استانی 14:48 - 01 مهر 1399
یک مسئول خبرداد
ایسنا/اردبیل معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل گفت: اخیرا با اعمال مقررات جدید از سوی طرف آذری اجازه خروج کامیون‌های ایرانی به خاطر افزایش هزینه‌ها داده نمی‌شود.

عدم اجازه خروج کامیون‌های ایرانی توسط طرف آذری





ارژنگ عزیزی یکم مهر در پنجمین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان اردبیل اظهار کرد: فقدان X-ray کامیونی، نبود آزمایشگاه استاندارد به ویژه در حوزه صادرات محصولات نفتی، عدم اجازه خروج کامیون‌های ایرانی توسط طرف آذری و افزایش هزینه‌ها به واسطه ترانشیپ و تفرق دستگاه‌های اجرایی دخیل در حوزه تجارت خارجی مهمترین موانع در مسیر توسعه تجاری و اقتصادی بیله‌سوار است که باید هر چه سریعتر این مشکلات مرتفع شود.

وی فرصت و ظرفیت موجود در دروازه ورود به کشورهای منطقه CIS را مغتنم شمرده و خواهان توجه بیشتر مسئولین کشوری به مرز بیله‌سوار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل فعالیت شبانه‌روزی گمرک بیله‌سوار و عدم تعطیلی ورود و خروج تجاری در ایام کرونایی را از مزیت‌های این نقطه مرزی برشمرد و گفت: همچنان تجار ما سعی بر تقویت صادرات دارند تا بخشی از مشکلات ارزی کشور را با این فعالیت‌ها مرتفع کنند.

عزیزی به پیگیری‌های انجام شده از سوی استاندار اردبیل اشاره کرد و افزود: قیمت پایه سیب زمینی برای صادرات از 200 دلار به 100 دلار کاهش یافته که این به ترغیب و تشویق بیشتر برای صادرات سیب زمینی از گمرکات استان کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: در راستای رفع مشکلات صادرکنندگان درخواست کاهش قیمت پایه صادراتی چهار محصول نیز از کمیسیون مربوطه درخواست شده است.

به گزارش ایسنا، در این جلسه که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز بیان کرد: بهترین راهکار برای رونق تولید و ایجاد اشتغال و تحرک بخشی به فعالیت واحدهای تولیدی موجود، توجه به صادرات است که در راستای توسعه واحدهای صادرات محور، استان نسبت به سال‌های گذشته شرایط بسیار بهتری را تجربه می‌کند.

رامین صادقی با تاکید بر رعایت کیفیت، بسته‌بندی و استاندارد در بخش‌های مختلف تولید در استان اردبیل تصریح کرد: بازاریابی و شناسایی نیازهای کشورهای هدف امری ضروری و پیش نیاز هرگونه فعالیت اقتصادی است و در این خصوص سازمان صمت استان سعی دارد با حمایت از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران و حل مشکلات آنها شرایط مناسبی را برای فعالیت بخش خصوصی فراهم کند.

انتهای پیام


10728822
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است