اقتصادی 13:22 - 19 مرداد 1399

اشتغال ۷ هزار و ۶۰۰ نفر در واحدهای صنعتی احیا شده

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، اصغر مصاحب اظهار داشت: در هفته صنایع کوچک یک روز به‌عنوان صنایع کوچک، کارآفرینی و اشتغال نامگذاری شده که نشان از اهمیت موضوع اشتغال در این بخش است.

وی اضافه کرد: برخی به دلیل همپوشانی کارآفرینی و اشتغال، آن‌ها را یک موضوع در نظر می‌گیرند، درحالی که مقوله جدایی هستند و در صنایع کوچک پکیج کارآفرینی داریم و در این مجموعه فعالیت‌های متفاوتی انجام می‌شود.

عضو هیأت مدیره و معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: سال گذشته چهار هزار و ۶۲ دوره آموزشی برای ۹۲ هزار نفر از شاغلان واحدهای صنعتی برگزار شد، همچنین ۳۰۲ تور صنعتی برای بازدید ۶ هزار و ۴۰۰ نفر برگزار شد تا از این طریق واحدهای صنعتی با واحدهای موفق آشنا شوند و انتقال تجارب واحدهای مختلف فعال در یک رسته فراهم شود.

مصاحب یادآور شد: از سال ۹۱ تا پایان سال گذشته ۸ هزار و ۶۳۶ واحد صنعتی غیرفعال، مجدداً راه‌اندازی و برای ۱۲۳ هزار و ۵۱۴ نفر شغل ایجاد شد.

وی اضافه کرد: در سال ۱۳۹۸ تجارب موفق کارآفرینی در سطح کشور احصاء شد و ۲۵ تجربه موفق کارآفرینی در رشته‌های مختلف مستندسازی شد و در اختیار دیگران قرار گرفت.

عضو هیأت مدیره و معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در خصوص برنامه‌های این سازمان برای ایجاد اشتغال، بیان کرد: یکی از اقدامات این سازمان، بازفعال سازی و راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی غیرفعال است. بر این اساس مشاوران کلینیک‌های کسب و کار به واحدهای صنعتی مشاوره می‌دهند.

مصاحب افزود: در این کلینیک‌ها سه مقوله مشاوره، طرح‌های عارضه‌یابی و پروژه بهبود دنبال می‌شود و ماحصل آن افزایش ظرفیت و ارتقا فنآوری است که منجر به اشتغال می‌شود و در هر سه مرحله از واحدهای تولیدی حمایت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: بر اساس اقدامات انجام شده، از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان هشتم مرداد جاری، ۴۳۲ واحد مجدداً احیا شد که تعداد هفت هزار و ۶۰۰ نفر اشتغال را دربر می‌گیرد که در استان‌های تهران، قم و اصفهان بیشترین واحدهای اقتصادی احیا شده‌اند.

عضو هیأت مدیره و معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: برنامه ما برای امسال این است که ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ واحد احیا شود، که با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا، احیا ۴۳۲ واحد در چهار ماه نخست عملکرد قابل قبولی بوده است.


10658698
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: محل هزینه‌کرد درآمدهای مالیاتی از ارکان دولت به صورت دقیق از طریق بخش مردمی‌سازی مشخص می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با توجه به شرایط آب‌وهوایی و آبگرفتگی فرودگاه‌ها امکان پرواز به کشور‌های حاشیه خلیج فارس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: با توجه به افزایش و تشدید بارش‌ها در سه استان جنوبی کشور احتمال وقوع سیل وجود دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزارتن مرغ در راستای ایجاد تعادل و جلوگیری از زیان مرغداران باید از سطح بازار جمع آوری شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» قیمت جدید پژو پارس ۴۴۵ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز گفت: از ابتدا تا ۲۸ فروردین، ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار ارز برای کالاهای اساسی تامین شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی گفت: تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی تهدید کننده امنیت غذایی بوده و ممنوع است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل تجهیزات و ماشین آلات سازمان راهداری گفت: ۳۲ محور شریانی و غیرشریانی به دلیل بارش‌های اخیر مسدود شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: علاوه بر تشدید نظارت بر موج شکن‌ها تمامی سواحل و بنادر کشور ساماندهی شده و به پیشرفت ۹۴ درصد رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت صفر بامداد شنبه در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است