ورزشی 01:28 - 01 مرداد 1398
لیگ برتر در سال‌های اخیر در شرایطی برگزار شده که در برهه‌های مختلف ابهاماتی درباره قوانین و نحوه برگزاری مسابقات به وجود آمده که بخش اعظمی از این مشکل به خاطر در دسترس نبودن آیین‌نامه برگزاری مسابقات سازمان لیگ است.

مقررات مخفی سازمان لیگ فوتبال/ چرا شفاف‌سازی نمی‌شود؟

به گزارش ایسنا، آیین‌نامه‌ مسابقات و اساسنامه مخفی سازمان لیگ در سال‌های اخیر باعث ایجاد مشکلات و ابهامات زیادی شده است. در برهه‌ای از لیگ هجدهم، سعید فتاحی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ از در دسترس قرار گرفتن آیین‌نامه مسابقات سازمان لیگ خبر داد که پس از چند هفته این اتفاق رخ داد اما نکته عجیب ماجرا جایی بود که هیچ فایلی برای دانلود وجود نداشت و تنها یک گزینه صوری روی سایت سازمان لیگ قرار گرفته بود.

آخرین ابهامی هم که در دسترس نبودن آیین‌نامه مسابقات سازمان لیگ به وجود آورد، ماجرای سوپرجام بود که در نهایت پس از اظهارات مختلف مسئولان سازمان لیگ مشخص شد که آیین‌نامه مسابقات در مورد برگزاری سوپرجام در صورت قهرمانی یک تیم در جام‌حذفی و لیگ برتر سکوت کرده است؛ ماجرایی که باعث شد که در جلسه هیات رئیسه سازمان لیگ درباره سرنوشت سوپرجام تصمیم‌گیری کنند.

همچنین هیچ اساسنامه‌ای از سازمان لیگ در دسترس نیست، در نتیجه رسانه‌ها در موضوعاتی که دچار ابهام می‌شوند، منبع کتبی برای پیگیری ندارند. برای مثال، در حال حاضر هوشنگ نصیرزاده به عنوان نماینده باشگاه‌ها در هیات رئیسه سازمان لیگ حضور دارد اما حضور او در شرایطی است که نصیرزاده مدیرعامل هیچ باشگاهی نیست و نمی‌تواند نماینده باشگاه‌ها باشد. البته براساس پیگیری‌های خبرنگار ایسنا، حضور او تا اتمام دوره و برگزاری جلسه مجمع سازمان لیگ – که ۱۵ نفر عضو آن هستند – بلامانع است اما موضوع مورد بحث گزارش این است که چرا نباید اساسنامه سازمان لیگ در دسترس باشد تا باعث ایجاد شبهه نشود؟

نکته جالب ماجرا آن است که در داخل سازمان لیگ هم معترضانی به عدم در دسترس بودن آیین‌نامه مسابقات و اساسنامه سازمان لیگ حضور دارند اما مشخص نیست که چرا با وجود این اعتراض‌ها، مدیران ارشد این سازمان اقدام به انتشار آن‌ها نمی‌کنند تا آیین‌نامه نقل‌وانتقالات، انضباطی و مسابقات رده‌های سنی تنها مواردی نباشند که در دسترس هستند.

انتهای پیام


10185961
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: در صورت تکرار اتفاقات مشابه بازی قبل مقابل تراکتور، تیم را از زمین بیرون می‌کشیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال پرسپولیس، تمرین پنج‌شنبه را در ورزشگاه شهید کاظمی با حضور هواداران برگزار کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در پایان رقابت‌های بوکس جاده ابریشم باکو، ملی پوشان ایران به دو مدال نقره و دو برنز دست یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است