استانی 21:31 - 05 آذر 1393
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تنها 29 درصد از بودجه حوزه فرهنگ و هنر کشور سهم وزارت فرهنگ و ارشاد است، گفت: باید حداقل 50 درصد از این بودجه به وزارت فرهنگ و ارشاد اختصاص یابد.

حداقل 50 درصد بودجه حوزه فرهنگ و هنر باید به وزارتخانه اختصاص یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌اصغر کاراندیش در دیدار امشب خود با اصحاب فرهنگ و هنر خراسان جنوبی اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد با توجه به گستردگی کار در این حوزه، یکی از بزرگترین وزارتخانه‌های دولت از نظر حجم کار است.

وی با اشاره به وجود شش معاونت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: همچنین سازمان‌های حج و زیارت، اوقاف و امور خیریه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خبرگزاری جمهوری اسلامی، پژوهشگاه فرهنگ و هنر، دانشگاه علمی و کاربردی، دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور، بنیاد بازی‌های رایانه‌ای و انجمن مفاخر ملی زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد فعالیت می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 19 هزار باب کانون فرهنگی و هنری زیر نظر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور نیز وابسته به وزارت ارشاد فعالیت می‌کنند.

کاراندیش با اشاره به اینکه چهاردهمین سفر استانی خود را برای بازدید از پروژه‌ها، دیدار با مسئولان استانی و اصحاب فرهنگ و هنر و همکاران ادارات کل فرهنگ و ارشاد و مدیران به خراسان جنوبی انجام داده‌ است، تصریح کرد: از تمامی انجمن‌هایی که در حوزه فرهنگ و هنر فعال هستند، حمایت مالی می‌شود.

20 درصد از اعتبارات فرهنگ و ارشاد به استان‌ها اختصاص می‌یابد

وی یادآور شد: به هر یک از انجمن‌های استانی 10 میلیون تومان کمک می‌کنیم و بر اساس گزارش‌های رسیده، اگر کار شاخص و ارزشمند هنری انجام شده باشد، حمایت‌های مالی ادامه می‌یابد که امیدواریم این رقم در سال‌های آینده افزایش یابد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در جهت آموزش، شناسایی نخبگان فرهنگی و هنری و استعدادیابی و شکوفایی استعدادها حمایت‌های مادی و معنوی انجام می‌شود، گفت: اگر هنرمندی از اصحاب فرهنگ و هنر دچار مشکلی باشد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از او حمایت ویژه‌ خواهد داشت.

کاراندیش از اختصاص 20 درصد از اعتبارات فرهنگ و ارشاد اسلامی به مراکز استان‌ها خبر داد و تصریح کرد: بر اساس بررسی‌ و ارزیابی‌های انجام شده چند ماهه اخیر از شهرستان‌ها و استان‌ها و با توجه به شناخت و آشنایی با برخی استان‌ها، به یک جمع‌بندی رسیدیم که با وجود بودجه کم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اما عمده همین بودجه در تهران هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه 3 هزار میلیارد تومان در بودجه عمومی کشور به حوزه فرهنگ و هنر اختصاص می‌یابد، گفت: تنها 29 درصد از این رقم سهم وزارت فرهنگ و ارشاد و سازمان‌های تابعه آن است و 71 درصد دیگر این اعتبار به سازمان‌ها و نهادهای دیگر پرداخت می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این موضوع مشکلاتی در خدمات رسانی به جامعه فرهنگ و هنر ایجاد کرده است، ادامه داد: باید حداقل 50 درصد بودجه حوزه فرهنگ و هنر کشور به وزارت فرهنگ و ارشاد اختصاص یابد.

کاراندیش اظهار امیدواری کرد که با عنایت و توجه مجلس سال آینده رقم بیشتری به حوزه فرهنگ و هنر استان‌های کشور تخصیص پیدا کند.

بودجه کم وزارت ارشاد مدیریت بهینه نمی‌شود

وی با انتقاد از اینکه بودجه کم وزارت فرهنگ و ارشاد مدیریت بهینه نمی‌شود، گفت: برپایی نمایشگاه کتاب و دیگر جشنواره‌ها بسیار خوب است اما اعتباراتی که از سوی مرکز به استان‌ها اختصاص می‌یابد باید به برنامه‌های فرهنگی اختصاص پیدا کند تا از وظایف اصلی باز نمانیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری فیلم فجر را اقدامی خوب دانست و افزود: اختصاص اعتبارات حوزه سینما و تئاتر برای اکران فیلم‌ها دراین جشنواره موجب می‌شود تا استان‌ها در حوزه سینما و تئاتر رشد نکنند.

کاراندیش در پایان گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد ضمن استقبال از برگزاری جشنواره‌ها و برپایی نمایشگاه‌ها در تلاش است تا برپایی و واگذاری این نمایشگاه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند و به وظیفه اصلی خود که آموزش است، بپردازد.

اوت‌های پیام/69014/ج/غ40


5280029
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است