فرهنگی‌هنری 23:48 - 09 تیر 1394
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه "1761 نشریه در طول دولت یازدهم مجوز گرفته‌اند"، گفت: براساس قانون به طور میانگین در دولت یازدهم ظرف شش ماه به نشریات مجوز داده می‌شود در حالی که در گذشته این زمان گاهی 8 تا 10 سال طول می‌کشید.

جنتی: در دولت یازدهم 1761 نشریه مجوز گرفته‌اند

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، "علی جنتی" در مراسم ضیافت افطار رییس‌جمهور با اصحاب رسانه با بیان اینکه "دولت یازدهم تلاش کرده است تا فرایند صدور مجوز برای نشریات به حداقل ممکن برسد"، اظهار کرد: در کشور 46 خبرگزاری داریم و در این دوره 6 خبرگزاری مجوز گرفته‌اند و در حال حاضر مجوز دیگری برای شروع به کار خبرگزاری در دستور کار نداریم. البته 862 پایگاه خبری داشته‌ایم و 746 پایگاه خبری در این دوره مجوز گرفته اند و آمادگی داریم در این دوره برای صدها پایگاه خبری دیگر نیز مجوز صادر کنیم.

وی با بیان اینکه "در برخورد با همه رسانه‌ها تلاش کردیم به تنوع و تکثر اهمیت ویژه ای بدهیم و با همه برخورد برابر و یکسانی داشته باشیم"، تصریح کرد: در چارچوب قانون حمایت از مطبوعات، با تخلفات برخورد خواهد شد و برخوردها کاملا به صورت برابر با نشریات مخالف یا موافق اتفاق می‌افتد و تلاش شده است همه فعالیت‌ها در این حوزه به صورت الکترونیک باشد به طوری که امروزه همه کارها در سامانه الکترونیک انجام می‌شود.

جنتی با اشاره به اینکه "پرداخت یارانه به نشریات نیز ضابطه‌مند شده است"، توضیح داد: رسالت مطبوعات از نظر محتوایی مورد توجه است و یارانه رسانه‌ها براساس ضوابط با شفافیت کامل روی سایت وزارت فرهنگ و ارشاد منتشر می‌شود و هر نشریه به راحتی می‌داند که چه مقدار یارانه خواهد گرفت و براساس کدام ضابطه یارانه به هر نشریه تعلق گرفته است.

وزیر ارشاد با بیان اینکه "در زمینه بازنگری قوانین و آیین‌نامه ها و همکاری اصحاب رسانه‌ اقداماتی انجام داده‌ایم"، افزود: لایحه قانون جامع رسانه‌ و لایحه سازمان نظام صنفی رسانه با همکاری اصحاب رسانه در حال تدوین است و قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات که مدت‌ها معوق شده بود عملیاتی می‌شود تا امکان خوبی برای اصحاب رسانه فراهم کند و اطلاعات به راحتی در دسترس باشد.

وی با بیان اینکه "در دوره دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به نهادها و انجمن‌های صنفی شده است"، گفت: تمام تلاش‌مان این است که در کلیه فعالیت‌ها از نظرات،‌ دیدگاه‌ها و پیشنهادات صاحب‌نظران بهره‌مند شویم و در این راستا بانک جامع برای روزنامه‌نگاران داخلی و رسانه‌های خارجی که داخل کشور فعالیت می‌کنند ایجاد کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایسنا مراسم ضیافت افطار رییس‌جمهور با اصحاب رسانه با حضور تعداد زیادی از مدیران، خبرنگاران و عکاسان رسانه‌ها، مطبوعات و نشریات در سالن اجلاس سران برگزار شد.

در این مراسم علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا نهاوندیان، رییس دفتر رییس جمهور، رحمانی فضلی، وزیر کشور و حسینعلی امیری، قائم‌مقام وزیر کشور نیز حضور داشتند.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین دعایی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات و یونس شکرخواه استاد ارتباطات و عضو هیات علمی دانشگاه تهران به نمایندگی از اصحاب رسانه به بیان دغدغه‌های رسانه‌ای در حضور رییس جمهور پرداختند.

انتهای پیام


6670356
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه «بازار هنری ایران» از امسال برگزار می‌شود، گفت: دولت در حوزه فرهنگ و هنر خود را حامی بخش خصوصی و مردمی می‌داند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش لیستی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی ۲۰۲۳ گردآوری شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی به منتظران امام زمان (عج) فرموده‌اند که در انتظار فرج باشید و از رحمت خداوند متعال نا‌امید نشوید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است