ورزشی 10:10 - 06 خرداد 1397
یک متخصص علم تمرین با بیان این که اعزام ورزشکاران به تورنمنت‌های مهم نباید تصادفی باشد، معتقد است: برای حضور موفق در یک رویداد حساس و مهم داشتن برنامه جامع و زمانبدی تمرینات ۵ تا ۶ هفته قبل از اعزام، مهم‌ترین عامل موفقیت از نظر متخصصان علم تمرین است.

فرامرزی: اعزام ورزشکاران به تورنمنت‌های مهم نباید تصادفی باشد

دکتر محمد فرامرزی در گفت وگو با ایسنا، افزود: برای حضور در یک تورنمنت حساس و مهم، تهیه برنامه جامع و زمانبدی تمرینات از زمان شروع تا هنگام اعزام به مسابقات مهم‌ترین عامل موفقیت از نظر متخصصان علم تمرین است.

وی گفت: دوره آماده‌سازی قبل از مسابقات با توجه به نوع رشته ورزشی و توجه به قابلیت‌های جسمانی و بدنی ورزشکار مهم‌ترین عاملی است که باید مدنظر قرار بگیرد. همچنین ۵ تا ۶ هفته قبل از اعزام، باید شدت و حجم تمرینات مورد بررسی قرار بگیرد تا ورزشکار از نظر فیزیولوژی، خستگی سیستم عصبی و روانی شرایط خوبی برای اعزام به مسابقات را داشته باشد.

این متخصص علم تمرین خاطرنشان کرد: در زمان بازیهای آسیایی دوحه قطر در کمیته ملی المپیک، کمیته‌ای تحت عنوان کمیته‌ آماده‌سازی تیم‌های اعزامی به بازیهای آسیایی وجود داشت. در این کمیته تیم‌ها برنامه‌های آماده‌سازی خود را ۱۰ تا ۱۵ ماه قبل از شرکت در بازیهای آسیایی به این کمیته ارائه می‌دادند و توسط متخصصان حاضر در کمیته مورد بررسی قرار می‌گرفت. در این کمیته میزان آمادگی جسمانی و عملکرد ورزشکاران اعزامی از ابعاد مختلف علم تمرین، بدنسازی، شیوه تمرین، مسائل تکنیکی،تاکتیکی و ... مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گرفت تا ورزشکار در بهترین شرایط ممکن راهی بازیهای آسیایی شود. در حال حاضر اطلاع ندارم که چنین کمیته‌ای هست یا خیر؟

فرامرزی در پایان تصریح کرد: شرکت در یک رویداد مهم نباید به صورت تصادفی باشد، مثلا اگر ورزشکاری در لیست اعزام به تورنمنتی قرار می‌گیرد باید شرایط فیزلوژیکی و عملکردی او از نظر شدت و حجم تمرینات و از تکنیک و تاکتیک به صورت علمی چندین بار توسط متخصصان مورد سنجش قرار بگیرد تا مشخص شود آماده شرکت در مسابقات است یا خیر؟ متاسفانه هنوز این روند در انتخاب بازیکنان و آماده‌سازی آنها صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام


9791758
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس ۲۴ ساعت فرصت دارند تا برای صدور مجوز حرفه‌ای اقدام کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» آندرتیکر کشتی کچ‌کار معروف برای تبلیغ یک برند در تلویزیون به ایران می‌آید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارلوس آلکاراس اسپانیایی با شکست ناباورانه برابر گریگور دیمیتروف از دور رقابت‌های تنیس مسترز میامی حذف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دارنده مدال طلای شنای قهرمانی آسیا گفت: من به همراه مهرشاد افقری و هومر عباسی شانس کسب ورودی المپیک هستیم. هر کسی می‌تواند با رسیدن به رکورد تعیین شده، ورودی المپیک را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری ایران در واکنش به ناامیدی برخی دوستان از طلایی شدن وزنه‌برداری ایران در المپیک پاریس گفت: مسئولان خیلی قاطعانه حرف زدند ولی امیدوارم اشتباه کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم شهرداری گرگان در بازی نخست از مرحله نیمه نهایی سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا موفق به برتری مقابل پلیس عراق شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس فوتبال گفت: روند جوانگرایی و جوان‌تر کردن تیم ملی را باید ادامه بدهیم و این موضوع نباید بر حسب اجبار باشد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است