استانی 17:38 - 10 مهر 1401

درمان بیماری «دیسک کمر» به کمک روش لیزر درمانی در شیراز

به گزارش خبرگزاری مهر، پزشک فلوشیپ درد با اعلام این خبر گفت: کمردرد پس از سرماخوردگی، دومین بیماری شایع در دنیا محسوب می‌شود و امروزه در دانش پزشکی، روش‌های متفاوتی برای رفع بیماری‌ها و مشکلات در این زمینه شناسایی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دکتر افشین امینی مشکل دیسک کمر را از شایع‌ترین انواع کمردرد عنوان کرد که برای درمان آن از روش‌های متنوعی استفاده می‌شود و افزود: استفاده از لیزر، از جمله روش‌های نوین در این زمینه است که امروز به کمک این شیوه درمانی در بیمارستان شهید دکتر چمران شیراز، بیمار ۵۰ ساله‌ای که به دلیل اضافه وزن از مشکل دیسک کمر رنج می‌برد، مداوا شد.

او با بیان اینکه این روش درمانی بدون بیهوشی و در هوشیاری کامل بیمار انجام می‌شود، اظهار کرد: در این شیوه درمانی، از طریق سوزن، فیبر نوری وارد مرکز دیسک و قسمت نخاع شده و موجب کوچک شدن دیسک می‌شود که همین امر کاهش فشار به نخاع و درمان بیمار را به همراه دارد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز مدت زمان انجام این شیوه درمانی را ظرف چند دقیقه اعلام کرد و گفت: از دیگر مزایای این روش درمانی می‌توان به عدم نیاز به برش و جراحی برای درمان بیمار اشاره کرد.

دکتر امینی یادآور شد: برای استفاده از این روش درمانی، بیمار باید شرایط لازم را به تشخیص پزشک داشته باشد.

او افزود: بیمار در مدت کمتر از یک ساعت پس از انجام لیزر درمانی و بهبودی کامل، از بیمارستان ترخیص شد.


11700872
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است