استانی 07:16 - 01 آبان 1397
یک جامعه شناس:
یک جامعه‌شناس گفت: بشر به دنبال تجربه سبک‌های زندگی جدید است.

تغییرات ناشی از سبک زندگی جدید ساختار سنتی را به چالش کشیده است

‌نورالدین اله‌دادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌، اظهار کرد: سبک زندگی مجموعه نسبتاً هماهنگی از رفتارها و فعالیت‌های افراد در جریان زندگی روزمره است.



وی ادامه داد: شیوه‌های عملکردی که افراد برمی‌گزینند تا روایت خاصی از زندگی و هویت‌شان را برای دیگران بیان کنند، سبک زندگی را شکل می‌دهد.



اله‌دادی افزود: تحولات تکنولوژیکی و گسترش استفاده از فناوری‌های ارتبطی نظیر اینترنت، ماهواره، تعاملات یا دنیای مدرن باعث شده، افراد جامعه به دنبال ارزش‌ها و الگوهای جدید برای زندگی‌شان و به بیانی دیگر به دنبال تجربه سبک‌های زندگی جدید باشند.



این عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور لرستان یادآور شد: مردم ایران به دلیل برخورداری از دستاوردهای تکونولوژیک دنیای مدرن و به سبب برخورداری از تسهیلات ارتباطی دوره گذر از زندگی سنتی به سمت زندگی نوین را تجربه می‌کنند.



وی خاطرنشان کرد: لرستان نیز تحت تأثیر تغییرات ناشی از سبک زندگی قرار گرفته است. تغییرات ناشی از سبک زندگی جدید ساختار سنتی حاکم بر آن را به چالش کشیده است و پیامدهایی را از خود بر جای گذاشته است.



اله‌دادی گفت: سبک زندگی نوین در کشور ما به واسطه تأثیر کانال‌های ماهواره‌ای، سایت، وبلاگ‌های اینترنتی، شبکه اجتماعی و به طور کلی فضای رسانه‌ای، ظرفیت‌های انتخابی ایجاد کرده است که ساختار سنتی هویت‌ساز قومی را در کانون توجه و قدرت تاثیرگذاری خودش قرار داده و به مبارزه و چالش فراخوانده است.



انتهای پیام


9951406
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است