسوعای حسینی و قرائت زیارت عاشورا و زیارت امین و سخنرانی آیت الله علم الهدی و حجج الاسلام و المسلمین کاردان، واعظ موسوی و سرلک از دیگر برنامه‌هایی است که در روز تاسوعای حسینی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی از ساعت ۴:۳۰ صبح تا ۱۳ برگزار می‌شود.

برگزاری آیین خطبه خوانی در شب عاشورا

وی ادامه  داد: برگزاری ویژه‌ برنامه «آیین خطبه خوانی شب عاشورای حسینی» در صحن انقلاب اسلامی، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با نوحه خوانی و شمع گردانی و قرائت خطبه از برنامه‌های شب عاشوراست.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همچنین ویژه برنامه عزاداری شب عاشورای حسینی بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی، مرثیه سرایی و عزاداری ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در رواق امام خمینی(ره) برپا خواهد شد.

وی افزود: مرثیه سرایی و سینه زنی، قرائت زیارت عاشورا به صورت کامل با صد لعن و صد سلام، برگزاری «آیین مقتل خوانی» و انجام سخنرانی توسط آیات عظام از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده آستان قدس رضوی در روز عاشورا است که از ساعت ۴:۳۰ صبح تا ۱۵ در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شوند.

حسینی ادامه داد: در روز عاشورا و تاسوعای حسینی با حضور عموم هیئت‏های مذهبی، اجتماع عزادارن حسینی در حرم رضوی برگزار و همچنین شکوه نماز جماعت ظهر عاشورا و تاسوعا به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: یک شنبه نهم مهرماه نیز ویژه‌ برنامه‌های عزاداری و سوگواری شام غریبان حسینی و حرکت کاروان خدام به سمت حرم مطهر رضوی از محل سازمان مرکزی آستان قدس رضوی، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.


9429124
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است