استانی 17:44 - 10 مهر 1401

سریال و فیلم سینمایی «رئیسعلی دلواری» و «شهید مهدوی» ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری بعد از ظهر یکشنبه در نشست ستاد برگزاری یادواره شهدای خلیج فارس اظهار داشت: استان بوشهر دارای سابقه درخشان و بزرگی در عرصه مقاومت و ایثار است.

وی با اشاره به اینکه شهدا سختی‌ها و مشقت‌های گوناگونی تحمل کردند ادامه داد: آموزه‌های شهدا به جامعه ضروری است و باید با معماری و مهندسی شخصیت شهدا قبل از شهادت، آن را به جامعه عرضه شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه شهید رئیس علی دلواری در مقابل با انگلیس متجاوز به شهادت رسید بیان کرد: در راستای معرفی شهدای استان بوشهر فیلم سینمایی شهید رئیس علی دلواری با مشارکت هنرمندان بزرگ ایران ساخته می‌شود.

وی از ساخت فیلم و سریال شهید نادر مهدوی خبر داد و افزود: شهید نادر مهدوی و همرزمانش در مقابله با آمریکا، ابرقدرت دریایی و جهانخوار حماسه ماندگار و جاوید آفرید و ابهت استکبار جهانی را در هم شکست.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به برگزاری یادواره شهدای خلیج فارس و گرامی داشت شهید نادر مهدوی در ۱۶ مهرماه خاطرنشان کرد: این یادواره نباید تنها محدود به برگزاری مراسم سخنرانی شود.

وی تصریح کرد: در این یادواره برپایی موزه شهدا، تبیین ویژگی‌های شهدا، برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی باید در دستور کار قرار گرفته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان و بسیج در برگزاری این آئین را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: باید آموزه‌های شهدا به نسل جوان و نوجوان منتقل شود.


11700879
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است